Home Pojazdy Dostawcze Napędy do BEV zamiast przekładni

Ford dofinansował Halewood

Napędy do BEV zamiast przekładni

Ford dofinansował Halewood

Napędy do BEV zamiast przekładni

Do roku do 2026 Ford chce produkować ponad 2 milionów pojazdów elektrycznych rocznie
Fot. Ford
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Amerykański koncern motoryzacyjny zainwestował kolejne 125 mln funtów w zakład w Halewood, w Merseyside (Wielka Brytania), zwiększając zdolności produkcyjne o 70%. Dodatkowa kwota 24 mln funtów została przeznaczona na współpracujące z nim centrum rozwojowe E:PRIME. Łączna wartość inwestycji w przekształcenie zakładu w fabrykę podzespołów do pojazdów elektrycznych wyniosła prawie 380 milionów funtów. Elektryczne silniki firmy Halewood znajdą się do 2026 r. w 70% elektrycznych samochodów Forda, sprzedawanych w Europie.

Testy produktów w trakcie

Halewood jest integralną częścią europejskiego planu elektryfikacji Forda, koncentrującego się na wprowadzeniu do 2030 roku pełnej gamy samochodów osobowych o zerowej emisji, następnie, do 2035 roku również wszystkich modeli dostawczych z napędami bezemisyjnymi. Inwestycja wpłynie na zwiększenie rocznej produkcję do 420 000 silników, napędzających modele: Ford E-Transit Custom, E-Tourneo Custom, Transit Courier, Tourneo Courier, Puma i planowane modele. Testy produktów i budowa prototypów są już prowadzone przez pracowników Halewood w nowym centrum rozwojowym Forda E:PRIME (Electrified Powertrain in Manufacturing Engineering) w Dunton w Essex.

Najnowsza inwestycja, która otrzymała wsparcie rządowe za pośrednictwem Departamentu Handlu Międzynarodowego i Finansowania Eksportu Wielkiej Brytanii, pomoże zachować 500 miejsc pracy w Halewood i przygotować pracowników Forda na przyszłe wyzwania, związane z produkcją modeli elektrycznych.

Ford to globalna amerykańska marka, wplatająca się w europejski pejzaż gospodarczy od ponad 100 lat, a także główny pracodawca w Halewood od prawie 60 lat. Naszym planem jest zbudowanie w Europie dobrze prosperującej firmy, która wzmocni pozycję lidera w segmencie pojazdów użytkowych, przeprowadzając elektryfikację gamy naszych samochodów. Halewood odgrywa w tym kluczową rolę, jako nasza pierwsza inwestycja w wewnętrzną produkcję podzespołów modeli elektrycznych w Europie – powiedział Kieran Cahill, wiceprezes Forda ds. operacji przemysłowych w Europie.

Zmiana asortymentu

Za ubiegłoroczną wiadomością, że zakład, który obecnie produkuje przekładnie dla pojazdów z silnikami spalinowymi, wywalczył montaż jednostek napędowych do modeli elektrycznych Forda, poszło wstępne wsparcie w wysokości 230 mln funtów, które pozwolą na produkowanie już od 2024 roku 250 tys. silników rocznie.  We wsparcie włączył się BEIS Automotive Transformation Fund, który ma na celu elektryfikację brytyjskiego łańcucha dostaw w branży motoryzacyjnej i ochronę jego konkurencyjności na rynku globalnym.

Szkolenie pracowników

24 mln funtów przeznaczone zostały na centrum rozwojowe Forda E:PRIME w Dunton, które zajmuje się tworzeniem prototypów elektrycznych jednostek napędowych oraz szkoleniem pracowników Halewood w zakresie ich produkcji i montażu, w czym pomaga Centrum Zaawansowanych Napędów. Zasilany energią z akumulatora zespół napędowy, składający się z silnika elektrycznego i przekładni, zastępuje silnik spalinowy i skrzynię biegów stosowane w konwencjonalnym pojeździe z silnikiem benzynowym.

Dziewięć elektryków w dwa lata

Jest to bardzo ważny kolejny krok w kierunku wprowadzenia w ciągu dwóch lat do oferty Forda dziewięciu pojazdów elektrycznych. Nasi brytyjscy pracownicy odgrywają ważną rolę w drodze do realizacji planu pełnej elektryfikacji gamy Forda, czego dowodem jest zwrot zakładóe w Halewood w kierunku produkcji nowych, zeroemisyjnych układów napędowych oraz innowacyjna działalność w zakresie finalizacji procesów produkcyjnych, jaką prowadzi centrum E:PRIME w Dunton – powiedział Tim Slatter, prezes Ford UK.

Zdolności produkcyjne Halewood podnoszą się z 250 tys. do 420 tys. jednostek napędowych rocznie, co stanowi wzrost o prawie 70% w stosunku do dotychczasowych możliwości. Oznacza to również, że 70% z 600 tys. pojazdów elektrycznych, które Ford będzie sprzedawał w Europie do 2026 roku, będzie napędzanych przez komponenty wytwarzane w Halewood.  Rozwój gamy modeli elektrycznych Forda w Europie przyczyni się do przyspieszenia realizacji globalnego celu, jakim jest produkcja ponad 2 milionów pojazdów elektrycznych rocznie, właśnie do roku do 2026.

Źródło: Ford

Narzędzia
i kalkulatory