Skip to content
O nas
Instagram Twitter Youtube
Instagram Twitter Youtube
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

Home › Pojazdy › Maserati wraca do wyścigów w Formule E

Maserati wraca do wyścigów w Formule E

Maserati wraca do wyścigów w Formule E

  • 08/08/2022
Przeczytasz w 3 min
  • 08/08/2022
Przeczytasz w 3 min

Legendarny producent będzie pierwszą włoską marką, która weźmie udział w Mistrzostwach Świata Formuły E ABB FIA. Włoski wytwórca luksusowych samochodów sportowych zadebiutuje od sezonu nr 9, czyli  w 2023 roku na starcie Formuły E z nowym Gen3, najszybszym, najlżejszym i najmocniejszym samochodem wyścigowym elektrycznej formuły w jej historii. Maserati na torze wyścigowym zadebiutował w 1926 roku. Jak można przeczytać na stronie producenta: „Powrót na tor odnawia ducha wyścigów w DNA Maserati”.

Maserati to marka od lat nieodłącznie kojarząca się z wysokimi osiągami. Władze firmy deklarują także innowacyjne podejście do elektryfikacji. Ich strategia doskonale wpisuje się w Mistrzostwa Świata Formuły E ABB FIA, pierwszą na świecie i cieszącą się coraz większym zainteresowaniem całkowicie elektryczną serię wyścigów drogowych.

Linia elektrycznych modeli Folgore

Zaangażowanie Maserati w mobilność elektryczną wciąż rośnie. Jej przykładem jest Folgore, linia modeli o pełnym napędzie elektrycznym (Maserati MC20 Folgore, Maserati GranTurismo Folgore). Ponadto jak zadeklarowały już władze firmy wszystkie nowe modele Maserati będą również dostępne w 100% elektrycznych rozwiązaniach. W tym Maserati Grecale, Maserati GranCabrio oraz wspomniane GranTurismo i supersamochód sportowy Maserati MC20.

Debiut już w przyszłym roku

Mistrzostwa Świata Formuły E ABB FIA zapewniają Maserati doskonałą platformę do zaprezentowania marki i linii elektryków Folgore w środowisku, w którym tradycyjnie testuje się wysokie osiągi i innowacje. Maserati zadebiutuje na starcie Formuły E od sezonu nr 9 (2023 rok) z nowym Gen3, najszybszym, najlżejszym i najmocniejszym samochodem wyścigowym Formuły E w historii. Gen3 to najbardziej wydajny samochód wyścigowy na świecie, który oferuje szereg wiodących w branży rozwiązań projektowych, produkcyjnych i technologicznych.

Nowy Jork, Monako, Rzym, Berlin

Od samego początku ekscytujące wyścigi Formuły E odbywają się na ulicach najbardziej znanych miast świata. Ścigające się elektryczne bolidy można było podziwiać m. in. na ulicach Nowego Jorku, Monako, Berlina, Meksyku, Londynu i Rzymu.

– Jesteśmy bardzo dumni z powrotu do świata wyścigów. Napędza nas pasja i innowacyjność. Mamy długą historię światowych sukcesów w zawodach. Teraz jesteśmy gotowi do zwiększania wydajności i kolejnych sukcesów. Nasz projekt Folgore jest najczystszą ekspresją Maserati. Dlatego postanowiliśmy wrócić do ścigania się w Mistrzostwach Świata Formuły E FIA, spotykając się przy okazji z naszymi klientami w centrach wielu miast – powiedział Davide Grasso, dyrektor generalny Maserati.

Technologiczne laboratorium

– Dla Stellantis Motorsport to wielka przyjemność, że może przyczynić się do powrotu Maserati do wyścigu. Maserati Formuła E będzie naszym laboratorium technologicznym, które przyśpieszy rozwój wysokowydajnych zelektryfikowanych układów napędowych i inteligentnego oprogramowania dla naszych sportowych samochodów drogowych. Formuła E jest idealnym miejscem do tego celu i jesteśmy bardzo dumni, że jesteśmy pierwszą włoską marką, która się do niej przyłączyła – zaznaczył Jean-Marc Finot, wiceprezes Stellantis Motorsport.

Sportowe ambicje

– Z dumą witamy Maserati w ich nowym domu. Mistrzostwa Świata Formuły E ABB FIA to szczyt wyścigów elektrycznych. Zapewnia idealne środowisko dla najbardziej dynamicznych i innowacyjnych marek samochodów o wysokich osiągach. Wszystko aby zaprezentować swoje możliwości technologiczne łącząc je ze sportowymi ambicjami – dodał Alejandro Agag, założyciel i prezes Formuły E.

Mistrz Fangio

Maserati swój debiut wyścigowy miał 96 lat temu. Pierwszym samochodem wyścigowym z logo Trident na masce był Tipo 26, który zadebiutował na Targa Florio w 1926 roku, zdobywając pierwsze miejsce w klasie do 1,5 l, z Alfieri Maserati za kierownicą. Trzydzieści jeden lat później Juan Manuel Fangio wygrał mistrzostwa świata F1 z Maserati w 1957 roku. Teraz firma spróbuje swoich sił w Formule E.

Źródło: na podstawie maserati.com, własne

  • Tagi: Folgore, formuła e, Maserati
REKLAMA

Więcej z kategorii

Pojazdy

Toyota

Toyota

Hydrogen Factory Europe skoordynuje wodorowe działania

11/12/2023
Dostawcze, Mercedes-Benz, Osobowe

Eksploatacja elektryka

Bateria nie lubi przeciążeń

11/12/2023
Audi, Osobowe, Pojazdy, Sport&Lifestyle

Electrikhana 2

Ostatnie wideo driftu z Kenem Blockiem elektrycznym Audi S1 Hoonitron

11/12/2023
Osobowe, Stellantis

Stellantis jak NIO

Pilotażowy program wymiany akumulatorów samochodów elektrycznych ruszy w przyszłym roku

08/12/2023
Jednoślady, Pojazdy

Lime

Elektryczne hulajnogi opuściły polskie miasta

07/12/2023
Autobusy, Floty, Solaris

Solaris

Elektryczne autobusy Urbino 18 zasilą warszawską flotę MZA

07/12/2023
KIA, Osobowe, Pojazdy

Kia EV9

Test na pięć gwiazdek w Euro NCAP

06/12/2023
Autobusy, Floty, MAN, Pojazdy

MAN

Pierwsze autobusy elektryczne Lion’s City E trafiły do Zamościa

06/12/2023
Toyota

Hydrogen Factory Europe skoordynuje wodorowe działania

11/12/2023
Dostawcze, Mercedes-Benz, Osobowe

Bateria nie lubi przeciążeń

11/12/2023
Audi, Osobowe, Pojazdy, Sport&Lifestyle

Ostatnie wideo driftu z Kenem Blockiem elektrycznym Audi S1 Hoonitron

11/12/2023
Osobowe, Stellantis

Pilotażowy program wymiany akumulatorów samochodów elektrycznych ruszy w przyszłym roku

08/12/2023
Jednoślady, Pojazdy

Elektryczne hulajnogi opuściły polskie miasta

07/12/2023
Autobusy, Floty, Solaris

Elektryczne autobusy Urbino 18 zasilą warszawską flotę MZA

07/12/2023

Wybór Redakcji

Raporty, Rynek, Świat

Światowy rynek samochodów elektrycznych rośnie

11/12/2023
Dostawcze, Mercedes-Benz, Osobowe

Bateria nie lubi przeciążeń

11/12/2023
Osobowe, Stellantis

Pilotażowy program wymiany akumulatorów samochodów elektrycznych ruszy w przyszłym roku

08/12/2023
elektromobilni

Warszawska Strefa Czystego Transportu ruszy w od lipca 2024 r. W teorii.

08/12/2023
Ekoenergetyka, Infrastruktura, Producenci

AXON Easy osiągnęła standard Tesli

08/12/2023
Biznes, Finansowanie

Arval złożył wnioski o dofinansowanie ponad 2,5 tys. elektrycznych aut

07/12/2023
Jednoślady, Pojazdy

Elektryczne hulajnogi opuściły polskie miasta

07/12/2023
E.ON

Zarządcy nieruchomości ważnym ogniwem elektryfikacji transportu

07/12/2023

Narzędzia
i kalkulatory

Katalog
samochodów
elektrycznych

Mapa stacji
ładowania

Kalkulator
kosztów
ładowania

(stacje)

Porównywarka
taryfowa

(ładowanie
domowe)

Profiler
ładowarki
domowej

Kalkulator
dopłat dla osób
fizycznych

Kalkulator
dopłat dla
przedsiębiorców

Kalkulator
CO₂

Mapa zasięgu
samochodu
elektrycznego

Kalkulator
całkowitych
kosztów
posiadania

Porównywarka
EV

Ranking
EV

Kalkulator czasu
ładowania

Kalkulator
oszczędności
użytkowych

biuro@elektromobilni.pl
+48 507 686 158

Centrum Nowej Mobilności
Fabryczna 5A
00-446 Warszawa
www.pspa.com.pl

Instagram Twitter Youtube
  • Aktualności
  • Pojazdy
  • Infrastruktura
  • Rynek
  • Biznes
  • Technologia
  • Raporty
  • Infografiki
  • Wideo
  • Podcasty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • O nas
  • Biuro prasowe
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Klauzula informacyjna (RODO)
  • Źródła