Åsa Haglund, szefowa Volvo Cars Safety Centre podkreśla, że pierwszy na świecie wieloadaptacyjny pas bezpieczeństwa, to przykład tego, jak zbierane dane analizowane w czasie rzeczywistym mogą przyczyniać się do ratowania ludzkiego życia.

Warto przypomnieć, że klasyczny trzypunktowy pas bezpieczeństwa, Volvo zaprezentowało w 1959 roku. Nowa, zapowiedziana generacja zwiększa liczbę punktów do jedenastu.

Docisk dopasowany do masy
Pasy nowej generacji wykorzystują dane z czujników wewnętrznych i zewnętrznych pojazdu, a system analizuje takie parametry jak wzrost, waga, budowa ciała czy pozycja za kierownicą, a następnie dostosowuje siłę napięcia pasów do konkretnej sytuacji.

W przypadku poważnej kolizji osoba o większej masie ciała zostanie zabezpieczona wyższym napięciem pasów, natomiast u mniejszego pasażera w mniej gwałtownym zdarzeniu pasy napną się delikatniej – tak, by zminimalizować ryzyko urazów, np. złamań żeber. System będzie stale udoskonalany dzięki aktualizacjom over-the-air – zapowiedział producent, wchodzący w skład chińskiej Grupy Geely.