Ford na elektrycznym podium

Ford na elektrycznym podium

Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Amerykański producent poinformował, że modele elektryczne (BEV) oraz zelektryfikowane (PHEV, HEV, mHEV) po czterech miesiącach 2022 r. stanowiły 33,6% sprzedaży marki, podczas gdy rok temu było to 18,7%. Udział w segmencie samochodów z napędami alternatywnymi wzrósł o 1,4% – do 4,34%. Marka jak twierdzi jest trzecią najlepiej sprzedającą się wśród samochodów elektrycznych, a w segmentach hybryd typu PHEV i HEV odnotowała wzrosty sprzedaży względem pierwszych czterech miesięcy 2021 r. – odpowiednio o 72,6% i 611,0%. Od stycznia do kwietnia br. do klientów trafiło 249 Machów-E.

W oczekiwaniu na E-Customa

– Przyspieszamy z transformacją Forda na samochody zelektryfikowane. Po doskonałym przyjęciu Mustanga Mach-E i premierze E-Transita, wkrótce w Polsce pojawi się także w pełni elektryczny E-Transit Custom. Do tego dochodzi znaczący wzrost sprzedaży w segmentach hybryd typu PHEV i HEV. To realne działania, dzięki którym zmieniamy strukturę sprzedaży Forda i prowadzimy markę ku zelektryfikowanej przyszłości zdecydowanie szybciej niż rynek – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.

W kwietniu 2022 r. Ford był ósmą najlepiej sprzedającą się marką samochodów osobowych i dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony w Polsce. Marka w tym okresie sprzedała 2 338 pojazdów – 1 798 samochodów osobowych i 540 dostawczych (spadek o 13,2%). Po czterech miesiącach 2022 roku Ford jest natomiast na siódmym miejscu pod względem sprzedaży w Polsce.

Firma w okresie styczeń-kwiecień znalazła nabywców na 8 940 pojazdów (spadek o 15,9%), co pozwoliło na osiągnięcie udziału na poziomie 5,67%. W kwietniu br. do klientów trafiło 1 798 samochodów osobowych, co pozwoliło Fordowi zwiększyć rynkowy udział. Względem kwietnia 2021 r. wzrósł on o 0,61 p.p. – do 5,15%.

Ford zanotował o 13,3% wzrost sprzedaży do klientów indywidualnych. Po czterech miesiącach roku marka sprzedała 6 625 samochodów osobowych, co także pozwoliło na zwiększenie udziału w rynku względem analogicznego okresu ubiegłego roku – do 4,84%.

Kuga napędza sprzedaż

Najpopularniejszym modelem marki była ponownie Kuga, która sprzedała się w kwietniu w 347 egzemplarzach. Po czterech miesiącach 2022 roku’ model jest także zdecydowanym liderem sprzedaży Forda w Polsce, z udziałem w sprzedaży marki na poziomie 24,3% (1 612 egzemplarzy).
Producent w kwietniu 2022 r. był także jedną z najlepiej sprzedających się marek samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. 540 sprzedanych pojazdów pozwoliło na osiągnięcie 11,06% udziału w rynku i czwarte miejsce w zestawieniu. Po czterech miesiącach roku marka jest na trzecim miejscu z udziałem w rynku na poziomie 11,16% (2 315 sprzedanych egzemplarzy).

Źródło: na podstawie Ford

 

Narzędzia
i kalkulatory