Home Technologia Wodór Ogniwa paliwowe trafią do Hyliko

Wodorowa Toyota

Ogniwa paliwowe trafią do Hyliko

Wodorowa Toyota

Ogniwa paliwowe trafią do Hyliko

Auta będą napędzane silnikami elektrycznymi zasilanymi dwoma modułami ogniw paliwowych
Fot. Toyota
Przeczytasz w < 1 minutę
Przeczytasz w < 1 minutę

Toyota poinformowała o nawiązaniu współpracy z francuskim producentem samochodów ciężarowych Hyliko, który opracuje dwa modele dużych ciężarówek z bezemisyjnym napędem wodorowym. Japoński koncern wyposaży je w moduły ogniw paliwowych drugiej generacji, produkowane w Europie.

Z własną infrastrukturą

Hyliko wprowadzi do swojej gamy wodorowy ciągnik siodłowy o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) 44 ton oraz wodorową ciężarówkę o DMC 26 ton, dostępną w wariantach 6×2 oraz 6×4. Oba auta będą napędzane silnikami elektrycznymi zasilanymi dwoma modułami ogniw paliwowych. Dodatkowo w ramach oferty leasingu klienci Hyliko będą mogli korzystać z sieci stacji tankowania zielonego wodoru tej firmy. Francuski producent buduje własną infrastrukturę, obejmującą bezemisyjną produkcję wodoru, magazynowanie i dystrybucję.

„…..moduły ogniw paliwowych Toyoty to kluczowe komponenty napędów wodorowych do bezemisyjnych ciężarówek. Inwestujemy w nowe rozwiązania, które pomogą w dekarbonizacji drogowego transportu towarowego w Europie – powiedział Ovarith Troeung, CEO firmy Hyliko.

Fuel Cell Business

Toyota Motor Europe (TME) realizuje strategię szerokiej współpracy z wieloma producentami z różnych sektorów gospodarki, którzy są zainteresowani implementacją technologii wodorowych w swoich produktach. Specjalnie do tego celu TME stworzyła Toyota Fuel Cell Business Group, odpowiedzialną za rozwój, produkcję i sprzedaż systemów ogniw paliwowych Toyoty w Europie oraz za współpracę z partnerami zainteresowanymi budową masowego rynku pojazdów i urządzeń zasilanych wodorem. Z modułów ogniw paliwowych Toyoty korzystają już producenci autobusów, pociągów, jachtów i statków oraz stacjonarnych generatorów prądu.

Ciężarówki odpowiadają za 77% lądowego transportu towarów w Unii Europejskiej, dlatego wymiana parku samochodów ciężarowych na pojazdy bezemisyjne będzie miała duży wpływ na dekarbonizację transportu i realizację celu neutralności klimatycznej Europy. Elektryczne napędy na wodorowe ogniwa paliwowe nie wymagają długotrwałego ładowania i są znacznie lżejsze od bateryjnych napędów elektrycznych. Dzięki temu wodorowe ciężarówki łączą bezemisyjną jazdę z dużą ładownością i praktycznością. Toyota inwestuje w popularyzację wodorowych pojazdów ciężarowych także w innych regionach na świecie, współpracując m.in. z producentami w Japonii i Stanach Zjednoczonych.

Źródło: Toyota
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory