Solaris korzysta z napędowej transformacji

Solaris korzysta z napędowej transformacji

Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Producent w Wielkopolski poinformował, że zakontraktował już dwa tysiące autobusów elektrycznych. Modele Urbino electric (pierwszy egzemplarz w ofercie producenta pojawił się w 2011 roku) w różnych długościach i konfiguracjach zostały dotychczas wybrane przez przewoźników w ponad 140 miastach w 21 krajach Europy. Transformacja napędowa transportu publicznego rozwija się w ekspresowym tempie. W 2012 roku na ulice europejskich miast wyjechało jedynie 15 autobusów elektrycznych. W 2021 roku już co czwarty spośród nowo zarejestrowanych autobusach w Europie Zachodniej był autobusem bateryjnym.

W ostatnich tygodniach firma Solaris zakontraktowała 2000. autobus elektryczny, potwierdzając tym samym słuszność obranego przed laty kierunku rozwoju.

W elektromobilność inwestujemy od dawna: projektujemy kolejne modele e-busów, rozwijamy technologie elektrycznych układów napędowych, wspieramy inicjatywy w zakresie przechodzenia na transport bezemisyjny. Od początku podkreślamy, że to właściwy kierunek rozwoju nowoczesnych systemów komunikacji miejskiej. Autobusy elektryczne naszej marki to dziś element codzienności mieszkańców ponad 100 europejskich miast i to dla nas największy powód do dumy  – podsumował Javier Calleja, Prezes Zarządu Solaris Bus & Coach.

Miasta się elektryfikują

Na liczbę 2000 zeroemisyjnych pojazdów Urbino electric złożyły się zamówienia miejskich przewoźników w ponad 140 miastach w 21 krajach Europy. Przeszło 1300 pojazdów spośród tej puli została dostarczona i już dziś usprawnia komunikację publiczną. Kolejnych 700 elektrycznych modeli będzie wyprodukowana w tym i w kolejnych latach. Bateryjne Urbino wspierają nowoczesny, ekologiczny transport m.in. w Berlinie, Bolzano, Brukseli, Kluż-Napoce, Krakowie, Landshut, Madrycie, Mediolanie, Oslo, Paryżu, Warszawie i Wenecji – to tylko niewielka część spośród miast, gdzie wożą pasażerów.

Ponad dekada doświadczeń

Swoje doświadczenie w produkowaniu autobusów bateryjnych Solaris rozpoczął w 2011 roku, kiedy to zaprezentowany został pierwszy Urbino electric o długości 8,9 metrów. Od 2012 roku produkowany jest Urbino 12 electric, rok później premierę miał przegubowy Urbino 18 electric. W 2019 roku powstała platforma pod dwuprzegubowe Urbino 24 electric, w 2020 roku zaś premierę miało Urbino 15 LE electric – pierwszy międzymiastowy model w elektrycznej ofercie. W 2021 roku, w 10 lat po premierze swojego starszego odpowiednika, został zaprezentowany najnowszy spośród autobusów bateryjnych: Urbino 9 LE electric.

Solaris produkuje ponad 1500 autobusów rocznie, z czego niemal połowa posiada napędy całkowicie lub częściowo elektryczne. Rosnący od kilku lat udział napędów alternatywnych w portfelu zamówień firmy to znak zmian związanych z przechodzeniem na ścieżkę bezemisyjności przez kolejne miasta.

Źródło: na podstawie Solaris Bus & Coach

Narzędzia
i kalkulatory