Skip to content
O nas
Instagram Twitter Youtube
Instagram Twitter Youtube
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

Home › Pojazdy › Osobowe › Polestar › Do kupienia w Europie za rok
  • Sprzedaż Polestar 4 wystartuje najpierw w Chinach
  • Fot. Polestar

Polestar 4

Do kupienia w Europie za rok

Polestar 4

Do kupienia w Europie za rok

Sprzedaż Polestar 4 wystartuje najpierw w Chinach
Fot. Polestar
  • 19/04/2023
Przeczytasz w 3 min
  • 19/04/2023
Przeczytasz w 3 min

Polestar zaprezentował swój trzeci w pełni elektryczny model serii, Polestar 4, na salonie samochodowym w Szanghaju. Pod względem wielkości i ceny SUV coupé ma plasować się pomiędzy Polestarem 2 a Polestarem 3. Jego najbardziej charakterystyczną cechą jest…brak tylnej szyby. Polskich fanów motoryzacji zainteresuje zapewne fakt, że auto zbudowane jest na architekturze od Geely Holding – partnera „twórców” naszego SUV-a Izery. Auto, które ma mieć zasięg 600 km ma kosztować około 60 000 euro.

Jak czytamy na stronie producenta czwarty model Polestar – i trzeci model BEV marki po Polestar 1 PHEV coupé – ma łączyć „aerodynamikę coupé z przestronnością SUV-a”. Producent podkreśla również, że pojazd został opracowany od samego początku, jako SUV coupé i dlatego we wnętrzu „nie ma żadnych kompromisów”.

– W Polestar 4 przyjęliśmy fundamentalne nowe podejście do projektowania SUV-ów coupé. Zamiast po prostu modyfikować istniejącego SUV-a (…) zaprojektowaliśmy Polestar 4 od podstaw, jako nową odmianę SUV-a coupé, która niejako celebruje komfort pasażerów także tych z tyłu – powiedział Thomas Ingenlath, dyrektor generalny Polestar.

Zdaniem projektantów auta, to właśnie wyeliminowanie tylnej szyby, umożliwia nowy rodzaj wciągających wrażeń dla pasażerów siedzących z tyłu.

Wydajność aerodynamiczna jest zwiększona dzięki niskiemu nosowi, wysuwanym klamkom drzwi, płaskim szybom z bezramowymi szybami, tylnym aerodynamicznym łopatkom i optymalizacji przepływu powietrza wokół tylnej listwy świetlnej.

Architektura od Geely

Auto zbudowane jest na architekturze Sustainable Experience Architecture (SEA) opracowanej przez Geely Holding. Polestar 4 to coupé SUV segmentu D z dużym nadwoziem i długim rozstawem osi 2 999 mm. Długość całkowita wynosi 4.839 mm, szerokość 2.139 mm, a wysokość 1.544 mm. Wynikające z tego duże proporcje wnętrza są szczególnie widoczne z tyłu.

Standardowy szklany dach na całej długości jest dostępny z opcjonalną funkcjonalnością elektrochromyczną, umożliwiającą nieprzezroczyste lub przezroczyste wykonanie w zależności od nastroju. Dzięki wyeliminowaniu tylnej szyby, szklany dach rozciąga się poza głowy tylnych pasażerów, tworząc naprawdę wyjątkową atmosferę wnętrza.

– Dzięki Polestar Precept zapewniliśmy oszałamiające nowe wrażenia dla pasażerów, usuwając tylną szybę i przesuwając tylną głowicę, która odgrywa integralną rolę w zakresie bezpieczeństwa – dodał Maximilian Missoni, szef działu projektowania w Polestar.

Zrównoważony rozwój

W Polestar 4 niskoemisyjne materiały zastępują tradycyjne rozwiązania. Obejmuje to komponenty związane z większą przejrzystością łańcucha dostaw. Nowe materiały wewnętrzne obejmują dostosowaną dzianinę, która składa się w 100% z przetworzonego PET, a także bio-przypisywany winyl MicroTech.

Wkładki dywanowe we wnętrzu są wykonane z przetworzonego PET, a dywany podłogowe są wykonane z ECONYL, który obejmuje odzyskane sieci rybackie. Specjalne panele wykończeniowe drzwi są wykonane z NFPP (polipropylenu z naturalnego włókna), co skutkuje do 50% mniejszą ilością pierwotnego tworzywa sztucznego i oszczędnością masy do 40%. Pełna ocena cyklu życia (LCA), pokazująca rzeczywisty ślad węglowy samochodu, zostanie opublikowana wraz z deklaracją zrównoważonego rozwoju produktów Polestar 4 w 2024 r.

Wydajność

Polestar 4 gwarantuje przyśpieszeni od  0 do100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy, a maksymalna moc wyjściowa wynosi 400 kW (544 KM). Dostępne będą zarówno wersje dwusilnikowe, jak i jednosilnikowe, przy czym wersje jednosilnikowe z napędem na tylne koła. Pomimo wysokiej mocy i osiągów, kontrola i pewność są zawsze kluczowymi czynnikami zapewniającymi odpowiedzialne, przyjemne, na co dzień wrażenia z jazdy samochodem elektrycznym. Półaktywne zawieszenie w wersji z dwoma silnikami zapewnia dodatkową warstwę regulacji między komfortem a dynamiką osiągów. Koła mają rozmiar od 20 do 22 cali, w zależności od wersji, z oponami dostarczonymi przez Pirelli i Michelin.

Akumulator o pojemności 102 kWh jest montowany w obu wersjach dalekiego zasięgu. Podwójny silnik dalekiego zasięgu ma moc 400 kW (544 KM), 686 Nm i wstępny zasięg do 560 km WLTP. Sprzęgło rozłączające umożliwia odłączenie przedniego silnika elektrycznego, gdy nie jest potrzebne, aby zmaksymalizować zasięg i wydajność.

Ładowanie do 200 kW DC i 22 kW AC jest we wszystkich wersjach. Ponadto auto posiada funkcję dwukierunkowego ładowanie, a funkcja V2L (vehicle-to-load) w momencie startu zapewnia zewnętrznym urządzeniom pobieranie energii z Polestar 4. Pompa ciepła jest montowana standardowo, dzięki czemu samochód może wykorzystać ciepło otoczenia podczas wstępnej klimatyzacji kabiny i akumulatora.

Wersja z pojedynczym silnikiem dalekiego zasięgu o mocy 200 kW (272 KM) i 343 Nm z tyłu daje docelowy zasięg wstępny do 600 km (WLTP)..

Bezpieczeństwo

„Bezpieczeństwo jest częścią DNA Polestar dzięki silnemu powiązaniu z Volvo Cars, a te geny bezpieczeństwa są wbudowane w Polestar 4, który zawiera wiodącą technologię bezpieczeństwa wewnątrz i na zewnątrz – przetestowaną zgodnie z tymi samymi rygorystycznymi standardami, co wszystkie inne samochody Polestar” – czytamy na stronie producenta. W zestawie znajduje się m. in. do dziewięciu poduszek powietrznych oraz zaawansowany system wspomagania kierowcy SuperVision firmy Mobileye.

Produkcja, dostępność i ceny

Sprzedaż Polestar 4 startuje najpierw w Chinach, a produkcja ma się rozpocząć w zatoce Hangzhou w Chinach w listopadzie 2023 r. Najnowocześniejszy zakład produkcyjny należący do Geely działa w 100% na odnawialnej energii elektrycznej.

Wprowadzenie auta na inne rynki, w tym w Europie, Ameryce Północnej i regionie Azji i Pacyfiku, planowane jest na początek 2024 r. Orientacyjne ceny wynoszą od 60 000 EUR / 60 000 USD / 55 000 GBP.

Polestar to szwedzka marka samochodów elektrycznych z siedzibą w Göteborgu w Szwecji, której właścicielem jest chiński koncern Geely . Jej auta są dostępne na 27 rynkach w Ameryce Północnej, Europie i regionie Azji i Pacyfiku. Firma do 2030 roku planuje stworzyć auto neutralny dla klimatu. Polestar planuje wypuścić trzy kolejne elektryczne pojazdy wyczynowe do 2026 roku.

Źródło: polestar.com
REKLAMA

Więcej z kategorii

Polestar, Rynek

Europa, Rynek

Rynek

Samochody elektryczne ze stabilnym udziałem. Norwegowie nie chcą aut napędzanych benzyną.

01/12/2023
Europa, Honda, Osobowe, Rynek

Rynek

Honda e wycofana z Europy

30/11/2023
Polska, Rynek

VOYAH Free

Luksusowy „Chińczyk” wjechał do Polski  

30/11/2023
Rynek

Changan

Chiński producent elektryków chce podbić Europę modelem Deepal

29/11/2023
Rynek

ACEA – unijny rynek w październiku

Samochody elektryczne wyprzedziły diesle

21/11/2023
Europa, Infrastruktura, Rynek

Infrastruktura ładowania

Niemcy mają Charging Infrastructure Masterplan II

20/11/2023
Polska, Rynek

Licznik Elektromobilności

Czas na elektryfikację drogowego transportu ciężkiego

17/11/2023
elektromobilni, Magazyn, Rynek

SAIC Motor

MG wjeżdża do Polski na bateriach

17/11/2023
Europa, Rynek

Samochody elektryczne ze stabilnym udziałem. Norwegowie nie chcą aut napędzanych benzyną.

01/12/2023
Europa, Honda, Osobowe, Rynek

Honda e wycofana z Europy

30/11/2023
Polska, Rynek

Luksusowy „Chińczyk” wjechał do Polski  

30/11/2023
Rynek

Chiński producent elektryków chce podbić Europę modelem Deepal

29/11/2023
Rynek

Samochody elektryczne wyprzedziły diesle

21/11/2023
Europa, Infrastruktura, Rynek

Niemcy mają Charging Infrastructure Masterplan II

20/11/2023

Wybór Redakcji

Europa, Rynek

Samochody elektryczne ze stabilnym udziałem. Norwegowie nie chcą aut napędzanych benzyną.

01/12/2023
Magazyn, Testy

Jak daleko dojedziesz samochodem na wodór?

01/12/2023
Ekoenergetyka, Infrastruktura, Producenci

ORLEN Deutschland zamówił ładowarki Axon Easy 400

01/12/2023
Biznes, Finansowanie

Elektryczne Gitary zachęcą do jazdy elektrykami w najnowszej kampanii TV  

01/12/2023
Polska, Rynek

Luksusowy „Chińczyk” wjechał do Polski  

30/11/2023
Toyota

Prototypowy, elektryczny Hilux pojawił się w Australii

30/11/2023
Rynek

Chiński producent elektryków chce podbić Europę modelem Deepal

29/11/2023
Infrastruktura, Technologia

Ładowarki Habu SE na wyposażeniu samochodów elektrycznych KIA

29/11/2023

Narzędzia
i kalkulatory

Katalog
samochodów
elektrycznych

Mapa stacji
ładowania

Kalkulator
kosztów
ładowania

(stacje)

Porównywarka
taryfowa

(ładowanie
domowe)

Profiler
ładowarki
domowej

Kalkulator
dopłat dla osób
fizycznych

Kalkulator
dopłat dla
przedsiębiorców

Kalkulator
CO₂

Mapa zasięgu
samochodu
elektrycznego

Kalkulator
całkowitych
kosztów
posiadania

Porównywarka
EV

Ranking
EV

Kalkulator czasu
ładowania

Kalkulator
oszczędności
użytkowych

biuro@elektromobilni.pl
+48 507 686 158

Centrum Nowej Mobilności
Fabryczna 5A
00-446 Warszawa
www.pspa.com.pl

Instagram Twitter Youtube
  • Aktualności
  • Pojazdy
  • Infrastruktura
  • Rynek
  • Biznes
  • Technologia
  • Raporty
  • Infografiki
  • Wideo
  • Podcasty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • O nas
  • Biuro prasowe
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Klauzula informacyjna (RODO)
  • Źródła