Przeczytasz w 2 min

Kurierski potentat poinformował, że otrzymał pierwszych 150 elektrycznych pojazdów dostawczych od BrightDrop, technologicznego start-upu General Motors (GM) zajmującego się dekarbonizacją „ostatniej mili”. W ciągu najbliższych kilku lat flota FedEx-u będzie liczyła aż 2500 dostawczaków Zevo 600. Każdy z nich na jednym ładowaniu pokona ponad 400 km.

Bezemisyjna flota

Dostawa stanowi kamień milowy dla FedEx, ponieważ firma planuje do 2040 r. przekształcić całą swoją flotę do odbioru i dostarczania paczek (PUD) na całkowicie elektryczną i bezemisyjną. Do firmy kurierskiej trafiły modele Zevo 600, zaledwie kilka miesięcy po komercjalizacji przez BrightDrop.

W FedEx mamy ambitne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju, a nasze etapowe podejście do elektryfikacji pojazdów jest kluczowym elementem naszego planu działania na rzecz osiągnięcia globalnych operacji neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla. W niespełna sześć miesięcy odebraliśmy dostawę 150 BrightDrop Zevo 600 dla naszej floty do odbioru i dostawy paczek. W dzisiejszym klimacie niedoborów chipów i problemów z łańcuchem dostaw jest to niezwykły wyczyn i prawdziwy dowód współpracy między FedEx i BrightDrop – powiedział Mitch Jackson, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w FedEx.

Kalifornia będzie pierwsza

Pierwsze 150 egzemplarzy BrightDrop Zevo 600 zostało dostarczonych w całej południowej Kalifornii do FedEx Express, spółki zależnej FedEx Corp. i jednej z największych na świecie firm zajmujących się transportem ekspresowym. Zasilany przez platformę Ultium firmy GM, Zevo 600 jest przeznaczony do dostaw na ostatnim odcinku, z szacowanym zasięgiem do 250 mil (ponad 400 km) na pełnym naładowaniu. Jest to część większej umowy między FedEx i BrightDrop, w ramach której FedEx włączy łącznie 2500 pojazdów Zevo 600 do operacji FedEx w ciągu najbliższych kilku lat.

Zrównoważona dostawa

Pokazuje to, w jaki sposób BrightDrop dostarcza dziś klientom zrównoważone rozwiązania na dużą skalę. Nasz Zevo 600 od początku był rekordzistą. BrightDrop pokazuje światu, jak wygląda zrównoważona dostawa, od rekordowego czasu wprowadzenia na rynek, po dostarczenie jednej z największych flot elektrycznych samochodów dostawczych na drogach – powiedział Travis Katz, prezes i dyrektor generalny BrightDrop

500 stacji do dyspozycji

Aby wesprzeć nową technologię pojazdów, FedEx buduje infrastrukturę ładowania w sieci obiektów. 500 stacji ładowania, firma już zainstalowała w całej Kalifornii. FedEx aktywnie współpracuje również z przedsiębiorstwami użyteczności publicznej, aby pomóc w ocenie i określeniu przepustowości sieci elektrycznej potrzebnej do obsługi takiej infrastruktury ładowania oraz inwestuje w rozwój wytwarzania na miejscu i zaopatrzenia w energię odnawialną w swoich obiektach.
W 2003 roku FedEx był pierwszą firmą kurierską, która używała pojazdów hybrydowych do odbioru i dostawy, a w 1994 roku firma wykorzystała swój pierwszy pojazd elektryczny – pojazd na akumulator kwasowy w Kalifornii.

Źródło: na podstawie FedEx

Narzędzia
i kalkulatory