„Prowadzimy obecnie zaawansowane rozmowy z wyselekcjonowanymi firmami – w tym również z Geely – których profil działalności, zasoby technologiczne oraz plany korespondują z długoterminową wizją rozwoju realizowanego przez spółkę projektu. Priorytetowym celem w toczących się rozmowach jest nawiązanie partnerstwa strategicznego, które umożliwi realizację długofalowych celów strategicznych tj. wzmocnienie lokalnego przemysłu motoryzacyjnego oraz efektywna działalność rozwojowa w kluczowych i perspektywicznych obszarach. Zakładany model współpracy ze strategicznym partnerem znacząco wykracza poza ramy dystrybucji pojazdów. Jego kluczowymi aspektami jest rozwój nowoczesnych rozwiązań technologicznych, stworzenie miejsc pracy i masowa produkcja samochodów. Realizacja tych zadań przez EMP, w tym rozpoczęcie inwestycji w Jaworznie oraz sfinalizowanie umów z partnerem strategicznym będzie możliwe po zabezpieczeniu stabilnego finansowania dla projektu.
ElectroMobility Poland podpisało umowę o partnerstwie technologicznym z Geely Holding
w listopadzie 2022 roku i w ramach tej umowy realizowano wspólne prace projektowe dotyczące fazy przygotowawczej. Płynne rozpoczęcie kolejnego etapu wdrożeniowego nie było możliwe z powodu braku uruchomienia Funduszu Elektromobilności do listopada 2023 roku. Tym samym została zerwana ciągłość projektowa i zawieszono wszelkie prace nad rozwojem gamy modelowej samochodów elektrycznych. Rewizja KPO ogłoszona w kwietniu 2024 roku i nowy harmonogram działań uniemożliwiły realizację założeń projektu w pierwotnym kształcie oraz zdezaktualizowały ofertę współpracy złożoną na poprzednim etapie prac przez partnera technologicznego. Geely jest dla nas bardzo ważnym partnerem z którym wiążą nas wypracowane relacje i nie wykluczamy możliwości dalszej współpracy.
Dzięki dobrej współpracy z Ministerstwem Aktywów Państwowych, w ostatnich miesiącach wypracowano zmodyfikowaną formułę projektu uwzględniającą m.in. znaczące obniżenie ryzyka właścicielskiego, transfer wiedzy i technologii, zaangażowanie lokalnych dostawców oraz budowanie miejsc pracy w sektorze. Finansowanie projektu może opierać się o nowy instrument KPO w ramach działania E3.1.1. Operatorem tego funduszu wskazanym w Krajowym Planie Odbudowy jest Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Uruchomienie przez NFOŚiGW konkursu miało nastąpić na początku drugiego kwartału 2025 r.
Czekamy na ogłoszenie procesu finansowania. Jesteśmy gotowi aby złożyć w nim wszystkie wymagane dokumenty i spełnić procedury konkursu.”