Cupra w modzie
Prawie 7300 aut sprzedanych z drugiej ręki, to wynik lepszy niż w tym samym okresie rok wcześniej o blisko 10 procent – podkreśla producent. Tylko w marcu dealerzy uczestniczący w programach sprzedali 2517 aut używanych, co jest najlepszym miesięcznym rezultatem w historii programów sprzedaży samochodów używanych niemieckiej Grupy.

Największym zainteresowaniem cieszyła się Cupra. Sprzedaż aut tej marki z drugiej ręki wzrosła o 68,5%. Wzrosty zanotowały także marki Skoda i Volkswagen, odpowiednio o 10,4 i 7,2 procent.
ID.4 poszukiwany
Producent zauważa, że rośnie zainteresowanie samochodami elektrycznymi z drugiej ręki. W pierwszym kwartale 2025 roku w obu programach liczba sprzedanych elektryków wzrosła z 32 do 82 sztuk, to jest o 156,3 procent. W tym gronie najpopularniejszym modelem jest Volkswagen ID.4.
Rosnące zainteresowanie takimi pojazdami na rynku wtórnym skłoniło Volkswagen Group Polska do wdrożenia narzędzi, które pozwolą potencjalnym klientom w łatwy sposób dowiedzieć się, w jakiej kondycji jest najważniejszy element samochodu elektrycznego, czyli jego akumulator trakcyjny.
Informacja o szacunkowej kondycji akumulatora już wkrótce będzie obowiązkowym elementem każdej oferty sprzedaży samochodu elektrycznego w programach Certyfikowane używane i Approved.
Średni wiek – 5 lat
Średni wiek samochodu sprzedanego w pierwszym kwartale 2025 roku w ramach programów Certyfikowane używane i Approved wynosi 5 lat, mniej niż średnia dla rynku ogółem. Oznacza to, zdaniem producenta, że markowe programy są uzupełnieniem oferty nowych samochodów u dealerów Volkswagen Group Polska, którzy dzięki temu mogą dotrzeć do znacznie szerszego grona klientów.