Kia zwiększa udział w sprzedaży EV

Kia zwiększa udział w sprzedaży EV

Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Koreański producent osiągnął najwyższy w historii udział w sprzedaży nowych samochodów osobowych na europejskim rynku, przy ogólnym spadku popytu na nowe auta. Według nowych danych opublikowanych przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA), udział marki Kia w europejskim rynku w 2021 roku wyniósł 4,3%, co oznacza wzrost o 0,8% w porównaniu z udziałem w 2020 roku. W ubiegłym roku w Europie Kia sprzedała 502.677 samochodów, czyli o 20,6 procent więcej niż w 2020 roku. Udział w sprzedaży zelektryfikowanych modeli marki Kia w III. kwartale ubiegłego roku osiągnął 45 procent.

Do 2035 roku Kia zamierza oferować w Europie w pełni zelektryfikowaną gamę modeli. Do 2026 roku do oferty dołączy 11 samochodów elektrycznych (typu BEV). Siedem z nich (pierwszym jest Kia EV6), będzie bazować na platformie podłogowej Electric Global Modular Platform (E-GMP).

Produkcja na miarę

Sprzedaż nowych samochodów osobowych marki Kia na rynkach Unii Europejskiej, w krajach EFTA i w Wielkiej Brytanii wzrosła w 2021 roku i wynosi 502.677 egzemplarzy, co stanowi wzrost o 20,6% w porównaniu do 416.715 samochodów sprzedanych w 2020 roku. Cały rynek samochodowy odnotował spadek o 1,5%, głównie za sprawą trudnych warunków rynkowych spowodowanych pandemią koronawirusa i z powodu niedoboru półprzewodników.

Kia przezwyciężyła trudności produkcyjne i dostosowywała produkcję w nowoczesnym zakładzie na Słowacji do zmieniającego się popytu na poszczególne modele. Dzięki temu sprzedaż w 2021 roku była o tylko 168 egzemplarzy niższa niż w 2019 roku, kiedy nabywców znalazło 502.845 samochodów marki Kia.

Być liderem

Odświeżenie wizerunku marki Kia na początku 2021 roku odzwierciedlało chęć dążenia do objęcia pozycji lidera i zostania wiodącym dostawcą zrównoważonych rozwiązań z zakresu mobilności, z rosnącą liczbą zelektryfikowanych modeli w gamie. Na dobre wyniki uzyskane w ubiegłym roku składa się m.in. rosnący udział w sprzedaży zelektryfikowanych modeli marki Kia. W III. kwartale osiągnął on aż 45%.

Ubiegły rok był zarówno bardzo udany, jak również przełomowy dla marki Kia. Zmieniły się nie tylko nazwa i logo. Wprowadziliśmy także nową, odważną filozofię projektowania. Przeciwieństwa, które się uzupełniają”. Niezależnie od tego, czy jest to debiut pierwszego samochodu nowej generacji z napędem elektrycznym – EV6, czy nowego i zaprojektowanego w Europie oraz zelektryfikowanego SUV-a – Kia Sportage, czy też prezentacja nowego, przyjaznego dla środowiska kompaktowego crossovera – Niro, każdy z tych modeli demonstruje siłę marki Kia i jej rosnącą dominację w erze elektromobilności – powiedział m.in. Jason Jeong, Prezes Kia Europe.

Źródło: na podstawie Kia

Narzędzia
i kalkulatory