Flagowiec bez dopłat

Hyundai Ioniq 9 wyceniony. Na ile? Od 299 900 zł brutto

Samochód zwraca na siebie uwagę nie tylko pokaźnymi wymiarami, ale i stylistyką
Źródło zdjęcia: Hyundai

– Znamy polskie ceny flagowego SUV-a
– Wersję z napędem na tył i z silnikiem o mocy 218 KM producent wycenił na 300 tys. zł
– Samochód nie „łapie się” do dopłat z programu NaszEauto
– Zasięg? Ponad 600 km i architektura 800V
– W promocji wszystkie warianty tańsze o 10 tys. zł

Cyfrowe lampy

Siedem lub sześć miejsc, duże nadwozie (5,06 m długości), platforma E-GMP, architektura 800V, szybkie ładowanie i zasięg przekraczający 600 km – oto Hyundai Ioniq 9 w skrócie. Samochód zwraca na siebie uwagę nie tylko pokaźnymi wymiarami, ale i stylistyką z „cyfrowymi” lampami i charakterystyczną sylwetką tylnej części nadwozia.

Hyundai Ioniq 9 – ceny

Auto zostało wycenione w Polsce. Obowiązują na nie promocje, uwzględnione w tabeli poniżej.

Cennik (od 1 lipca 2025 r., ceny brutto)

Wersja wyposażeniaMoc (KM)NapędZasięg WLTPCena regularnaCena promocyjna
TECHIQ218RWD620 km309 900 zł299 900 zł
UNIQ313AWD606 km359 900 zł349 900 zł
Calligraphy313AWD606 km379 900 zł369 900 zł
Calligraphy435AWD Performance600 km389 900 zł379 900 zł

Wynajem długoterminowy (30000 zł netto wpłaty / 36 mies. / 15000 km rocznie)

WersjaMoc (KM)NapędZasięg WLTPWynajem dla firm (netto)Wynajem dla osób prywatnych (brutto)
TECHIQ218RWD620 km2 990 zł3 678 zł
UNIQ313AWD606 km3 656 zł4 491 zł
Calligraphy313AWD606 kmSzczegóły u dealeraSzczegóły u dealera
Calligraphy435AWD Performance600 kmSzczegóły u dealeraSzczegóły u dealera

Oto parametry dotyczące wersji napędowych Hyundai Ioniq 9.

Wersja napęduMoc / Moment obrotowyAkumulator nettoNapęd0–100 km/hV-maxZużycie energii (WLTP)Zasięg (WLTP)
RWD218 KM / 350 Nm110 kWhTylna oś9,4 s190 km/h19,4 kWh/100 kmdo 620 km
AWD313 KM / 605 Nm110 kWhAWD6,7 s200 km/h20,4 kWh/100 kmdo 606 km
AWD Performance435 KM / 700 Nm110 kWhAWD5,2 s200 km/h20,6 kWh/100 kmdo 600 km

Hyundai wyposażenie

Techniq (od 299 900 zł) oferuje m.in. 19-calowe felgi aluminiowe, klimatyzację trzystrefową, komplet poduszek powietrznych (w tym kolanowa i centralna), systemy bezpieczeństwa takie jak asystent unikania kolizji, utrzymania pasa ruchu, aktywny tempomat z funkcją Stop&Go, asystent jazdy autostradowej, kamera monitorująca uwagę kierowcy, reflektory i światła LED, podgrzewane fotele przednie i kierownicę, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, system multimedialny z ekranem 12,3″, nawigacją, Apple CarPlay i Android Auto, ładowarkę indukcyjną, porty USB-C w każdym rzędzie, gniazdo 230V, system audio z 8 głośnikami, bezkluczykowy dostęp, klapę bagażnika z czujnikiem ruchu, pompę ciepła i podgrzewanie akumulatora.

Uniq (od 349 900 zł) zawiera wyposażenie wersji Techniq, a dodatkowo 20-calowe felgi, matrycowe reflektory LED, kamery 360°, wyświetlacz martwego pola, cyfrowy kluczyk 2.0, aktywną redukcję hałasu, asystenta zdalnego parkowania, skórzaną tapicerkę, fotele Premium Relax z wentylacją i pamięcią ustawień, oświetlenie nastrojowe wnętrza, system audio BOSE z 14 głośnikami, cyfrowe lusterko wsteczne, wyświetlacz Head-Up na szybie i gniazdo V2L na zewnątrz.

Wersja Calligraphy (od 369 900 zł) dodaje do wersji Uniq 21-calowe felgi, panoramiczny dach elektryczny, dwukolorową skórzaną kierownicę, podsufitkę i osłony przeciwsłoneczne wykończone zamszem, tapicerkę ze skóry Nappa oraz lampę UV-C do dezynfekcji wnętrza.

KNM 2025: Katowice tegoroczną stolicą elektromobilności. Nowości, trendy, wyzwania. Przyszłość jest bezemisyjna – zobacz! 

Bez dopłat

Tak opracowany cennik oznacza, że samochód nie „łapie się” do dopłat z programu NaszEauto – tam w grę wchodzą bowiem auta o cenie do 225 000 zł netto, co oznacza 276 500 zł brutto. Nawet promocyjna cena za Ioniqa 9 jest wyższa.

Hyundai Ioniq 9 wyceniony. Na ile? Od 299 900 zł brutto - hyundai ioniq 9 4 Duzy

Z jednej strony, można się zastanawiać, dlaczego koreański producent nie zdecydował się na obniżenie jej do „dopłatowego” poziomu. Z drugiej, cena Ioniqa 9 wciąż jest atrakcyjna na tle konkurentów, zwłaszcza jeśli uznamy, że rywalizuje głównie z pojazdami z segmentu premium.

Konkurenci Ioniqa 9 to z jednej strony Kia EV9 (323 900 zł), a z drugiej: Volvo EX90 (od 399 900 zł) czy Mercedes EQS i BMW iX. Ioniq 9 może być jednak samochodem siedmioosobowym, czego np. w BMW się nie uzyska. Rywalizacja rozegra się głównie między Hyundaiem a Kią i Volvo. Ioniq 9 z pewnością ma mocne argumenty – również cenowe.

PMA

Fot. Hyundai

REKLAMA