Skip to content
O nas
Instagram Twitter Youtube
Instagram Twitter Youtube
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

Home › Pojazdy › Dostawcze › Ford › Ford E-Transit Custom – elektryk dedykowany małym firmom

Ford E-Transit Custom – elektryk dedykowany małym firmom

Ford E-Transit Custom – elektryk dedykowany małym firmom

  • 09/09/2022
Przeczytasz w 4 min
  • 09/09/2022
Przeczytasz w 4 min

Ford Pro przedstawił dedykowany małym firmom samochód dostawczy E-Transit Custom, który został zaprojektowana od podstaw. Elektryczny układ napędowy nowej generacji zapewnia docelowy zasięg do 380 km, szybkie ładowanie z mocą 125 kW, najwyższą w klasie zdolność holowania 2 000 kg oraz ładowność do 1 100 kg. Model będzie produkowany od jesieni 2023 w Kocaeli w Turcji, gdzie inwestycje w obiekty spółki joint venture Ford Otosan oszacowano na 2 miliardy dolarów

Nowa definicja możliwości

– Ford Pro i E-Transit Custom na nowo definiują zakres możliwości dostawczego vana, wprowadzając pracowników i firmy w nową, cyfrową erę. Dzięki naszym klientom Transit Custom osiągnął pozycję najpopularniejszego pojazdu użytkowego w Europie, a my słuchamy opinii tych klientów od grubo ponad 50 lat. Nowy E-Transit Custom został zaprojektowany i skonstruowany tak, aby sprostać ich potrzebom – to Transit na nowe czasy, ale taki, który nadal nie boi się ciężkiej pracy, gdy trzeba wykonać zadanie – powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor generalny, Ford Motor Company.

Zestaw zasilania nowej generacji umożliwia docelowy zasięg 380 km i możliwość szybkiego ładowania akumulatora z mocą 125 kW. E-Transit Custom zaspokoi szereg potrzeb klientów z wyższą niż dotychczas efektywnością – wszystko to dzięki kompleksowym rozwiązaniom Forda Pro, usprawniającym zarządzanie ładowaniem.

Z myślą o podniesieniu wydajności w ciągu dnia pracy, E-Transit Custom oferuje nowe rozwiązania dostaw multi-drop do wielu punktów oraz kontroli dostępu do kabiny i przestrzeni ładunkowej. Kabina jest również centrum biznesowym, z łącznością 5G oraz elastycznym miejscem pracy, wyposażonym w przemyślane rozwiązania, jak składająca się kierownica, która może stać się ergonomicznym uchwytem dla laptopów i tabletów.

E-Transit Custom dysponuje ładownością do 1 100 kg, niższą podłogą bagażnika, ułatwiającą dostęp oraz zdolnością holowania do 2 000 kg. Niezależne tylne zawieszenie i moc silnika, stawiająca ten model wśród najlepszych w klasie, dostarczą klientom doskonałych wrażeń z jazdy, jak i poczucia komfortu.

Wzrost produktywności

– E-Transit Custom, korzystający ze wsparcia cyfrowego ekosystemu Ford Pro, jest prawdziwie rewolucyjną propozycją dla europejskich nabywców samochodów dostawczych. Ta ważna grupa przedsiębiorstw wnosi 786 miliardów euro do europejskiej gospodarki, natomiast E-Transit Custom oznacza dla nich oczekiwany wzrost produktywności w miarę przechodzenia na pojazdy elektryczne – powiedział Ted Cannis, dyrektor generalny Ford Pro.

Ford Pro wprowadził już na rynek w pełni elektryczny model E-Transit, który sprzedał się dotychczas w ponad 8 300 egzemplarzach, natomiast E-Transit Custom jest jednym z czterech nowych elektrycznych pojazdów użytkowych Forda Pro, które pojawią się w Europie do 2024 roku. Ford E-Transit Custom będzie produkowany od jesieni 2023 w zakładach Ford Otosan w Kocaeli w Turcji.

Moc i możliwości

Nowy, sprawny układ napędowy E-Transit Custom został zaprojektowany z myślą o małych firmach i osobach prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, a także z nadzieją na przekonanie użytkowników, którzy wcześniej byli przywiązani do silników wysokoprężnych, że przejście na napęd w pełni elektryczny może przynieść korzyści ich firmie.

– Transit Custom to trudny do pokonania przeciwnik – najlepiej sprzedający się van w Europie i w zeszłym roku najlepiej sprzedający się ogólnie pojazd w Wielkiej Brytanii. Jednak nowy E-Transit Custom będzie dla naszych klientów ogromnym skokiem naprzód. Nowy, odmieniony gruntownie design E-Transita Customa, bezkonkurencyjny ekosystem usług opartych na łączności i innowacyjne rozwiązania dla użytkowników na nowo zdefiniują efektywność firm naszych klientów w erze elektrycznych i skomunikowanych pojazdów – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny, Ford Pro, Europe.

Ogniwa saszetkowe

400-woltowy zestaw akumulatorowy E-Transita Customa o pojemności użytkowej 74 kWh wykorzystuje zaawansowane ogniwa saszetkowe o pojemności 82 Ah, znane z Forda F-150 Lightning, dzięki czemu zapewnia o 12 procent większą gęstość energii niż akumulator E-Transita. Akumulator pozwala na docelowy zasięg do 380 km 2, ponad czterokrotnie większy od dziennego przeciętnego przebiegu jaki osiągają kierowcy samochodów dostawczych segmentu jednotonowych vanów (zgodnie z danymi uzyskanymi od klientów Forda Pro). Bezpośrednie mocowanie akumulatora do nadwozia zwiększa trwałość i zmniejsza wagę, zapewniając optymalny zasięg.

Dwie tony na holu

Klienci mogą wybierać spośród silników o mocy 100 kW lub 160 kW (135 KM lub 217 KM), z których każdy wytwarza moment obrotowy 415 Nm, co stanowi wartość wiodącą w tej klasie samochodów. Silnik napędowy jest montowany bezpośrednio do płyty podłogowej z tyłu pojazdu, co eliminuje potrzebę stosowania specjalnej ramy pomocniczej i jest obrócony o 90 stopni, aby zmaksymalizować przestrzeń ładunkową oraz zmniejszyć masę i złożoność układu. Potężny, elektryczny układ napędowy podnosi dopuszczalną masę holowanej przyczepy do wartości 2000 kg, co oznacza, że E-Transit Custom może zastąpić w tej roli pojazdy z silnikiem Diesla, czym nie może się pochwalić żaden inny w pełni elektryczny van. Dla większej wygody można zamontować opcjonalny chowany hak holowniczy.

Z pompą ciepła EVI

E-Transit Custom to pierwszy w historii pojazd elektryczny, w którym do ogrzewania i chłodzenia kabiny zastosowano technologię pompy ciepła EVI powietrze-woda, montowaną standardowo we wszystkich pojazdach. Nowy system zaprojektowano z myślą o zwiększeniu wydajności energetycznej i wydłużeniu zasięgu jazdy.

Szybkie ładowanie

Pokładowa trójfazowa ładowarka E-Transita Customa o mocy 11 kW AC jest w stanie w pełni naładować akumulator w ciągu 7,8 godziny, więc klienci będą mogli doładować samochód w nocy po pracy. Podczas napiętych dni pracy mogą śledzić aktualny stan naładowania na bieżąco, korzystając z aplikacji na smartfony FordPass Pro. 8

E-Transit Custom obsługuje również szybkie ładowanie prądem stałym o mocy do 125 kW, co pozwala na uzupełnienie akumulatora od 15 do 80 procent w ciągu 41 minut. Nowy profil ładowania pozwala alokować energię szybciej w pierwszej fazie, co znacznie przyspiesza proces i okazuje się bardzo praktyczne; w testach laboratoryjnych system zapewnił prawie 38 km zasięgu po zaledwie 5 minutach ładowania, przy użyciu ładowarki o mocy 125 kW. Klienci Forda Pro mają dostęp do sieci Blue Oval Charge Network – największej w Europie, liczącej ponad 300 000 ładowarek i stale rosnącej – a każdy E-Transit Custom sprzedawany jest z 12-miesięcznym, bezpłatnym abonamentem na publiczne ładowanie.

Duża kubatura

W wersji jako furgon, E-Transit Custom oferuje kubaturę ładunkową od 5,8 do 9,0 m3, ładowność do 1100 kg i maksymalną długość ładunkową 3450 mm. Dostępne są również wersje nadwozia z podwójną kabiną i kombi, wszystkie z krótkim lub długim rozstawem osi i niskim lub wysokim dachem.

Źródło: na podstawie Ford

  • Tagi: ford
REKLAMA

Więcej z kategorii

Dostawcze, Ford

Renault, Transport ciężki, Volvo Trucks

Badanie ICCT

Volvo i Renault stawiają na bezemisyjny transport ciężki

05/12/2023
Toyota

Toyota

Prototypowy, elektryczny Hilux pojawił się w Australii

30/11/2023
Infrastruktura, Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

Pierwszy europejski Charging Hub koncernu ruszył w Mannheim

28/11/2023
Dostawcze, MAN

MAN

Ruszyła sprzedaż elektrycznych ciężarówek eTGX i eTGS

20/11/2023
Dostawcze, Pojazdy, Toyota

Toyota

Elektryczny PROACE MAX dołączył do użytkowej gamy

15/11/2023
Biznes, Dostawcze, Magazyn, Pojazdy, Rynek, Transport ciężki, Wydarzenia

Rynek

Quantron wjeżdża do Polski z nowymi rozwiązaniami w sektorze TSL

10/11/2023
Osobowe, Peugeot

Peugeot

Elektryczny hatchback i kombi 308 wjechały do polskich salonów

07/11/2023
Mercedes-Benz, Osobowe

Mercedes

Odnowione elektryczne SUV-y do odbioru w przyszłym roku

03/11/2023
Renault, Transport ciężki, Volvo Trucks

Volvo i Renault stawiają na bezemisyjny transport ciężki

05/12/2023
Toyota

Prototypowy, elektryczny Hilux pojawił się w Australii

30/11/2023
Infrastruktura, Mercedes-Benz

Pierwszy europejski Charging Hub koncernu ruszył w Mannheim

28/11/2023
Dostawcze, MAN

Ruszyła sprzedaż elektrycznych ciężarówek eTGX i eTGS

20/11/2023
Dostawcze, Pojazdy, Toyota

Elektryczny PROACE MAX dołączył do użytkowej gamy

15/11/2023
Biznes, Dostawcze, Magazyn, Pojazdy, Rynek, Transport ciężki, Wydarzenia

Quantron wjeżdża do Polski z nowymi rozwiązaniami w sektorze TSL

10/11/2023

Wybór Redakcji

KIA, Osobowe, Pojazdy

Test na pięć gwiazdek w Euro NCAP

06/12/2023
Autobusy, Floty, MAN, Pojazdy

Pierwsze autobusy elektryczne Lion’s City E trafiły do Zamościa

06/12/2023
Izera, Osobowe

Budowa fabryki samochodu elektrycznego Izera ma ruszyć w I kw. 2024 r.

06/12/2023
Raporty

Producenckie deklaracje o zerowej emisji nie muszą się pokryć z rzeczywistością

06/12/2023
Renault, Transport ciężki, Volvo Trucks

Volvo i Renault stawiają na bezemisyjny transport ciężki

05/12/2023
Infrastruktura, Osobowe, Pojazdy, Stellantis

Stacje ładowania samochodów elektrycznych powstaną u wybranych dealerów pod szyldem Free2move Charge

05/12/2023
Osobowe, Pojazdy, Tesla

Pierwsi klienci odebrali już elektryczną półciężarówkę Tesli

04/12/2023
Lexus, Osobowe, Pojazdy

Elektryczne auta z system imitującym manualną skrzynię

04/12/2023

Narzędzia
i kalkulatory

Katalog
samochodów
elektrycznych

Mapa stacji
ładowania

Kalkulator
kosztów
ładowania

(stacje)

Porównywarka
taryfowa

(ładowanie
domowe)

Profiler
ładowarki
domowej

Kalkulator
dopłat dla osób
fizycznych

Kalkulator
dopłat dla
przedsiębiorców

Kalkulator
CO₂

Mapa zasięgu
samochodu
elektrycznego

Kalkulator
całkowitych
kosztów
posiadania

Porównywarka
EV

Ranking
EV

Kalkulator czasu
ładowania

Kalkulator
oszczędności
użytkowych

biuro@elektromobilni.pl
+48 507 686 158

Centrum Nowej Mobilności
Fabryczna 5A
00-446 Warszawa
www.pspa.com.pl

Instagram Twitter Youtube
  • Aktualności
  • Pojazdy
  • Infrastruktura
  • Rynek
  • Biznes
  • Technologia
  • Raporty
  • Infografiki
  • Wideo
  • Podcasty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • O nas
  • Biuro prasowe
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Klauzula informacyjna (RODO)
  • Źródła