Home Pojazdy Autobusy Solaris Solaris wybudował infrastrukturę i pętlę

Elektrobusy już w Gorzowie Wielkopolskim

Solaris wybudował infrastrukturę i pętlę

Elektrobusy już w Gorzowie Wielkopolskim

Solaris wybudował infrastrukturę i pętlę

Elektryczne Urbino zostały wyposażone w baterie Solaris High Power o łącznej pojemności ok. 120 kWh
Fot. Solaris
Przeczytasz w < 1 min
Przeczytasz w < 1 min

13 grudnia jeszcze z jednego powodu zostanie zapamiętany przez mieszkańców Gorzowa Wielkopolskiego. Tego dnia nastąpiło przekazanie miastu ośmiu autobusów elektrycznych Urbino 12 electric produkcji Solarisa. Firma z Wielkopolski wybudowała też potrzebną infrastrukturę ładowania oraz przebudowała pętlę autobusową w mieście. Inwestycję zrealizowano w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 -2020.

Osiem autobusów elektrycznych Urbino 12 electric, zamówił Miejski Zakład Komunikacji. Przedmiotem postępowania było również zaprojektowanie i wybudowanie infrastruktury ładowania, jak i przebudowa pętli autobusowej przy ul. Karola Marcinkowskiego. Inwestycję zrealizował również Solaris.

To dla Gorzowa bardzo ważny dzień. Czekaliśmy na nasze pierwsze „elektryki” długo i liczymy, że zmienią komfort podróżowania oraz jeszcze bardziej podniosą świadomość mieszkańców dotyczącą ekologii i  potrzeby ochrony naszego środowiska – powiedział prezydent miasta Jacek Wójcicki.

Autobusy elektryczne dostarczone do Gorzowa Wielkopolskiego zostały wyposażone w baterie Solaris High Power o łącznej pojemności ok. 120 kWh. Magazynowana w nich energia przekazywana jest do zasilania elektrycznej osi napędowej pojazdu. Ładowanie gorzowskich Solarisów jest możliwe na dwa sposoby: zarówno przez klasyczny system plug-in, jak i przez pantograf w wersji odwróconej (urządzenie jest opuszczane z masztu ładowarki na dach pojazdu). Na pokład 12-metrowego elektrobusa wejdzie minimum 80 pasażerów. Kierowca będzie realizował swoje zadania przewozowe w kabinie typu zamkniętego. W zakresie infrastruktury Solaris oddał do użytkowania stację ładowania na terenie zajezdni MZK oraz trzy punkty ładowania pantografowego na pętlach w strategicznych rejonach miasta. Zamontowane w zajezdni cztery dwustanowiskowe ładowarki posiadają moc 2 x 60 kW, ładowarki pantografowe będą ładować z mocą 400 kW.

Źródło: Solaris

Narzędzia
i kalkulatory