Francuzi na bateriach
Z dostawą 46 371 samochodów elektrycznych na świecie, marka Audi zanotowała dynamiczny wzrost o 30,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Modele elektryczne cieszyły się szczególnym powodzeniem we Francji (wzrost o 169 proc.), Szwajcarii (wzrost o 120 proc.), Holandii (wzrost o 87 proc.), Norwegii (wzrost o 64 proc.) oraz na rodzimym rynku niemieckim (wzrost o 59 proc.). Łącznie producent z segmentu premium przekazał klientom w pierwszym kwartale 383 401 pojazdów, co oznacza nieznaczny spadek o około 3,4 proc. w porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku.
Zamówienia na samochody w pełni elektryczne w Europie Zachodniej rozwijały się bardzo korzystnie, rosnąc o 86 proc. Uwzględniając wszystkie rodzaje napędów, zamówienia w Europie Zachodniej wzrosły o 22 proc. w porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku. Ten rozwój pokazuje, że ofensywa modelowa rozpoczęta w 2024 roku stopniowo przekłada się na wyniki sprzedaży.
Wymagający rok
– W pierwszych miesiącach 2025 roku podjęliśmy zdecydowane kroki w kierunku strategicznego repozycjonowania firmy. Obejmuje to porozumienie na rzecz przyszłości zawarte w marcu między zarządem a radą zakładową, które ma zwiększyć wydajność, tempo działania i elastyczność w naszych niemieckich zakładach – powiedział Gernot Döllner, prezes zarządu Audi.
Rok nadal będzie wymagający ze względu na światową sytuację gospodarczą. Jednak Audi rozpoczęło realizację swojej strategii i konsekwentnie ją wdraża. Nasza ofensywa modelowa sukcesywnie wchodzi na światowe rynki. Szczególnie obiecująco wyglądają wyniki sprzedaży i napływ zamówień na nasze nowe modele elektryczne – dodał.
W pierwszym kwartale 2025 roku Grupa Marek Progressive dostarczyła 388 756 samochodów Audi, Bentley i Lamborghini (spadek o 3,3 proc.) oraz 11 947 motocykli marki Ducati (spadek o 3,5 proc.).
Efektywność do poprawy
– Wyniki finansowe pierwszego kwartału jednoznacznie wskazują, że musimy nadal poprawiać efektywność i konkurencyjność, dlatego z pełną determinacją przyspieszamy transformację Audi”, „Porozumienie na rzecz przyszłości wyznaczyło właściwy kierunek. Wspólnie stawimy czoła wyzwaniom i niezbędnym zmianom, aby przywrócić Audi pozycję lidera – dodał Jürgen Rittersberger, dyrektor finansowy Audi.
Zysk niższy o ponad 100 mln
Przychody Grupy Audi wyniosły 15 431 mln euro w pierwszym kwartale 2025 roku, co oznacza wzrost o 12,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Zysk po opodatkowaniu po trzech miesiącach wyniósł łącznie 630 mln euro (I kwartał 2024: 736 mln euro).
Niemcy ze wzrostem zakupów BEV
W Europie (bez Niemiec) dostawy marki Audi nieznacznie spadły, o 3 proc., do 112 707 pojazdów w pierwszym kwartale roku. Dostawy modeli w pełni elektrycznych wzrosły dynamicznie – ponad 25 129 egzemplarzy oznacza wzrost o 50,4 proc. w porównaniu z analogicznym kwartałem poprzedniego roku.

Na rodzimym rynku Audi zanotowało wzrost o 4,8 proc., dostarczając 48 447 pojazdów. Sprzedaż modeli w pełni elektrycznych wyniosła 8640 sztuk, co stanowi wzrost o 59 proc. Pod względem dostaw wszystkich typów napędów, Audi osiągnęło najlepszy pierwszy kwartał w swojej historii w takich krajach jak Polska, Austria i Chorwacja.
Ameryka i Chiny ze spadkami
W Ameryce Północnej (bez Meksyku) marka zanotowała spadek o 2,1 proc. Sprzedano tam 48 599 pojazdów.
Dostawy w Chinach wyniosły 144 471 pojazdów, co oznacza spadek o 7,0 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Główną przyczyną jest zaostrzona konkurencja na lokalnym rynku. Audi podkreśla, że skupia się na dynamicznym poszerzaniu gamy pojazdów elektrycznych i umacnianiu swojej pozycji w Chinach poprzez modele dostosowane do specyfiki rynku, lokalną produkcję i współpracę z chińskimi partnerami.