Chiny we wrześniu sprzedały 1,6 mln „elektryków”

Chiny śrubują wyniki Udział pojazdów bateryjnych w chińskim rynku nowych samochodów sięgnął we wrześniu aż 49,7 proc. To najwyższy poziom w historii i kolejny dowód na to, że Kraj Środka pozostaje niekwestionowanym liderem światowej elektromobilności. W sumie sprzedano 1 604 000 samochodów typu NEV (New Energy Vehicles), z czego aż 1 058 000 stanowiły pojazdy […]
Transport ciężki, a elektromobilność – francuska perspektywa i polska rzeczywistość

Opracowanie autorstwa francuskiej Dyrekcji Generalnej ds. Przedsiębiorstw (DGE), bierze „pod lupę” pięć głównych opcji technologicznych, tj. pojazdy elektryczne z baterią (opisane jako EB), ciężarówki napędzane biopaliwem B100, ciężarówki na uwodorniony olej roślinny (HVO), pojazdy na sprężony gaz ziemny (CNG, ale w opracowaniu określane są jako GNV) oraz ciężarówki wodorowe z ogniwami paliwowymi (określone jako H2-PAC). […]
Rośnie flota elektrycznych ciężarówek

Scania R 400E, to kolejny samochód ciężarowy z napędem elektrycznym, który w tym wypadku dostarcza elementy do fabryki Volkswagena we Wrześni – poinformował oddział niemieckiego producenta w Poznaniu. Ciągnik siodłowy wyposażony jest w elektryczny układ napędowy z akumulatorami o pojemności 624 kWh i maksymalną mocą ładowania 375 kW. 20 tys. km rocznie Scania R 400E […]
E-ciężarówki mogą być tańsze niż diesle

RED III i kredyty za czystą energię Dyrektywa RED III, stanowiąca część pakietu „Fit for 55” i kompleksowych ram prawnych UE dotyczących czystej energii, ma na celu zwiększenie wykorzystania odnawialnych źródeł energii w transporcie. Kluczowym elementem wprowadzonym przez RED III jest mechanizm kredytowania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł i dostarczanej jej do pojazdów elektrycznych. Operatorzy […]
Elektryczny długodystansowiec: 600 km zasięgu i 780 kWh baterii

Volvo Trucks oficjalnie wprowadzi nowy elektryczny model przeznaczony do transportu dalekobieżnego – Volvo FH Aero Electric z elektryczną osią napędową (e-axle) – oraz rozpocznie przyjmowanie zamówień w pierwszej połowie 2026 roku. FH Aero Electric zostało zaprojektowane z myślą o transporcie dalekobieżnym – segmencie odpowiadającym za dużą część emisji CO₂ w transporcie ciężarowym, który do tej […]
Rejestracje za Odrą. Jak radzą sobie modele elektryczne?

907 299 – tyle aut osobowych zarejestrowano w pierwszych czterech miesiącach obecnego roku w Niemczech. Ile z nich stanowiły modele elektryczne i inne z alternatywnymi źródłami napędu? To ważne pytanie, bacznie obserwujemy bowiem rynek niemiecki, zmagający się jeszcze niedawno ze znaczącymi spadkami, wpływającymi na nastroje u producentów aut elektrycznych i ich strategie. Alternatywy rosną W pierwszych […]
5000 elektrycznych ciężarówek pojechało do 50 krajów

5000 elektrycznych ciężarówek dostarczonych do klientów w 50 krajach na całym świecie. Oto wynik, jakim w najnowszym raporcie pochwaliła się spółka Volvo Trucks. Mówimy o rezultacie od 2019 roku, czyli od kiedy firma wprowadziła do oferty modele elektryczne. Jak szacuje marka, od tego czasu klienci pokonali elektrycznymi Volvo komercyjnie aż 170 milionów kilometrów. Rozsądna alternatywa – […]
Semi coraz bliżej masowej produkcji. Premiera w 2026 roku

Długa droga do masowej produkcji Pierwotnie Tesla Semi miała trafić do produkcji już w 2019 roku, jednak projekt napotkał na liczne opóźnienia. Przez ostatnie dwa lata Tesla intensywnie pracowała nad nowym zakładem produkcyjnym, położonym obok Gigafactory Nevada — miejsca, gdzie powstają pakiety baterii i jednostki napędowe dla większości elektrycznych modeli Tesli sprzedawanych w Ameryce Północnej. […]
Nawet 750 tys. zł dopłaty do elektrycznej ciężarówki

Dla kogo dopłata Subsydia skierowane będą do przedsiębiorców posiadających siedzibę lub oddział na terytorium Polski, zgodnie z definicją zawartą w ustawie Prawo przedsiębiorców z 6 marca 2018 roku. Z dopłat będą mogli skorzystać m.in. mikro-, mali oraz średni przedsiębiorcy, a także duże firmy. Dofinansowanie obejmie zakup lub leasing pojazdów zeroemisyjnych kategorii N2 i N3, czyli […]
T15E, czyli jak elektryczny autokar poradził sobie w mroźnej Skandynawii

Idealny na długie dystanse Pierwszy dzień testów obejmował trasę o długości 250 km, prowadzącą z Oulu do Rovaniemi. Warunki na drodze były wymagające – temperatura miejscami wynosząca -6 stopni Celsjusza, oblodzona nawierzchnia i śnieg wymusiły ostrożniejszą jazdę z prędkością od 80 do 90 km/h. Autokar rozpoczął trasę ze stanem naładowania baterii wynoszącym 95%. Po przejechaniu […]