Nissan pokazał elektrycznego „malucha”

Producent z Japonii zaprezentował elektryczny mini pojazd Sakura. Sprzedaż kolejnego z gamy pojazdów elektrycznych japońskiego giganta ma ruszyć latem tego roku. Sakura będzie kosztować od około 1,78 miliona jenów (nieco ponad 13 000 EUR). Nissan zaoferuje klientom z kraju Kwitnącej Wiśni opcje zakupów online, poprzez dedykowaną witrynę internetową.

Nazwa auta nawiązuje do japońskiego kwiatu wiśni, a jego przystępna cena ma zapewnić większy wybór konsumentom na rynku pojazdów elektrycznych. – Całkowicie nowa Sakura podąża za modelami Leaf i Ariya jako pojazd elektryczny przeznaczony na rynek masowy. Wierzymy, że zmieni to rynek japoński i sprawi, że pojazdy elektryczne będą znacznie bardziej dostępne dla klientów w Japonii – powiedział Asako Hoshino, wiceprezes Nissana.

Nissan pokazał elektrycznego „malucha” - 2

Sakura EV może zaimponować parametrami, które wydają się odpowiadać oczekiwaniom konsumentów. Na przykład jego promień skrętu wynoszący 4,8 metra. Umożliwi to kierowcom łatwe wykonywanie ostrych manewrów, co przydaje się zwłaszcza w ruchu miejskim. Pomimo swoich rozmiarów Sakura ma przestronne wnętrze i duży zasięg, dzięki czemu idealnie nadaje się do codziennych potrzeb, takich jak dojazdy do pracy i zakupy. Jest również wyposażony w zautomatyzowany system parkowania, dzięki który staje się ono znacznie łatwiejsze.

Szybka, płynna jazda

Sakura jest wyposażony w zaawansowaną technologię sterowania i silnik wytwarzający 47 kW i 195 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu dysponuje mocnym i płynnym przyspieszeniem. To zaś jest znacznym ułatwieniem w momencie potrzeby włączenia się do jazdy np. na autostradzie.

Trzy tryby jazdy — Eco, Standard i Sport — zapewniają optymalną wydajność w różnych sytuacjach. Korzystając z funkcji e-Pedal Step, kierowca może zwalniać płynnie, „puszczając” pedał przyspieszenia — jednocześnie ładując akumulator. Prędkość Sakury można regulować za pomocą samego pedału przyspieszenia. Ponadto nisko położony środek ciężkości Sakury poprawia stabilność i zapewnia komfort jazdy na nierównych nawierzchniach.

Nissan pokazał elektrycznego „malucha” - 3

Elektryczny układ napędowy

Sakura jest wyposażona w najnowocześniejszy akumulator litowo-jonowy, którego wydajność i niezawodności została przetestowana w modelu Leaf. Dzięki specjalnej metodzie układania ogniw bateria jest kompaktowa, dlatego Sakura ma przestronne wnętrze. Oferuje zasięg do 180 km. Akumulator może być również używany jako mobilne źródło zasilania w sytuacjach awaryjnych i dostarczać energię elektryczną do domu.

Zaawansowane systemy jazdy

Oprócz systemu wspomagania kierowcy ProPilot 3, Sakura jest wyposażona we wspomniany system ProPilot Park, który automatycznie steruje kierowaniem, przyspieszaniem, hamowaniem, zmianą biegów i hamulcem postojowym podczas parkowania.

Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny elektrycznego „malucha” Nissana, to jego przód ma być, zdaniem projektantów kwintesencją pojazdów nowej generacji Nissana. Eleganckie, smukłe reflektory (po raz pierwszy zastosowane w mini pojeździe) zwiększają bezpieczeństwo w nocy. Wersje G i X są również wyposażone w szerokie tylne lampy LED, których wygląd inspirowany jest kratownicą tylnych drzwi.

Nissan pokazał elektrycznego „malucha” - 4

Japońska estetyka

Konstrukcja aluminiowych felg czerpie inspirację z japońskich ozdobnych węzłów mizuhiki, które powszechnie można znaleźć na kopertach i opakowaniach prezentów. Ten akcent, ucieleśniający tradycyjną japońską estetykę, dodaje Sakurze szyku. Natomiast port ładowania, znajdujący się po prawej stronie z tyłu Sakury, zapala się po otwarciu pokrywy, aby ułatwić korzystanie z telefonu w nocy. Dostępnych jest piętnaście kolorów nadwozia, w tym cztery dwukolorowe opcje, które przywołują pory roku.

Jeśli chodzi o wnętrze to centralnym elementem kokpitu Sakury jest 7-calowy wyświetlacz. Siedzenia mają wygodną konstrukcję kanapy i są obite tkaniną. Zamontowano także uchwyty na kubki ze stabilizatorami. Dostępne są trzy kolory wnętrza: czarny, beżowy i niebieski szary.

Źródło: na podstawie nissannews.com

REKLAMA