Elektryczny Gen3 już po pierwszych jazdach testowych

Elektryczny Gen3 już po pierwszych jazdach testowych

Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Producent sportowych aut z siedzibą w Stuttgarcie poinformował, że nowy, elektryczny bolid Formuły E trzeciej generacji (Gen3) zbudowany przez Porsche pokonał już pierwsze okrążenia na torze centrum badawczo – rozwojowego producenta sportowych aut w Weissach. Zespół TAG Heuer Porsche będzie startował z nowym bolidem od dziewiątego sezonu Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA. Gen3 jest pierwszym samochodem wyścigowym formuły z przednim i tylnym układem napędowym. Tylny zespół osiąga moc 350 kW, a przedni 250 kW i zapewnia ponaddwukrotną zdolność regeneracji względem obecnego samochodu Gen2, zwiększając ją do 600 kW.

Osiągi do poprawienia

Z sukcesem zaprezentowaliśmy nowy bolid na naszym torze testowym w centrum rozwoju Porsche i tym samym zrobiliśmy istotny krok w kierunku Gen3. Torowy debiut naszej nowej maszyny, z którą będziemy startować w dziewiątym sezonie (Formuły E), i pokonanie nią pierwszych kilometrów wymagały dużo pracy – zarówno od strony technicznej, jak i operacyjnej. Z niecierpliwością czekamy na następnie dni i tygodnie oraz na dalsze postępy, jeśli chodzi o budowę bolidu. Będziemy pracować nad lepszym dopasowaniem jego systemów, a następnie nad osiągami – powiedział m.in. Florian Modlinger, szef Porsche Motorsport ds. Formuły.

Napęd na obie osie

Bolidy Gen3 to jak podkreśla producent najszybsze, najlżejsze, najmocniejsze i najbardziej efektywne elektryczne samochody wyścigowe, jakie kiedykolwiek zbudowano. Zaprojektowane specjalnie pod kątem ulicznych torów Formuły E, robią duży krok naprzód również w zakresie zrównoważonego rozwoju. Ponad 40% energii zużywanej podczas wyścigu będzie pochodzić z hamowania regeneracyjnego. Zastosowane do konstrukcji nadwozia włókno węglowe z recyklingu częściowo pochodzi z maszyn Gen2. Co więcej, pojazd Gen3 jest pierwszym samochodem wyścigowym formuły z przednim i tylnym układem napędowym. Tylny zespół osiąga moc 350 kW, a nowy przedni zespół dodaje do tego 250 kW i zapewnia ponaddwukrotną zdolność regeneracji względem obecnego samochodu Gen2, zwiększając ją do 600 kW. Równocześnie znacznie skrócono czas uzupełniania energii – moc ładowania sięga teraz 600 kW. To blisko dwa razy więcej niż moc najbardziej zaawansowanych komercyjnych ładowarek na świecie.

Akcelerator technik

Formuła E – pierwsza seria wyścigów w pełni elektrycznych pojazdów na świecie – od 2014 r. sprowadza emocjonujące zawody sportu motorowego do serc wybranych spośród najbardziej znanych miast świata. Jako akcelerator innowacyjnych i zrównoważonych technik mobilności ona promuje ogólnoświatową akceptację samochodów elektrycznych z myślą o przeciwdziałaniu zmianom klimatu. Obecnie zespół TAG Heuer Porsche z bolidem Porsche 99X Electric startuje w swoim trzecim sezonie Formuły E. Producent sportowych aut dostarcza w tym sezonie oficjalny samochód bezpieczeństwa Formuły E – w pełni elektryczny model Taycan.

Źródło: na podstawie Porsche

Narzędzia
i kalkulatory