Skip to content
O nas
Instagram Twitter Youtube
Instagram Twitter Youtube
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

Home › Pojazdy › Dostawcze › Napędy do BEV zamiast przekładni
  • Do roku do 2026 Ford chce produkować ponad 2 milionów pojazdów elektrycznych rocznie
  • Fot. Ford

Ford dofinansował Halewood

Napędy do BEV zamiast przekładni

Ford dofinansował Halewood

Napędy do BEV zamiast przekładni

Do roku do 2026 Ford chce produkować ponad 2 milionów pojazdów elektrycznych rocznie
Fot. Ford
  • 05/12/2022
Przeczytasz w 2 min
  • 05/12/2022
Przeczytasz w 2 min

Amerykański koncern motoryzacyjny zainwestował kolejne 125 mln funtów w zakład w Halewood, w Merseyside (Wielka Brytania), zwiększając zdolności produkcyjne o 70%. Dodatkowa kwota 24 mln funtów została przeznaczona na współpracujące z nim centrum rozwojowe E:PRIME. Łączna wartość inwestycji w przekształcenie zakładu w fabrykę podzespołów do pojazdów elektrycznych wyniosła prawie 380 milionów funtów. Elektryczne silniki firmy Halewood znajdą się do 2026 r. w 70% elektrycznych samochodów Forda, sprzedawanych w Europie.

Testy produktów w trakcie

Halewood jest integralną częścią europejskiego planu elektryfikacji Forda, koncentrującego się na wprowadzeniu do 2030 roku pełnej gamy samochodów osobowych o zerowej emisji, następnie, do 2035 roku również wszystkich modeli dostawczych z napędami bezemisyjnymi. Inwestycja wpłynie na zwiększenie rocznej produkcję do 420 000 silników, napędzających modele: Ford E-Transit Custom, E-Tourneo Custom, Transit Courier, Tourneo Courier, Puma i planowane modele. Testy produktów i budowa prototypów są już prowadzone przez pracowników Halewood w nowym centrum rozwojowym Forda E:PRIME (Electrified Powertrain in Manufacturing Engineering) w Dunton w Essex.

Najnowsza inwestycja, która otrzymała wsparcie rządowe za pośrednictwem Departamentu Handlu Międzynarodowego i Finansowania Eksportu Wielkiej Brytanii, pomoże zachować 500 miejsc pracy w Halewood i przygotować pracowników Forda na przyszłe wyzwania, związane z produkcją modeli elektrycznych.

– Ford to globalna amerykańska marka, wplatająca się w europejski pejzaż gospodarczy od ponad 100 lat, a także główny pracodawca w Halewood od prawie 60 lat. Naszym planem jest zbudowanie w Europie dobrze prosperującej firmy, która wzmocni pozycję lidera w segmencie pojazdów użytkowych, przeprowadzając elektryfikację gamy naszych samochodów. Halewood odgrywa w tym kluczową rolę, jako nasza pierwsza inwestycja w wewnętrzną produkcję podzespołów modeli elektrycznych w Europie – powiedział Kieran Cahill, wiceprezes Forda ds. operacji przemysłowych w Europie.

Zmiana asortymentu

Za ubiegłoroczną wiadomością, że zakład, który obecnie produkuje przekładnie dla pojazdów z silnikami spalinowymi, wywalczył montaż jednostek napędowych do modeli elektrycznych Forda, poszło wstępne wsparcie w wysokości 230 mln funtów, które pozwolą na produkowanie już od 2024 roku 250 tys. silników rocznie.  We wsparcie włączył się BEIS Automotive Transformation Fund, który ma na celu elektryfikację brytyjskiego łańcucha dostaw w branży motoryzacyjnej i ochronę jego konkurencyjności na rynku globalnym.

Szkolenie pracowników

24 mln funtów przeznaczone zostały na centrum rozwojowe Forda E:PRIME w Dunton, które zajmuje się tworzeniem prototypów elektrycznych jednostek napędowych oraz szkoleniem pracowników Halewood w zakresie ich produkcji i montażu, w czym pomaga Centrum Zaawansowanych Napędów. Zasilany energią z akumulatora zespół napędowy, składający się z silnika elektrycznego i przekładni, zastępuje silnik spalinowy i skrzynię biegów stosowane w konwencjonalnym pojeździe z silnikiem benzynowym.

Dziewięć elektryków w dwa lata

– Jest to bardzo ważny kolejny krok w kierunku wprowadzenia w ciągu dwóch lat do oferty Forda dziewięciu pojazdów elektrycznych. Nasi brytyjscy pracownicy odgrywają ważną rolę w drodze do realizacji planu pełnej elektryfikacji gamy Forda, czego dowodem jest zwrot zakładóe w Halewood w kierunku produkcji nowych, zeroemisyjnych układów napędowych oraz innowacyjna działalność w zakresie finalizacji procesów produkcyjnych, jaką prowadzi centrum E:PRIME w Dunton – powiedział Tim Slatter, prezes Ford UK.

Zdolności produkcyjne Halewood podnoszą się z 250 tys. do 420 tys. jednostek napędowych rocznie, co stanowi wzrost o prawie 70% w stosunku do dotychczasowych możliwości. Oznacza to również, że 70% z 600 tys. pojazdów elektrycznych, które Ford będzie sprzedawał w Europie do 2026 roku, będzie napędzanych przez komponenty wytwarzane w Halewood.  Rozwój gamy modeli elektrycznych Forda w Europie przyczyni się do przyspieszenia realizacji globalnego celu, jakim jest produkcja ponad 2 milionów pojazdów elektrycznych rocznie, właśnie do roku do 2026.

Źródło: Ford
  • Tagi: elektromobilność, ford
REKLAMA

Więcej z kategorii

Dostawcze, Osobowe, Rynek

Rynek

Changan

Chiński producent elektryków chce podbić Europę modelem Deepal

29/11/2023
Audi, Sport&Lifestyle

Audi RS Q e-tron

Ostatni test przed Dakarem

29/11/2023
Infrastruktura, Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

Pierwszy europejski Charging Hub koncernu ruszył w Mannheim

28/11/2023
KIA, Osobowe

Car of the Year 2024

Kia EV9 w gronie siedmiu finalistów konkursu

28/11/2023
BYD, Osobowe

BYD

Sześć milionów elektrycznych aut trafiło do klientów

28/11/2023
KIA, Magazyn, Testy

Pierwsza jazda

Pierwsza jazda: KIA EV9 zawstydza konkurencję!

24/11/2023
Nissan, Osobowe

Nissan

Elektryczne modele Qashqai i Juke wyjadą z fabryki w Sunderland

24/11/2023
Tesla

Cybertruck

Elon Musk „ofiarą” własnego sukcesu?

22/11/2023
Rynek

Chiński producent elektryków chce podbić Europę modelem Deepal

29/11/2023
Audi, Sport&Lifestyle

Ostatni test przed Dakarem

29/11/2023
Infrastruktura, Mercedes-Benz

Pierwszy europejski Charging Hub koncernu ruszył w Mannheim

28/11/2023
KIA, Osobowe

Kia EV9 w gronie siedmiu finalistów konkursu

28/11/2023
BYD, Osobowe

Sześć milionów elektrycznych aut trafiło do klientów

28/11/2023
KIA, Magazyn, Testy

Pierwsza jazda: KIA EV9 zawstydza konkurencję!

24/11/2023

Wybór Redakcji

Rynek

Chiński producent elektryków chce podbić Europę modelem Deepal

29/11/2023
Infrastruktura, Technologia

Ładowarki Habu SE na wyposażeniu samochodów elektrycznych KIA

29/11/2023
Audi, Sport&Lifestyle

Ostatni test przed Dakarem

29/11/2023
Technologia

Od samochodu zwiadowczego, po kopalnianego łazika, czyli konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

29/11/2023
Infrastruktura, Mercedes-Benz

Pierwszy europejski Charging Hub koncernu ruszył w Mannheim

28/11/2023
Floty, Ochrona klimatu

Elektryczne Citroeny ochronią środowisko

28/11/2023
KIA, Osobowe

Kia EV9 w gronie siedmiu finalistów konkursu

28/11/2023
BYD, Osobowe

Sześć milionów elektrycznych aut trafiło do klientów

28/11/2023

Narzędzia
i kalkulatory

Katalog
samochodów
elektrycznych

Mapa stacji
ładowania

Kalkulator
kosztów
ładowania

(stacje)

Porównywarka
taryfowa

(ładowanie
domowe)

Profiler
ładowarki
domowej

Kalkulator
dopłat dla osób
fizycznych

Kalkulator
dopłat dla
przedsiębiorców

Kalkulator
CO₂

Mapa zasięgu
samochodu
elektrycznego

Kalkulator
całkowitych
kosztów
posiadania

Porównywarka
EV

Ranking
EV

Kalkulator czasu
ładowania

Kalkulator
oszczędności
użytkowych

biuro@elektromobilni.pl
+48 507 686 158

Centrum Nowej Mobilności
Fabryczna 5A
00-446 Warszawa
www.pspa.com.pl

Instagram Twitter Youtube
  • Aktualności
  • Pojazdy
  • Infrastruktura
  • Rynek
  • Biznes
  • Technologia
  • Raporty
  • Infografiki
  • Wideo
  • Podcasty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • O nas
  • Biuro prasowe
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Klauzula informacyjna (RODO)
  • Źródła