Na koniec ubiegłego roku Kia była w Polsce drugą najchętniej wybieraną marką samochodów elektrycznych – 869 zarejestrowanych aut elektrycznych przełożyło się na 12,2% udziału w rynku i wzrost liczby rejestracji o 230% w porównaniu z udziałem w 2020 roku. Pod względem liczby rejestracji aut elektrycznych w Polsce koreański producent sprzedał zaledwie o 53 auta mniej niż Tesla. Liderem liczby rejestracji wśród elektrycznych SUV-ów, z udziałem w segmencie wynoszącym aż 36%, jest Kia e-Niro. W 2021 roku zarejestrowano w Polsce w sumie 32.323 samochody osobowe marki Kia, czyli o 34% więcej niż w 2020 roku, co przełożyło się na wzrost udziału w rynku do 7,24% w porównaniu z 5,6% w 2020 roku. Producent duże nadzieje pokłada w modelu EV6, który może w tym roku stać się sprzedażowym hitem.
Rekordowy rok
W Polsce w roku ubiegłym zarejestrowanych zostało 32.323 nowych aut osobowych marki, a ogółem 446.680 nowych samochodów osobowych. To wynik o ponad 18 tys. egzemplarzy (+4,27%) lepszy niż w roku 2020 i jednocześnie o 110 tys. aut gorszy niż w 2019 roku. W TOP10 największe wzrosty stały się udziałem marek koreańskich – Kia zyskała 34% i uplasowała się na 4. miejscu. Producent znacząco zmniejszył dystans do marki na miejscu nr 3 – Volkswagena. W 2021 roku zabrakło do niego 2,1 tys. aut. Dwa lata wcześniej różnica wynosiła blisko 25 tys. samochodów. 2021 rok Kia zakończyła z udziałem w rynku wynoszącym 7,24% (na koniec 2019 r. było to 5,3%). To oznacza, że już co 13. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce wyjechał z salonu marki Kia.
Gama BEV i PHEV
W ubiegłym roku zarejestrowano w Polsce 7.101 samochodów elektrycznych, czyli dwukrotnie więcej niż w 2020 roku. Modeli hybrydowych typu plug-in dostarczono 9.270 egzemplarzy, czyli o prawie 5 tys. więcej niż rok wcześniej. W gamie modeli marki Kia są trzy samochody elektryczne (e-Niro, e-Soul i EV6) oraz cztery hybrydowe typu plug-in (Ceed kombi, XCeed, Niro i Sorento). Niebawem dołączy do nich kolejny, czyli Sportage w wersji hybrydowej typu plug-in. Najpopularniejszy samochód hybrydowy typu plug-in w Polsce w ubiegłym roku to Kia X CEED, która znalazła 455 nabywców. Udział marki Kia w segmencie aut hybrydowych typu plug-in wynosi 11%, co zapewnia jej w tym zestawieniu pozycję na najniższym stopniu podium. Wyprzedzają ją jedynie marki premium – Mercedes i BMW. Następna w kolejności marka popularna jest na dopiero 6. miejscu.
EV6 rozbije bank
W segmencie samochodów elektrycznych Kia radzi sobie jeszcze lepiej. W ubiegłym roku była marką numer 2 na polskim rynku, ustępując jedynie Tesli różnicą zaledwie 53 aut. Już teraz co 8. samochód zasilany na prąd sprzedawany w Polsce to Kia. Jak twierdzi producent, wiele wskazuje na to, że wynik na koniec 2022 roku może być nawet lepszy, bo jest to pierwszy pełny rok sprzedaży koreańskiego flagowca, czyli Kia EV6 modelu wprowadzonego na rynek w ostatnim kwartale roku 2021.
Źródło: na podstawie Kia