Artykuł opublikowany w:

Home Technologia Baterie Długoterminowa strategia to podstawa

LG Energy Solution Wrocław

Długoterminowa strategia to podstawa

LG Energy Solution Wrocław

Długoterminowa strategia to podstawa

Do 2025 r. moce produkcyjne podwrocławskich zakładów zwiększą się do 115 GWh.
Fot. LG Energy Solution Wrocław
Przeczytasz w 3 min

Konkurencja w segmencie produkcji akumulatorów trakcyjnych jest coraz większa. Największym producentem w Europie jest LG Energy Solution, którego zakłady zlokalizowane są pod Wrocławiem. O wyzwaniach stojących przed sektorem, strategii, łańcuchach dostaw i technologii, Maciej Gis rozmawia z Jangha Lee, Prezydentem LG Energy Solution Wrocław, który od lipca br. stoi na czele polskiego oddziału bateryjnego giganta z Korei.

Produkcja akumulatorów trakcyjnych do pojazdów elektrycznych to złożony i trudny proces. Co według Państwa jest największym wyzwaniem w całym procesie?

Dostosowanie się do szybko zmieniających się oczekiwań rynku wymaga dużej elastyczności, szybkości działania, a także sprawdzonej i pewnej technologii. Aby sprostać wyzwaniom związanym z produkcją baterii, stale doskonalimy naszą technologię, poszukujemy innowacyjnych rozwiązań i wdrażamy je. Dzięki takiemu podejściu LG Energy Solution posiada wieloletnie know-how oraz zespół najlepszych ekspertów, którzy czuwają nad procesami produkcyjnymi. Efektem naszej działalności badawczo-rozwojowej jest 25 tysięcy patentów. W szczególności koncentrujemy się na opracowywaniu nowych produktów i zwiększaniu konkurencyjności naszej obecnej działalności, skupiając się na kluczowych technologiach, takich jak materiały nowej generacji o wysokiej pojemności i bezpieczeństwie oraz zaawansowane procesy produkcji baterii. Warto pamiętać, że realizując zlecenia dla różnych firm motoryzacyjnych, stosujemy indywidualne podejście. Tworzymy produkty dedykowane konkretnym markom – nasze ogniwa umieszczamy w spersonalizowanych modułach i pakietach baterii zasilających różne samochody elektryczne.

Mimo upływu czasu, nadal są problemy z łańcuchami dostaw. Jak wygląda to z punktu widzenia LG Energy Solution Wrocław?

Mimo trudności wywołanych m.in. pandemią COVID, nie zatrzymywaliśmy linii produkcyjnych i co za tym idzie – realizowaliśmy i realizujemy wszystkie zamówienia terminowo. W dużej mierze to zasługa naszej długoterminowej strategii, której jednym z założeń jest zabezpieczenie surowców i ich łańcuchów dostaw. Pod koniec września br. LG Energy Solution podpisało umowy z trzema głównymi dostawcami kluczowych minerałów w Kanadzie. Spółka, nawiązując współpracę ze Snow Lake Resources Ltd., Electra Battery Materials Corporation i Avalon Advanced Materials Inc., rozszerzyła w ten sposób łańcuch dostaw materiałów do produkcji baterii oraz zabezpieczyła dostawy litu i kobaltu w Ameryce Północnej. Dzięki temu jesteśmy w stanie zapewnić stałe dostawy najwyższej jakości produktów i realnie wpływać na szybszy rozwój globalnego rynku EV.

Dostarczacie produkty do wielu podmiotów zamawiających. Czy w Polsce i Europie możliwe zastosowanie rozwiązania wymiennych akumulatorów, jak to ma miejsce w przypadku Chin?

Współpracujemy z największymi firmami motoryzacyjnymi – niemal każdy wiodący producent korzysta z naszych technologii. Baterie LG Energy Solution napędzają auta elektrycznie takich marek jak Porsche, Volkswagen, Volvo, Peugeot, Audi, Jaguar, Renault. Podczas wytwarzania baterii zasilających EV bierzemy pod uwagę oczekiwania i preferencje naszych klientów. Na terenie fabryki mamy kilkadziesiąt linii produkcyjnych, z których każda jest spersonalizowana pod konkretną markę – baterie, moduły i packi różnią się wyglądem, pojemnością – w zależności od oczekiwań klienta. Pytanie o zastosowanie wymiennych akumulatorów warto zadać bezpośrednio właśnie producentom samochodów – czy w ogóle będzie zapotrzebowanie na takie rozwiązanie.

Cały czas rozbudowywane są zakłady LG Energy Solution Wrocław. Jaka jest Państwa ambicja i czy jest próg, gdzie możliwości zwiększania produkcji zakończą się?

LG Energy Solution Wrocław sukcesywnie rozbudowuje podwrocławski zakład produkcyjny. Obecna moc do końca br. wzrośnie do 86 GWh, natomiast w najbliższym czasie osiągnie maksymalne 115 GWh. Obecnie dostarczamy ok. 700 000 baterii EV rocznie. Nasz cel to produkcja miliona sztuk rocznie w podwrocławskiej fabryce.

Biorąc pod uwagę, że wytwarzacie elementy do zeroemisyjnych pojazdów, to czy jest to wykonywane w sposób przyjazny dla środowiska – zeroemisyjnie?

Jednym z filarów działalności firmy są założenia strategii ESG (Environmental, Social and Corporate Governance), zgodnie z którymi spółka dąży m.in. do stworzenia zamkniętego obiegu zasobów. To nie jedyny plan wpisany w globalną strategię LG Energy Solution – kolejnym jest osiągnięcie neutralności węglowej do 2050 r., przekształcenie floty pojazdów korporacyjnych w 100 procentach elektryczną oraz przejście w pełni na energię odnawialną do 2030 r. Warto wspomnieć, że LG Energy Solution Wrocław jako pierwsza w grupie realizuje cel RE100.

Jaki jest kolejny krok w rozwoju akumulatorów trakcyjnych?

Badania nad akumulatorami trwają nieustannie, co pozwala na opracowanie jeszcze bardziej efektywnej technologii. Jednym z kierunków rozwoju na pewno jest zwiększenie zasięgów oraz szybkości ładowania baterii. Na razie rynek EV najszybciej rozwija się w Ameryce Północnej, ale Polska również ma ogromny potencjał i szansę stać się kluczowym graczem w rozwijającej się elektromobilności – cieszymy się, że LG Energy Solution się do tego przyczynia.

Dziękuję za rozmowę.

Zobacz relację z naszej wizyty w fabryce LG Energy Solution

Narzędzia
i kalkulatory