Przemysł motoryzacyjny odpowiada za 8% PKB Polski. Od zaplanowania i wdrożenia konkretnych działań zależy, czy Polska wykorzysta transformację napędową i utrzyma lub umocni swoją pozycję w sektorze, stając się hubem produkcyjnym pojazdów zeroemisyjnych i powiązanych z nimi podzespołów, czy też znaczenie przemysłu motoryzacyjnego w krajowej gospodarce będzie spadać.
Byliśmy na konferencji, podczas której PSPA zaprezentowało najnowszy raport „Wpływ elektromobilności na rozwój gospodarczy w Polsce”. Co na ten temat sądzi branża zrównoważonego transportu?
Popularność samochodów elektrycznych rośnie w tempie dwucyfrowym. Wzrasta także liczba punktów ładowania. Duża część z nich powstaje w ramach obiektów turystycznych. Najbliższą okazją do sprawdzenia polskiej bazy hotelowej pod kątem infrastruktury ładowania będzie listopadowy długi weekend.
Wraz z porozumieniem instytucji unijnych w sprawie nowelizacji rozporządzenia 2019/631 los silnika spalinowego na rynku motoryzacyjnym UE został w praktyce przesądzony. Jakie będą konsekwencje wprowadzenia zakazu sprzedaży samochodów spalinowych dla Polski i w jaki sposób możemy przygotować się na nadchodzące zmiany? Zapytaliśmy o to przedstawicieli sektora elektromobilności.
Uruchomiony przez NFOŚiGW program wsparcia „Mój Elektryk” cieszy się dużą popularnością wśród nabywców samochodów elektrycznych w Polsce, którzy są przedsiębiorcami. Uzyskanie dopłaty zostało jednak obwarowane pewnymi warunkami. Jednym z nich jest osiągnięcie minimalnego przebiegu dotowanego pojazdu w okresie dwóch lat od otrzymania wsparcia. Sprawdzamy, w jaki sposób NFOŚiGW zweryfikuje wymagany przebieg i co grozi za niedotrzymanie tego zobowiązania, jak również, jakie są konsekwencje braku oznakowania samochodu elektrycznego obowiązkową nalepką.