EV Experience 2023
Drugi dzień EV Experience zorganizowany w ostatnią sobotę przez PSPA i EV Klub Polska przyciągnął ponad 1000 entuzjastów elektromobilności. W jednym miejscu na Torze Modlin zgromadzono kilkaset pojazdów elektrycznych różnego typu. W jazdach testowych i w ramach zlotu Klubu EV Polska uczestniczyło 200 samochodów elektrycznych, które łącznie przejechały na torze ok. 3 tys. km. i dostarczyły uczestnikom spotkania niezapomnianych wrażeń. Olbrzymie zainteresowanie świadczy o tym, że tego rodzaju imprezy w których teoria łączy się z praktyką są bardzo potrzebne i oczekiwane. Progres frekwencyjny w porównaniu do ubiegłorocznej edycji EV Experience potwierdził wzrost popularności samochodów zeroemisyjnych w naszym kraju i pokazał, że wszyscy możemy stać się aktywnymi uczestnikami transformacji napędowej.
Chiński smok gotowy do elektromobilnej rywalizacji

Od dawna wiadomo, że Chiny są niekwestionowanym liderem produkcji baterii do samochodów elektrycznych. Nowością jest jednak to, że wielkie koncerny Państwa Środka coraz śmielej pukają do Europy także z gotowymi pojazdami. I otwarcie przyznają, że chcą podbić tutejsze rynki. Na razie chińscy stratedzy stawiają na bogate kraje w Europie. Poza nielicznymi wyjątkami na razie tamtejsze marki nie podbijają polskiego rynku.

Prawo swoje, życie swoje

Realizacja pomysłu zamontowania ładowarki do samochodu elektrycznego przy miejscu parkingowym w podziemnym garażu budynku wielorodzinnego nie jest tak prosta jak mogłoby się z pozoru wydawać. Czasami oznacza wielomiesięczną batalię ze spółdzielnią czy wspólnotą mieszkaniową. Tak jest w przypadku Pana Tomasza, któremu od roku właśnie wspólnota kładzie kłody pod nogi, piętrząc trudności poparte kuriozalnymi argumentami. Tymczasem obowiązuje Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych, która jasno określa, w jakich konkretnych przypadkach można odmówić instalacji takiego urządzenia w budynku. W temacie wypowiedziało się m.in. Ministerstwo Klimatu, ale zarządca nieruchomości pozostaje nieugięty. Sprawa ostatecznie trafi prawdopodobnie do sądu.

KHK: Efektywna grupa zakupowa

Kraków pozyskał ostatnio ponad 80 samochodów elektrycznych i już dziś spełnia wymogi wynikające z Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych w myśl których limit udziału pojazdów zeroemisyjnych dedykowanych do realizacji zadań publicznych ma wynosić w pierwszym etapie 10%. Miasto myśli już o osiągnięciu kolejnego, 30-procentowego progu. O tym jak działa mega grupa zakupowa, która w Polsce nie ma swojego odpowiednika elektromobilni.pl rozmawiają z Witoldem Śmiałkiem, członkiem zarządu Krakowskiego Holdingu Komunalnego (KHK).

Test (prawie) elektrycznego SUVa

Choć nie jest w pełni elektryczny, to postanowiłem sprawdzić, jak idzie elektryfikacja pojazdów u Land Rovera. Przez kilka dni miałem okazję sprawdzić czy nowy Range Rover Sport w odmianie hybrydowej plug-in, to ciekawa opcja zeroemisyjnej jazdy w akumulatorowym trybie. Przekonajmy się, jak sobie radzi ta rynkowa, ekskluzywna nowość!