Ebusco i Solaris z zamówieniami na e-busy

Ebusco i Solaris z zamówieniami na e-busy

Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Niderlandzki producent autobusów elektrycznych i systemów ładowania Ebusco otrzymał  zamówienie od Stadtwerke München na dostawę czternastu 18-metrowych autobusów Ebusco 2.2. E-busy do stolicy Bawarii dotrą w pierwszej połowie 2023 roku.
Z kolei do Rzeczycy trafi elektryczny gimbus wyprodukowany przez Solarisa. Gmina otrzymała dofinansowanie na zakup elektrycznego autobusu wraz z infrastrukturą ładowania pojazdu ze środków NFOŚiGW.

Stadtwerke München ma już duże doświadczenie z autobusami Ebusco. Obecnie w centrum Monachium jeździ dwanaście 12-metrowych autobusów Ebusco 2.2 oraz dwa autobusy Ebusco 3.0, które swój światowy debiut miały w Monachium. Jak podkreśla producent, powodem wyboru Ebusco była jego doskonała pojemność baterii, niskie zużycie i związana z tym konkurencyjna oferta handlowa. Firma od kilku lat współpracuje jako partner w zakresie innowacji ze Stadtwerke München i jej spółką zależną Münchner Verkehrsgesellschaft. Nowe zamówienie jest kontynuacją tego partnerstwa. Obecnie 300 autobusów Ebusco (firma ma siedzibę w Deurne) jeździ w siedmiu krajach Europy, w tym w dużych miastach, takich jak Amsterdam, Frankfurt czy właśnie Monachium.

Oprócz 12-metrowego autobusu 2.2 i naszego autobusu nowej generacji Ebusco 3.0, na ulicach Monachium pojawią się również nasze 18-metrowe autobusy 2.2. Stadtwerke München od samego początku stoi na czele transformacji energetycznej. Jesteśmy dumni, że możemy współpracować ze Stadtwerke München, przyczyniając się do realizacji naszego wspólnego celu, jakim jest jak najszybsze wprowadzenie transportu bezemisyjnego – powiedział m.in. Peter Bijvelds, dyrektor generalny Ebusco.

 

Po tym, jak 12-metrowe autobusy Ebusco spełniły oczekiwany zasięg, z niecierpliwością czekamy na zabranie w trasę jego starszego brata. Stopniowo przestawiając się na e-busy, chcemy osiągnąć cele klimatyczne w transporcie i sprawić, by transport publiczny w Monachium był jeszcze bardziej zrównoważony – dodał Veit Bodenschatz, dyrektor zarządzający i kierownik ds. operacji autobusowych w Münchner Verkehrsgesellschaft.

Pakiet od Solarisa

Producent autobusów z Wielkopolski obok dostarczenia e-gimbusa i stacji ładowania o mocy maksymalnej 60 kW, wybuduje w gminie Rzeczyca mikroinstalację fotowoltaiczną na gruncie o mocy szczytowej do 50 kW i produkcji rocznej ponad 50 MWh. Instalacja ta będzie wykorzystywać odnawialne źródła energii – energię słoneczną – i wypełni zapotrzebowanie energetyczne zajezdni oraz infrastruktury ładowania autobusu. Źródłem energii w gimbusie będą cztery baterie Solaris High Energy, o łącznej pojemności ponad 300 kWh, które doskonale sprawdzą się na trasach podmiejskich, zapewniając odpowiedni zasięg pojazdu. Zakup autobusów szkolnych napędzanych energią elektryczną do 16 polskich gmin jest realizowany w ramach programu priorytetowego „System zielonych inwestycji (GIS – Green Investment Scheme) – KANGUR – Bezpieczna i ekologiczna droga do szkoły”, ogłoszonego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Foto3

 

Źródło: na podstawie Ebusco, Solaris

Narzędzia
i kalkulatory