Kia chce być elektromobilnym liderem

Kia chce być elektromobilnym liderem

Przeczytasz w 3 min
Przeczytasz w 3 min

Samochodowy producent z Korei ogłosił główne cele, które mają przekształcić firmę w kluczowego na rynku światowym dostawcę rozwiązań w zakresie zrównoważonej mobilności. Koncern chce m. in. przejścia na pojazdy elektryczne, aby w 2030 r. sprzedać 1,2 miliona pojazdów typu BEV. Marka stworzy linię 14 modeli BEV do 2027 r

Kia Corporation ma ambicję stać się liderem w dziedzinie zrównoważonej mobilności dzięki planowi działania rozpisanemu do 2030 r. Przedstawiona właśnie „mapa drogowa” opiera się na strategii Kia „Plan S” ogłoszonej po raz pierwszy w 2020 r. Teraz firma ujawniła dalsze szczegóły dotyczące tego, w jaki sposób producent zrealizuje swoją wizję.

Plan zawiera trzy kluczowe filary – „ludzie”, „planeta” i „zysk”. W ich ramach Kia będzie dążyć do zwiększania i ulepszenia swojej oferty dla klientów, redukcji emisji dwutlenku węgla w trosce o środowisko oraz generowania zysków.

Miliony BEV na horyzoncie

Kia ogłosiła swoje cztery kluczowe cele biznesowe na 2030 r. Obejmują one: przyspieszenie elektryfikacji i osiągnięcie rocznej sprzedaży 1,2 miliona pojazdów zasilanych akumulatorem (BEV) do 2030 r. W sumie koreański producent chce sprzedawać 4 mln rocznie pojazdów do 2030 r., w tym ponad 2 mln modeli ekologicznych; rozszerzenie zastosowania funkcji połączonych samochodów i technologii autonomicznej jazdy na wszystkie nowe pojazdy; i stać się marką numer jeden na globalnym rynku pojazdów specjalnych (PBV) do 2030 roku.

Kia przechodzi transformację na pełną skalę, która obejmuje zmiany w wizji, logo, produkty i oraz strategii firmy. Aby zrealizować wizję firmy, aby stać się dostawcą rozwiązań w zakresie zrównoważonej mobilności, skoncentrujemy się na przyspieszeniu przejścia na przyszłe modele biznesowe. W naszym podejściu staniemy się jeszcze bardziej zorientowani na klienta i będziemy prowadzić dynamiczną transformację, zachowując jednocześnie solidne operacje biznesowe – powiedział Sung Song, prezes i dyrektor generalny Kia Corporation.

Zaczynając od rocznego celu sprzedaży na poziomie 3,15 miliona sztuk w 2022 roku, Kia zamierza kontynuować wzrost ilościowy. Celem jest osiągnięcie 4 milionów sztuk w 2030 roku, co stanowi 27-procentowy wzrost w stosunku do celu Kia na 2022 rok.

Bardziej przyjazne dla środowiska

Firma zwiększy również sprzedaż ekologicznych pojazdów (w tym BEV, hybrydowych pojazdów elektrycznych typu plug-in (PHEV) i hybrydowych pojazdów elektrycznych (HEV). Kia zwiększy udział samochodów przyjaznych środowisku z 17 procent globalnej sprzedaży w 2022 roku do 52 procent w 2030 roku. Na swoich głównych rynkach, gdzie funkcjonują restrykcyjne przepisy dotyczące ochrony środowiska takich jak Korea, Ameryka Północna, Europa i Chiny, Kia planuje zwiększyć udział w sprzedaży samochodów przyjaznych środowisku nawet o 78 procent do 2030 roku.

Dwa modele BEV rocznie

Począwszy od 2023 roku, Kia planuje wypuszczać co najmniej dwa pojazdy BEV rocznie i zbudować pełną gamę 14 pojazdów BEV do 2027 roku. W porównaniu z poprzednim planem wypuszczenia 11 modeli do 2026 roku, Kia doda dwa elektryczne pickupy – dedykowany elektryczny pickupa i model dla rynków wschodzących – oraz podstawowy model BEV.

Kia chce też zwiększyć produkcję swojego flagowego elektryka EV9, którego premiera ma nastąpić w 2023 roku. Chociaż EV9 to duży SUV o łącznej długości około 5 metrów, może pochwalić się doskonałym przyspieszeniem 0-100 km/h. w pięć sekund i zasięg około 540 km na pełnym naładowaniu. Może również zapewnić zasięg 100 km po zaledwie sześciu minutach ładowania.

Ambitny sprzedażowy plan

Dzięki nowym modelom, takim jak EV9, Kia zamierza zwiększyć sprzedaż swoich pojazdów typu BEV. Poczynając od 160 000 sprzedaży BEV w tym roku, Kia zamierza sprzedać 807 000 sztuk w 2026 i 1,2 miliona w 2030 – co stanowi 36-procentowy wzrost w stosunku do celu elektrycznego na 2030 r. ogłoszonego podczas zeszłorocznego CEO Investor Day.

Koncern chciałby aby ponad 80 procent sprzedaży samochodów typu BEV w 2030 roku pochodziło z Korei, Ameryki Północnej, Europy i Chin, przy czym pojazdy BEV będą miały 45 procent udziału w całkowitej sprzedaży Kia na tych głównych rynkach.

Korea centrum badań

Aby dostosować się do rosnącej liczby pojazdów elektrycznych, role poszczególnych zakładów produkcyjnych będą ewoluować. Korea będzie służyć jako globalne centrum badań, rozwoju, produkcji i dostaw pojazdów elektrycznych, podczas gdy inne globalne zakłady produkcyjne będą produkować strategiczne pojazdy elektryczne na każdy rynek. W Europie małe i średnie pojazdy elektryczne będą produkowane od 2025 roku. W Stanach Zjednoczonych, gdzie popularne są średniej wielkości SUV-y i pickupy, elektryczne wersje tych modeli będą produkowane lokalnie od 2024 roku. W Chinach Kia planuje wprowadzić średniej wielkości modele pojazdów elektrycznych od przyszłego roku, a Indie planują produkować podstawowe i średniej wielkości modele EV od 2025 roku.

Tańsze i lepsze baterie

Kia chce też unowocześnić technologię akumulatorów. firma planuje zwiększyć gęstość energii baterii o 50 procent do 2030 roku i obniżyć koszty systemu o 40 procent, zwiększając w ten sposób zarówno wydajność, jak i konkurencyjność cenową. Do 2026 r. wszystkie nowe modele wprowadzane na główne rynki będą dostępne z technologią autonomicznej jazdy AutoMode. W dłuższej perspektywie firma planuje dalszy rozwój technologii AutoMode i wdrożenie w pełni autonomicznej technologii jazdy.

Źródło: na podstawie Kia

Narzędzia
i kalkulatory