Więcej produkcji w Europie
Zakład którego zadaniem jest rozszerzenie globalnej sieci produkcyjnej, powstaje w wyniku przekształcenia i rozbudowy istniejącej od 2019 roku fabryki Mercedes-Benz Cars. Mercedes-Benz Vans wdraża tym samym ogłoszoną wcześniej strategię zwiększania konkurencyjności przemysłowej poprzez rozszerzenie działalności produkcyjnej w Europie. Obiekt zlokalizowany jest na terenie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej „Invest Park”.
Architektura VAN.EA
Na początku maja br. postawiono pierwszą podporę – element konstrukcyjny przyszłej lakierni. Jest to kolejny ważny krok w kierunku szybkiego rozpoczęcia produkcji lekkich pojazdów użytkowych nowej generacji opartych na architekturze Van Electric Architecture (VAN.EA). Technologia ta jest w pełni modułowa i skalowalna.
Ważne ogniwo strategii
– Polska fabryka Mercedes-Benz Vans jest ważnym elementem globalnej strategii industrializacji naszej produkcji VAN.EA. Mówimy tu o ogromnym kroku w zakresie zrównoważonej, nowoczesnej i elastycznej produkcji. Rozbudowa i przekształcenie fabryki w Jaworze oraz jej włączenie do sieci produkcyjnej Van’ów, to ważny element globalnej strategii Mercedes-Benz Vans. Ma ona na celu zwiększenie konkurencyjności przemysłowej firmy – powiedział Sebastian Streuff, kierownik projektu Mercedes-Benz Vans w Jaworze.

Od Marco Polo do EQT
Modele oferowane przez Mercedes-Benz Vans w segmencie komercyjnym obejmują dużego vana Sprintera, średniej wielkości vana Vito i małego vana Citana. W segmencie klientów indywidualnych Mercedes-Benz Vans jest reprezentowany w segmencie średniej wielkości vanów z Klasą V i rodziną Klasy V Marco Polo, a także w segmencie małych vanów z Klasą T. Od 2023 r.
Mercedes-Benz Vans oferuje w pełni elektryczną wersję każdego modelu – tj. eSprinter, eVito i eCitan w segmencie komercyjnych samochodów dostawczych. Ponadto, w pełni elektryczne EQV i EQT są dostępne dla segmentu prywatnego.
Rozproszona dywizja
Dywizja Mercedes-Benz Vans posiada zakłady produkcyjne w Niemczech, Hiszpanii, Stanach Zjednoczonych i Argentynie. W przyszłości planowana jest produkcja lekkich pojazdów użytkowych we wspomnianej fabryce w Jaworze. Produkcja w Chinach odbywa się za pośrednictwem spółki joint venture Fujian Benz Automotive Co, Ltd. Citan i Klasa T z ich odpowiednimi wariantami elektrycznymi są produkowane we Francji w ramach partnerstwa z Renault-Nissan-Mitsubishi.
PM