Zwiększanie odporności
Francesca Gamboni, dyrektorka ds. produkcji i łańcucha dostaw Volvo Cars podkreśliła, że model EX30 ma dla Volvo Cars ogromne znaczenie w kontekście dalszego umacniania pozycji na europejskim rynku elektrycznych aut klasy premium. Inwestycja w europejską produkcję EX30 w Gandawie doskonale wpisuje się w naszą długofalową strategię, zgodnie z którą budujemy samochody tam, gdzie sprzedają się najlepiej.
– Nasza elastyczna, globalna sieć produkcyjna zwiększa odporność firmy na zmienną sytuację na rynkach i pozwala nam szybko dostosowywać do niej naszej plany – dodała.

600 robotów i 200 miliardów
Firma (właścicielem jest chiński Geely Holding) przeznaczyła około 200 milionów euro na inwestycje w rozbudowę infrastrukturę zakładu. Modernizacja objęła wprowadzenie zupełnie nowej platformy, instalację niemal 600 nowych lub zmodernizowanych robotów przemysłowych, rozbudowę hali akumulatorów, uruchomienie nowej linii produkcyjnej drzwi oraz linii montażu pakietów baterii.
10 elektryków i hybryd w Europie
Obecnie Volvo Cars produkuje w Europie dziesięć modeli elektrycznych i hybrydowych w zakładach w Gandawie (Belgia) i Torslandzie (Szwecja). Kolejna fabryka Volvo powstaje na Słowacji.
Czas to pieniądz
– Po podjęciu decyzji jesienią 2023 roku o uruchomieniu produkcji modelu EX30 w Gandawie, udało się wdrożyć nowy model do produkcji w rekordowym czasie. Dzięki zaangażowaniu i współpracy całego zespołu udało się skrócić czas procesu uruchamiania produkcji aż o połowę – dodał Stefan Fesser, dyrektor zakładu Volvo Cars w Gandawie.

W fabryce w Gandawie działającej od 1965 roku, poza modelem EX30 produkowane są również elektryczne modele EX40 i EC40 oraz hybrydowe XC40 i V60. W 2024 roku zakład opuściło ponad 186 000 samochodów.