TME sprzedała więcej zelektryfikowanych aut

TME sprzedała więcej zelektryfikowanych aut

Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Toyota Motor Europe (TME) sprzedała w pierwszym kwartale 2022 roku 284 506 samochodów, co stanowiło spadek o 1% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Sprzedaż zelektryfikowanych samochodów Toyoty i Lexusa w Europie wzrosła rok do roku o 18% do 196 473 aut, co stanowiło 68% europejskiej sprzedaży koncernu. Najpopularniejszymi modelami w pierwszych trzech miesiącach roku były: Corolla, Yaris Cross, Yaris i RAV4, które łącznie odpowiadają za 75% całkowitej sprzedaży Toyoty w Europie. RAV4 plug-in hybrid sprzedał się w ilości 7 039 sztuk, a modele Proace EV i City EV (łącznie) w ilości 1 728 sztuk. Na wodorowego Miraia zdecydowało się 179 europejskich klientów. W pełni elektrycznego SUVa bZ4X nie ma w sprzedażowym zestawieniu. Model trafił do przedsprzedaży dopiero 1 kwietnia br.

Corolla w czołówce

Od stycznia do marca 2022 roku klienci w Europie kupili 185 361 zelektryfikowanych samochodów Toyoty, o 21% więcej niż rok wcześniej. Najczęściej wybieranymi modelami ze zelektryfikowanym napędem są Corolla Hybrid (46 537 egz.), Yaris Cross Hybrid (38 130 egz.), Toyota C-HR Hybrid (33 640 egz.), RAV4 Hybrid i Plug-in Hybrid (31 655 egz.) oraz Yaris Hybrid (30 238 egz.). Zelektryfikowane samochody stanowiły w tym okresie 69% wszystkich aut sprzedanych przez markę, a w Europie Zachodniej (łącznie z Polską) 78% całkowitej sprzedaży.

Cele sprzedażowe obniżone

Sytuacja na rynku była znacznie gorsza niż przewidywaliśmy, ale jestem bardzo zadowolony z naszych wyników w pierwszym kwartale. Siła naszych produktów jest większa niż kiedykolwiek – atrakcyjność naszej gamy wzmacniają takie auta jak Yaris Cross, Aygo X i elektryczny SUV bZ4X. Choć zamówienia na produkowane przez nas samochody biją wszelkie rekordy, polityczne i ekonomiczne turbulencje w Europie oraz wciąż trwające problemy z ciągłością łańcuchów dostaw wpływają bardzo niekorzystnie na rynek motoryzacyjny. Mimo to zamierzamy w 2022 roku osiągnąć kolejny wzrost sprzedaży, choć musieliśmy nieco obniżyć cele sprzedażowe na ten rok – powiedział Matt Harrison, prezes i CEO Toyota Motor Europe.

Źródło: na podstawie toyotanews.eu

Narzędzia
i kalkulatory