Prace nad systemem sprzedaży Izery realizowane są równolegle do innych kluczowych procesów projektowych, takich jak prace nad opracowaniem gamy modelowej samochodów, budowa łańcuchów dostaw czy budowa fabryki dla Izery. Polski „elektryk” będzie sprzedawany w ramach nowoczesnego systemu dystrybucji, który zostanie oparty na najlepszych wzorcach rynkowych sprawdzonych u partnerów ElectroMobility Poland.
Salony dilerskie do lamusa
Zdaniem Sławomira Bekiera, członka zarządu ds. finansowych ElectroMobility Poland na świecie odchodzi się od dużych, rozbudowanych salonów dilerskich. – My także zmierzamy w tym kierunku. Chcemy odpowiadać na potrzeby klientów i tam, gdzie toczy się ich codzienne życie, dać im możliwość poznania naszej marki i naszych samochodów. Ważne jest jednak stworzenie klientowi możliwości rozmowy z przedstawicielem marki i bezpośredniego, fizycznego kontaktu z samochodem i marką – podkreślił Bekier.
Na nowoczesne kanały dystrybucji stawia również partner technologiczny ElectroMobility Poland – chiński koncern Geely, właściciel takich marek jak Zeekr, smart oraz Volvo, który w zeszłym roku sprzedał ponad dwa miliony aut na całym świecie.
– Nasze sklepy lokalizujemy w miejscach odwiedzanych podczas podróży, gdzie robi się zakupy lub spożywa posiłki, takich jak np. duże centra handlowe. W ten sposób możemy nawiązywać z konsumentami bezpośredni i stały kontakt. Zakładamy, że wcześniej czy później klienci wrócą, by kupić nasz produkt, także za pośrednictwem kanałów cyfrowych. W związku z tym posiadamy znaczną liczbę sklepów na różnych popularnych platformach internetowych – powiedział z kolei Ashley Sutcliffe, Director Global Communications Geely Holding Group.
Cztery kanały sprzedaży
– W przestrzeni cyfrowej, czyli w Internecie, z wykorzystaniem efektywnych narzędzi e-commerce oraz fizycznej – w postaci Izera Home, concept stores oraz pop-up stores – wylicza Wojciech Mieczkowski, dyrektor sprzedaży, marketingu i ścieżki klienta w ElectroMobility Poland.