Volkswagen Poznań

Rośnie flota elektrycznych ciężarówek

W ciągu roku elektryczna Scania pokona ok. 20 tys. kilometrów
Źródło zdjęcia: Volkswagen
  • Kolejna elektryczna Scania dostarczy komponenty dla Volkswagena
  • Zasięg? Do 400 km na jednym ładowaniu
  • W skali roku redukcja dwutlenku węgla sięgnie 50 ton

Scania R 400E, to kolejny samochód ciężarowy z napędem elektrycznym, który w tym wypadku dostarcza elementy do fabryki Volkswagena we Wrześni – poinformował oddział niemieckiego producenta w Poznaniu. Ciągnik siodłowy wyposażony jest w elektryczny układ napędowy z akumulatorami o pojemności 624 kWh i maksymalną mocą ładowania 375 kW.

20 tys. km rocznie

Scania R 400E sześć razy dziennie pokonuje trasę z firmy Gestamp (międzynarodowa firma specjalizująca się w projektowaniu, rozwoju i produkcji wysoce zaawansowanych technicznie podzespołów samochodowych) do zakładu Crafter we Wrześni. W ciągu roku pokona ona ok. 20 tys. kilometrów.

Pełne ładowanie tego samochodu wystarcza na pokonanie ok. 400 kilometrów. Ciągnik siodłowy Scania R 400E wyposażony jest w elektryczny układ napędowy z akumulatorami o pojemności 624 kWh i maksymalną mocą ładowania 375 kW.

Lokalny, zrównoważony transport

W pełni elektryczny pojazd ciężarowy, który przeznaczono do obsługi dostaw między wrzesińskim Volkswagenem a Gestampem, to projekt, który napawa mnie optymizmem. Stanowi on istotny krok w kierunku dążenia do realizowania praktyk tzw. zrównoważonego transportu na poziomie lokalnym. Inicjatywa ta będzie miała realny wpływ na redukcję emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Tego typu projekty ustanawiają nowe standardy w branży motoryzacyjnej – powiedział Burmistrz Wrześni Artur Mokracki.

Zielony łańcuch dostaw

Transport pomiędzy zakładami produkcyjnymi to jeden z najważniejszych elementów łańcucha dostaw w przemyśle motoryzacyjnym. Do tej pory był on oparty m. in. o samochody ciężarowe z napędem spalinowym.

Producent samochodów Caddy, czy Crafter od 2023 r. realizuje codzienne dostawy swoich komponentów na linii park dostawców w Swarzędzu – zakład produkcyjny w Poznaniu dzięki innej elektrycznej Scanii. Przez dwa ostatnie lata przewiozła ona blisko 200 tysięcy tylnych osi przeznaczonych do montażu w modelu Caddy. Szacuje się, że w ciągu roku wykorzystanie tego auta przyczynia się do redukcji śladu węglowego o ok. 50 ton dwutlenku węgla.

Obecnie wdrażana jest następna elektryczna ciężarówka, która ma obsługiwać dostawy na linii Września – Swarzędz.

REKLAMA