Modele EV Mercedesa przodują w premium

Modele EV Mercedesa przodują w premium

Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

W segmencie modeli zelektryfikowanych producent ze Stuttgartu okazał się liderem wśród marek premium. W 2021 r. nowe samochody z napędami alternatywnymi (całkowicie elektryczne oraz hybrydy typu plug-in) stanowiły 13,4% całkowitej sprzedaży marki w Polsce. Firma w roku ubiegłym dostarczyła polskim klientom ogółem 20 025 nowych samochodów z gwiazdą i uplasowała się na siódmym miejscu wśród najchętniej wybieranych marek nowych samochodów w kraju, z  4,48-procentowym udziałem w rynku.

Popyt większy od podaży

Mercedes-Benz zamknął 2021 rok na polskim rynku z wynikiem 20 025 rejestracji nowych samochodów osobowych, czyli niemal identycznym jak ten uzyskany przed rokiem (20 210). To rezultat zgodny z lokalnymi prognozami i planami sprzedażowymi. Mimo wysokiego popytu, na dostarczenie większej liczby aut producentowi spod znaku trójramiennej gwiazdy nie pozwoliły globalne trudności związane z dostępnością półprzewodników.

Mercedes, jak podkreśla konsekwentnie realizuje cele zapisane w strategii Ambition 2039 i prowadzi transformację w kierunku neutralności w zakresie CO2, poszerzając portfolio całkowicie elektrycznych modeli Mercedes-EQ oraz modeli z napędem hybrydowym plug-in, jednocześnie  oferując samochody luksusowe, ze szczególnym uwzględnieniem pojazdów submarek -AMG, Maybach oraz Klasy G.

Ofensywa elektrycznych EQ

W obu obszarach (BEV oraz PHEV) producent uzyskał na polskim rynku wzrosty i pobił rekordy sprzedaży. W 2021 r. klienci w Polsce odebrali łącznie 2192 nowe Mercedesy z napędami zelektryfikowanymi (xEV) (1683 hybrydy plug-in PHEV oraz 509 samochodów w 100% elektrycznych BEV). W ujęciu całego rynku xEV daje to aż 13% udziału rynkowego i zapewnia pozycję lidera wśród producentów zelektryfikowanych aut premium. W statystykach sprzedaży w pełni elektrycznych Mercedesów-EQ najbardziej popularne wśród polskich klientów były SUV klasy średniej EQC, wybrany przez 225 nabywców oraz model EQA (197 egz.) W ostatnim kwartale 2021 r zadebiutowała luksusowa limuzyna EQS, a portfolio modeli w pełni elektrycznych osiągnęło już 6 modeli.

Polacy lubią Klasę S

W 2021 r. Mercedes-Benz umacniał się w najbardziej ekskluzywnych segmentach polskiego rynku motoryzacyjnego. Rekordowy rok ma za sobą Mercedes-AMG – roczna sprzedaż sportowych maszyn po raz pierwszy przekroczyła ponad 2000 sztuk. Klasa S, zakwalifikowała się do grona dziesięciu najchętniej wybieranych modeli w Polsce. Polska jest ósmym co do wielkości rynkiem zbytu flagowej limuzyny Mercedes-Benz na świecie i drugim w Europie. Niedawno jej oferta wzbogaciła się m.in. o hybrydę plug-in z oznaczeniem S 580 e oraz dodatkowe możliwości personalizacji w programie indywidualizacji Manufaktur.

SUVy wciąż w modzie

W ujęciu modelowym najlepiej sprzedającym się Mercedesem w 2021 r. w Polsce był SUV klasy wyższej GLE, który znalazł 3181 nabywców i osiągnął blisko 16-procentowy udział w sprzedaży marki. Pod względem popularności modelu GLE polski rynek był szósty na świecie, a jeśli chodzi o dostawy GLE Coupe – drugi w Europie. Nadwozie typu SUV to także najczęściej wybierana przez Polaków sylwetka z gamy sprzedażowej Mercedesa – w 2021 roku stanowiły 50% sprzedaży marki w Polsce.

Źródło: na podstawie Mercedes-Benz

Narzędzia
i kalkulatory