Rządowy grant przyznany w procedurze konkursowej pomoże w pracach nad luksusową platformą BEV Astona Martina i umożliwi dalszą drogę do uzyskania zerowej emisji, w tym inwestycję w osiągnięcie niskiej wagi samochodu, cyfrowy zestaw narzędzi i trening w zakresie elektryfikacji.
Pięć lat przemian
Jak podkreśla producent (udziały w Aston Martinie ma m.in. chiński koncern Geely), dofinansowanie jest kolejnym krokiem w programie elektryfikacji Astona Martina, który stanowi filar szerszej strategii zrównoważonego rozwoju Racing. Green. Innowacyjny brytyjski producent samochodów ultraluksusowych przeznaczy 2 miliardy funtów na zaawansowane technologie w ciągu najbliższych pięciu lat, stopniowo przechodząc od silników spalinowych (ICE) do technologii BEV.
Duże elektromobilne ambicje
ELEVATION, projekt badawczo-rozwojowy prowadzony przez Astona Martina, jest wspierany przez Manufacturing Technology Centre, Expert Tooling & Automation, Creative Composites, Fuzzy Logic Studio i WMG, University of Warwick. Projekt ten ma na celu sprostanie wyzwaniom technicznym związanym z opracowaniem lekkiego akumulatora trakcyjnego 800 V i podwójnego przedniego elektrycznego zespołu napędowego (EDU) w modułowej platformie BEV, która posłuży gamie od supersamochodu po SUV-a.
– Przyznanie finansowania z APC jest kolejnym ważnym impulsem dla naszej strategii elektryfikacji i ciągłego dążenia do innowacji. Zapewniając dalsze środki na zbadanie możliwości naszej platformy BEV, pomoże nam to zrealizować naszą ambicję bycia liderem technologii BEV w segmencie ultraluksusowych samochodów o wysokich osiągach – powiedział Roberto Fedeli, Group Chief Technology Officer w Aston Martin.
Aston Martin opracowuje alternatywy dla silników spalinowych, a pierwszy w pełni elektryczny Aston Martin ma zostać wprowadzony na rynek w 2025 roku. W 2024 r. firma dostarczy swoją pierwszą hybrydę typu plug-in – supersamochód Valhalla z silnikiem umieszczonym centralnie. Do 2026 r. wszystkie nowe linie modeli Aston Martin będą wyposażone w zelektryfikowany układ napędowy, a długoterminowym celem jest pełna elektryfikacja podstawowej gamy do 2030 r.