Skip to content
O nas
Instagram Twitter Youtube
Instagram Twitter Youtube
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

Home › Pojazdy › Dostawcze › Mercedes-Benz › 50% bezemisyjnej floty za pięć lat
  • Producent zapewnia pełne wsparcie w użytkowaniu samochodów
  • Fot. Mercedes-Benz Polska

eSprintery zasilą DHL

50% bezemisyjnej floty za pięć lat

eSprintery zasilą DHL

50% bezemisyjnej floty za pięć lat

Producent zapewnia pełne wsparcie w użytkowaniu samochodów
Fot. Mercedes-Benz Polska
  • 15/11/2022
Przeczytasz w 3 min
  • 15/11/2022
Przeczytasz w 3 min

50 elektrycznych Sprinterów dołącza właśnie do ekofloty kurierskiej DHL Parcel Polska. Dla globalnego lidera branży usług logistycznych współpraca z Mercedes-Benz jest elementem programu GoGreen, w ramach której DHL m.in. modernizuje park samochodowy. W autach zamontowano baterie o pojemności 47 kWh z możliwością szybkiego ładowania prądem stałym z mocą 80 kW (10-80%) w czasie poniżej 25 min.

Firma kurierska zaznacza, że zerowa emisja CO2 jest jednym z kluczowych jej celów strategicznych. Polityka GoGreen obejmuje różne obszary działalności, między innymi modernizację floty i korzystanie z energii odnawialnej dzięki własnym instalacjom fotowoltaicznym, które zasilają m.in. samochody kurierskie oraz sortownie. W efekcie, w połączeniu z systematycznym rozwojem elektromobilności powstaje wydajny, przyjazny środowisku ekosystem logistyczny.

W trosce o klimat i o kierowców

Najnowszym nabytkiem DHL w Polsce są elektryczne pojazdy dostawcze Mercedes-Benz: eSprintery. Zakup blisko 50 samochodów jest kolejnym etapem współpracy z marką, w ramach której firma testowała już mniejszy model Mercedesa: eVito. Obecnie zakupione samochody dostarcza dealer Mercedes-Benz Auto Frelik.

Powiększanie zielonej floty jest dla DHL Parcel Polska jest jak podkreśla firma wyrazem dbałości o kurierów, którzy bardzo wysoko oceniają komfort pracy związany z elektrycznymi pojazdami. Dynamiczny rozwój tego sektora usług kurierskich, związany m.in. ze wzrostem e-handlu, oznacza coraz więcej zleceń i wyższe zapotrzebowanie na kierowców realizujących miejskie i podmiejskie dostawy tzw. ostatniej mili. Dlatego firmie zależy na tym, by stworzyć im optymalne warunki do pracy i zapewnić do niej najlepsze narzędzia. Elektryczne samochody ułatwiają codzienne zadania, m.in. dzięki możliwości korzystania z buspasów, bezpłatnego parkowania w miejskich SPP (Strefach Płatnego Parkowania), a ponadto oferują wyjątkowy komfort ze względu na ciszę w kabinie i dużą dynamikę prowadzenia. W przypadku wybranego przez DHL wariantu eSprinterów zaletą dla kierowcy jest także większa bateria o pojemności 47 kWh z możliwością szybkiego ładowania prądem stałym z mocą 80 kW (10-80%) w czasie poniżej 25 min. Pojazdy dysponują również czterema poziomami rekuperacji, czyli odzyskiwania energii, co pozwala na efektywne zarządzanie zasięgiem eSprintera.

Cel strategiczny: elektromobilność

– Elektromobilność to dla naszej firmy cel strategiczny – chcemy być liderem tego trendu i dostarczać lokalnie bezemisyjne, funkcjonalne, efektywne biznesowo rozwiązania, które naszym zdaniem są niezbędne dla osiągnięcia celów klimatycznych, takie jak w pełni zelektryfikowana gama modelowa naszych pojazdów dostawczych. Konieczność zmniejszenia emisji CO2, a z drugiej, dynamiczny rozwój e-handlu i zapotrzebowania na transport to przeciwstawne trendy, na które naturalną odpowiedzią jest właśnie elektromobilność. Bardzo się cieszymy, że firma DHL zaufała elektrycznej wersji Sprintera – modelu, który w wariancie spalinowym od kilku generacji jest numerem 1 w branży kurierskiej na świecie – powiedział Grzegorz Sawicki, dyrektor sprzedaży Mercedes-Benz Vans w Polsce. – eSprinter zachowuje wszystkie znane od lat walory swojego brata z tradycyjnym silnikiem, takie jak funkcjonalność, wytrzymałość, ładowność, komfort i jakość, dokładając do nich lokalnie bezemisyjny napęd, ciszę i wyjątkową dynamikę. Wierzymy, że przy udziale naszej marki zielona flota DHL Parcel Polska będzie rosła równie dynamicznie, a kurierzy zyskają nowoczesne, komfortowe narzędzie pracy. Jednocześnie jako Mercedes-Benz Polska, dzięki kilkuletnim inwestycjom w rozwój tych produktów oraz szkolenia sieci sprzedaży i serwisu, możemy zapewnić pełne wsparcie w użytkowaniu tych samochodów – dodał Sawicki.

Elektryfikacja floty

– Już do 2027 r. 50% floty DHL Parcel będą stanowiły samochody elektryczne. Naszym oficjalnie zdeklarowanym i cały czas realizowanym celem jest osiągnięcie neutralności CO2, do czego zmierzamy, wdrażając kolejne działania w ramach globalnego programu GoGreen – powiedział Arkadiusz Stasiak, wiceprezes ds. operacyjnych w DHL Parcel Polska. – Jednym z jego filarów jest systematyczna elektryfikacja floty. Już od dawna prowadzimy intensywne testy różnych modeli samochodów dostawczych o napędzie elektrycznym, które doskonale sprawdzają się w ramach miejskiej logistyki. Zbierają również bardzo pozytywne opinie naszych kurierów, którzy cenią sobie komfort jazdy i wygodę, jaką zapewnia elektryczny napęd. Zdecydowaliśmy się na współpracę z Mercedes-Benz, ponieważ ich pojazdy są funkcjonalne i efektywne z punktu widzenia operacyjnego. Jako firma, której misją jest osiągnięcie zerowej emisji CO2, będziemy sukcesywnie elektryfikowali flotę kurierską. Posiadamy także własne stacje ładowania oraz instalacje fotowoltaiczne, dzięki którym produkujemy energię słoneczną na nasze potrzeby. Prąd, który pozyskujemy w ten sposób, zasila nie tylko budynki czy sortery, ale także kurierskie samochody elektryczne – skomentował Arkadiusz Stasiak.

116 KM do dyspozycji

Nowe samochody DHL Parcel oprócz wyposażenia seryjnego, obejmującego m.in. asystenta ruszania na wzniesieniu i asystenta bocznego wiatru oraz podgrzewany fotel kierowcy, posiadają również takie udogodnienia dla kierowcy jak kamera cofania w lusterku wstecznym, światła przeciwmgielne z doświetlaniem zakrętów, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, elektryczny hamulec postojowy, przyciemniane szyby oraz szybę przednią z filtrem, a także tylne drzwi skrzydłowe otwierające się do 270 st. Pojazdy są wyposażone w akumulatory o pojemności 47 kWh oraz silniki o mocy 85 kW (116 KM). Samochody wyróżnia także żółta barwa i oznakowanie „samochód napędzany energią elektryczną” oraz hasło „odpowiedzialni z natury”, nawiązujące do zielonej strategii DHL.

Źródło: Mercedes-Benz Polska
  • Tagi: DHL, eSprinter, Mercedes-Benz Vans
REKLAMA

Więcej z kategorii

Dostawcze, Floty, Mercedes-Benz

Autobusy, Floty, Solaris

Solaris

Elektryczne autobusy Urbino 18 zasilą warszawską flotę MZA

07/12/2023
Autobusy, Floty, MAN, Pojazdy

MAN

Pierwsze autobusy elektryczne Lion’s City E trafiły do Zamościa

06/12/2023
Renault, Transport ciężki, Volvo Trucks

Badanie ICCT

Volvo i Renault stawiają na bezemisyjny transport ciężki

05/12/2023
Toyota

Toyota

Prototypowy, elektryczny Hilux pojawił się w Australii

30/11/2023
Infrastruktura, Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

Pierwszy europejski Charging Hub koncernu ruszył w Mannheim

28/11/2023
Floty, Ochrona klimatu

Floty: Straż Graniczna

Elektryczne Citroeny ochronią środowisko

28/11/2023
Floty

Szczecińska PSP  

Strażacy pojadą na akcje samochodami elektrycznymi  

27/11/2023
Dostawcze, MAN

MAN

Ruszyła sprzedaż elektrycznych ciężarówek eTGX i eTGS

20/11/2023
Autobusy, Floty, Solaris

Elektryczne autobusy Urbino 18 zasilą warszawską flotę MZA

07/12/2023
Autobusy, Floty, MAN, Pojazdy

Pierwsze autobusy elektryczne Lion’s City E trafiły do Zamościa

06/12/2023
Renault, Transport ciężki, Volvo Trucks

Volvo i Renault stawiają na bezemisyjny transport ciężki

05/12/2023
Toyota

Prototypowy, elektryczny Hilux pojawił się w Australii

30/11/2023
Infrastruktura, Mercedes-Benz

Pierwszy europejski Charging Hub koncernu ruszył w Mannheim

28/11/2023
Floty, Ochrona klimatu

Elektryczne Citroeny ochronią środowisko

28/11/2023

Wybór Redakcji

Osobowe, Stellantis

Pilotażowy program wymiany akumulatorów samochodów elektrycznych ruszy w przyszłym roku

08/12/2023
elektromobilni

Warszawska Strefa Czystego Transportu ruszy w od lipca 2024 r. W teorii.

08/12/2023
Ekoenergetyka, Infrastruktura, Producenci

AXON Easy osiągnęła standard Tesli

08/12/2023
Biznes, Finansowanie

Arval złożył wnioski o dofinansowanie ponad 2,5 tys. elektrycznych aut

07/12/2023
Jednoślady, Pojazdy

Elektryczne hulajnogi opuściły polskie miasta

07/12/2023
E.ON

Zarządcy nieruchomości ważnym ogniwem elektryfikacji transportu

07/12/2023
Autobusy, Floty, Solaris

Elektryczne autobusy Urbino 18 zasilą warszawską flotę MZA

07/12/2023
KIA, Osobowe, Pojazdy

Test na pięć gwiazdek w Euro NCAP

06/12/2023

Narzędzia
i kalkulatory

Katalog
samochodów
elektrycznych

Mapa stacji
ładowania

Kalkulator
kosztów
ładowania

(stacje)

Porównywarka
taryfowa

(ładowanie
domowe)

Profiler
ładowarki
domowej

Kalkulator
dopłat dla osób
fizycznych

Kalkulator
dopłat dla
przedsiębiorców

Kalkulator
CO₂

Mapa zasięgu
samochodu
elektrycznego

Kalkulator
całkowitych
kosztów
posiadania

Porównywarka
EV

Ranking
EV

Kalkulator czasu
ładowania

Kalkulator
oszczędności
użytkowych

biuro@elektromobilni.pl
+48 507 686 158

Centrum Nowej Mobilności
Fabryczna 5A
00-446 Warszawa
www.pspa.com.pl

Instagram Twitter Youtube
  • Aktualności
  • Pojazdy
  • Infrastruktura
  • Rynek
  • Biznes
  • Technologia
  • Raporty
  • Infografiki
  • Wideo
  • Podcasty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • O nas
  • Biuro prasowe
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Klauzula informacyjna (RODO)
  • Źródła