Home Technologia 9 mln funtów rządowego dofinansowania na elektryfikację

Aston Martin

9 mln funtów rządowego dofinansowania na elektryfikację

Aston Martin

9 mln funtów rządowego dofinansowania na elektryfikację

W 2024 r. firma dostarczy swoją pierwszą hybrydę typu plug-in - Valhalla (zdjęcie powyżej). Rok później ma się pojawić pierwszy pełny elektryk z logo Aston Martin
Fot. Aston Martin
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Advanced Propulsion Centre UK (APC) dofinansuje Astona Martina w procesie elektryfikacji kwotą 9 mln funtów rządowego wsparcia. Środki zostaną przeznaczone na prace badawczo-rozwojowe nad platformą samochodu elektrycznego (BEV) z innowacyjną baterią modułową 800 V. Brytyjski producent ultraluksusowych samochodów przeznaczy 2 miliardy funtów na zaawansowane technologie w ciągu najbliższych pięciu lat, stopniowo przechodząc od silników spalinowych (ICE) do technologii BEV. Pierwszy w pełni elektryczny Aston Martin ma zostać wprowadzony na rynek w 2025 roku.

Rządowy grant przyznany w procedurze konkursowej pomoże w pracach nad luksusową platformą BEV Astona Martina i umożliwi dalszą drogę do uzyskania zerowej emisji, w tym inwestycję w osiągnięcie niskiej wagi samochodu, cyfrowy zestaw narzędzi i trening w zakresie elektryfikacji.

Pięć lat przemian

Jak podkreśla producent (udziały w Aston Martinie ma m.in. chiński koncern Geely), dofinansowanie jest kolejnym krokiem w programie elektryfikacji Astona Martina, który stanowi filar szerszej strategii zrównoważonego rozwoju Racing. Green. Innowacyjny brytyjski producent samochodów ultraluksusowych przeznaczy 2 miliardy funtów na zaawansowane technologie w ciągu najbliższych pięciu lat, stopniowo przechodząc od silników spalinowych (ICE) do technologii BEV.

Duże elektromobilne ambicje

ELEVATION, projekt badawczo-rozwojowy prowadzony przez Astona Martina, jest wspierany przez Manufacturing Technology Centre, Expert Tooling & Automation, Creative Composites, Fuzzy Logic Studio i WMG, University of Warwick. Projekt ten ma na celu sprostanie wyzwaniom technicznym związanym z opracowaniem lekkiego akumulatora trakcyjnego 800 V i podwójnego przedniego elektrycznego zespołu napędowego (EDU) w modułowej platformie BEV, która posłuży gamie od supersamochodu po SUV-a.

Przyznanie finansowania z APC jest kolejnym ważnym impulsem dla naszej strategii elektryfikacji i ciągłego dążenia do innowacji. Zapewniając dalsze środki na zbadanie możliwości naszej platformy BEV, pomoże nam to zrealizować naszą ambicję bycia liderem technologii BEV w segmencie ultraluksusowych samochodów o wysokich osiągach – powiedział Roberto Fedeli, Group Chief Technology Officer w Aston Martin.

Fot. Aston Martin

Aston Martin opracowuje alternatywy dla silników spalinowych, a pierwszy w pełni elektryczny Aston Martin ma zostać wprowadzony na rynek w 2025 roku. W 2024 r. firma dostarczy swoją pierwszą hybrydę typu plug-in – supersamochód Valhalla z silnikiem umieszczonym centralnie. Do 2026 r. wszystkie nowe linie modeli Aston Martin będą wyposażone w zelektryfikowany układ napędowy, a długoterminowym celem jest pełna elektryfikacja podstawowej gamy do 2030 r.

Źródło: Aston Martin
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory