Skip to content
O nas
Instagram Twitter Youtube
Instagram Twitter Youtube
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

Home › Pojazdy › Dostawcze › ID.Buzz ujrzał światło dzienne

ID.Buzz ujrzał światło dzienne

ID.Buzz ujrzał światło dzienne

  • 08/08/2022
Przeczytasz w 4 min
  • 08/08/2022
Przeczytasz w 4 min

Volkswagen Samochody Dostawcze właśnie rozpoczął nowy rozdział w swojej historii. Marka zaprezentowała w pełni elektryczny model, który został zbudowany z know-how, zdobytym przez motoryzacyjną Grupę w ostatnich latach. Auto ma wiele atutów, by rozbić elektromobilny bank. O tym czy tak się stanie, zadecyduje przede wszystkim cena.  Jedno jest pewne. Fani kultowego Bulliego, nie powinni czuć się zawiedzeni.

Dążenie do pełnej elektromobilność zaczyna nabierać zupełnie nowego znaczenia dla Volkswagen Samochody Dostawcze. Wszystko za sprawą najnowszego modelu – ID.Buzz. Wczorajsza premiera (9 marca), to jeden z najbardziej oczekiwanych tegorocznych debiutów segmentu BEV. To model, który swój początek miał w 2017 roku. To właśnie wtedy po raz pierwszy świat zobaczył koncepcyjny model na targach w Hanowerze. Został on na tyle pozytywnie odebrany, że koncern po prostu musiał go zrobić. Po 5 latach możemy podziwiać odmianę produkcyjną.

Miejsca nie zabraknie

Samochód ma 4712 mm długości. Odnosząc to do najbardziej popularnego modelu marki – Volkswagena T6.1, ID.Buzz jest o 20 cm krótszy ale jego rozstaw osi (2988 mm) jest mniejszy jedynie o 2 mm. Dzięki temu we wnętrzu udało się wygospodarować sporo miejsca. W odmianie osobowej do dyspozycji jest 1121 litrów bagażnika oraz możliwość przewozu 5 osób. Ponadto na pokładzie nie zabrakło szeregu praktycznych rozwiązań, schowków, ładowarki indukcyjnej, jak też 7 złącz USB-C. Należy też nadmienić, że samo wnętrze zostało wykonane w odpowiedniej jakości. Deska rozdzielcza jest praktyczna i estetyczna (m.in. jest drewniana wstawka). Jest też 12,2-calowy wyświetlacz oraz kierownica wielofunkcyjna zapożyczona z modeli ID. 3 i ID.4.

To czego jednak (po pierwszym spotkaniu z samochodem) trochę brakuje, to nieco więcej możliwości z tyłu. Poza przestrzenią, dodatkowymi USB-C i stolików zintegrowanych z tylną częścią przednich siedzeń, za wiele się nie dzieje. Prawdopodobnie w późniejszym czasie będziemy mogli zadowolić się wariantami np. 7-obowową, kamperem czy możliwością doboru dodatkowych opcji, skrojonych pod długie podróże.

Cargo dla profesjonalistów

Wraz z zaprezentowaniem odmiany osobowej, Volkswagen zaprezentował odmianę cargo. Typowy dostawczak, choć wyglądem zewnętrznym niewiele się różni, to zdecydowane zmiany widoczne są we wnętrzu. Przede wszystkim deska rozdzielcza wykonana jest z twardego plastiku, który przede wszystkim ma być praktyczny i odporny na uszkodzenia. Kolejna różnica to ekran centralny. Jest on mniejszy, gdyż posiada 10-cali.

Jednak w tym wariancie samochodu liczy się coś więcej – praktyczność. Pod tym względem ID.Buzz cargo nie zawodzi. Jego przestrzeń ładunkowa ma 3,9 metra sześciennego objętości. Ponadto w zależności od potrzeb, możliwe jest zastosowanie licznych uchwytów lub szyn mocujących. Oferowana jest też zabudowa paki. Co ciekawe Volkswagen mimo praktyczności podstawowej odmiany (możliwość przewiezienia rzeczy o długości 2,2 metra), postanowił wzbogacić ID.Buzza o opcję przedłużenia przestrzeni ładunkowej. Odbywa się to za pośrednictwem klapy w dolnej części przegrody, co daje możliwość przewiezienia rzeczy dłuższych o 45 cm.

Warto też dodać, że do tyłu można dostać się tylnymi, skrzydłowymi drzwiami lub z boku za pośrednictwem drzwi przesuwnych po jednej stronie auta. Jak dla kogoś to jednak za mało, możliwe jest opcjonalne doposażenie pojazdu w drugą parę takich drzwi.

Nie ma zaskoczenia

Nowy model od Volkswagen Samochody Dostawcze zbudowany jest na płycie podłogowej MEB, dedykowanej pojazdom elektrycznym. Nie jest zaskoczeniem fakt, że do jego napędu posłużył już wykorzystywany w szeregu aut BEV Grupy. Na początku sprzedaży auto będzie oferowane z silnikiem o mocy 150 kW (204 KM) i 310 Nm, umieszczonym na tylnej osi oraz akumulatorem 77 kW. Prędkość maksymalna auta została ograniczona do 145 km/h. To jednak chwilowo jedyne dane jakimi podzielił się producent. Cały czas oczekujemy na ostateczną wartość deklarowanego zasięgu. Na ten moment można powiedzieć, że będzie on wynosił ponad 400 km.

Smart to jego drugie imię

Volkswagen zadbał również o „dopieszczenie” ID.Buzza pod względem technologicznym. Auto posiada szereg systemów, które mają poprawić jego codzienną eksploatację. Wśród niektórych z nich trzeba wymienić te najistotniejsze jak: Trained Parking – automatyczne manewrowanie do i z miejsc parkingowych, Car2X – ostrzeżenia o zagrożeniach w najbliższej okolicy oraz unowocześniony Travel Assist – wykorzystująca dane z crowdsourcingu.

Nie można zapomnieć też o fakcie, że w końcu nie będziemy musieli wozić ze sobą szeregu kart różnych operatorów by uruchomić ładowanie. Wszystkie dane będą zapisane w aucie. Naszym zadaniem będzie podjechanie pod ładowarkę, podłączenie kabla i oczekiwanie na to by akumulator trakcyjny został naładowany. To o czym jeszcze warto wspomnieć to dwukierunkowe ładowanie. ID.Buzz będzie mógł stanowić jeden z elementów eko środowiska. Będzie go można klasycznie ładować (np. przy wykorzystaniu fotowoltaiki), a w razie potrzeby wykorzystać jego prąd, gdy np. w domu zacznie go brakować.

Następca legendy

ID.Buzz to elektryk robiący duże wrażenie. Przede wszystkim jest to efekt nawiązania do klasycznego Bulliego, który w pełni zasłużył na miano auta kultowego. Zakładam, że podobnie będzie z jego godnym następcą z napędem elektrycznym. Volkswagen zbudował odpowiednie know-how jak tworzyć samochody przyjazne dla oka, ergonomiczne i praktyczne. ID.Buzz bez wątpienia ma wszystkie te cechy. Teraz tylko trzeba poczekać na oficjalny cennik i możliwość składania zamówień.

Maciej Gis

  • Tagi: ID.BUZZ, volkswagen
REKLAMA

Więcej z kategorii

Dostawcze, Pojazdy

KIA, Osobowe, Pojazdy

Kia EV9

Test na pięć gwiazdek w Euro NCAP

06/12/2023
Autobusy, Floty, MAN, Pojazdy

MAN

Pierwsze autobusy elektryczne Lion’s City E trafiły do Zamościa

06/12/2023
Izera, Osobowe

ElectroMobility Poland

Budowa fabryki samochodu elektrycznego Izera ma ruszyć w I kw. 2024 r.

06/12/2023
Renault, Transport ciężki, Volvo Trucks

Badanie ICCT

Volvo i Renault stawiają na bezemisyjny transport ciężki

05/12/2023
Infrastruktura, Osobowe, Pojazdy, Stellantis

Stellantis

Stacje ładowania samochodów elektrycznych powstaną u wybranych dealerów pod szyldem Free2move Charge

05/12/2023
Osobowe, Pojazdy, Tesla

Cybertruck

Pierwsi klienci odebrali już elektryczną półciężarówkę Tesli

04/12/2023
Lexus, Osobowe, Pojazdy

LEXUS

Elektryczne auta z system imitującym manualną skrzynię

04/12/2023
Osobowe, Toyota

Toyota

Urban SUV Concept – zapowiedź nowego miejskiego elektrycznego SUV-a na europejski rynek

04/12/2023
KIA, Osobowe, Pojazdy

Test na pięć gwiazdek w Euro NCAP

06/12/2023
Autobusy, Floty, MAN, Pojazdy

Pierwsze autobusy elektryczne Lion’s City E trafiły do Zamościa

06/12/2023
Izera, Osobowe

Budowa fabryki samochodu elektrycznego Izera ma ruszyć w I kw. 2024 r.

06/12/2023
Renault, Transport ciężki, Volvo Trucks

Volvo i Renault stawiają na bezemisyjny transport ciężki

05/12/2023
Infrastruktura, Osobowe, Pojazdy, Stellantis

Stacje ładowania samochodów elektrycznych powstaną u wybranych dealerów pod szyldem Free2move Charge

05/12/2023
Osobowe, Pojazdy, Tesla

Pierwsi klienci odebrali już elektryczną półciężarówkę Tesli

04/12/2023

Wybór Redakcji

KIA, Osobowe, Pojazdy

Test na pięć gwiazdek w Euro NCAP

06/12/2023
Autobusy, Floty, MAN, Pojazdy

Pierwsze autobusy elektryczne Lion’s City E trafiły do Zamościa

06/12/2023
Izera, Osobowe

Budowa fabryki samochodu elektrycznego Izera ma ruszyć w I kw. 2024 r.

06/12/2023
Raporty

Producenckie deklaracje o zerowej emisji nie muszą się pokryć z rzeczywistością

06/12/2023
Renault, Transport ciężki, Volvo Trucks

Volvo i Renault stawiają na bezemisyjny transport ciężki

05/12/2023
Infrastruktura, Osobowe, Pojazdy, Stellantis

Stacje ładowania samochodów elektrycznych powstaną u wybranych dealerów pod szyldem Free2move Charge

05/12/2023
Osobowe, Pojazdy, Tesla

Pierwsi klienci odebrali już elektryczną półciężarówkę Tesli

04/12/2023
Lexus, Osobowe, Pojazdy

Elektryczne auta z system imitującym manualną skrzynię

04/12/2023

Narzędzia
i kalkulatory

Katalog
samochodów
elektrycznych

Mapa stacji
ładowania

Kalkulator
kosztów
ładowania

(stacje)

Porównywarka
taryfowa

(ładowanie
domowe)

Profiler
ładowarki
domowej

Kalkulator
dopłat dla osób
fizycznych

Kalkulator
dopłat dla
przedsiębiorców

Kalkulator
CO₂

Mapa zasięgu
samochodu
elektrycznego

Kalkulator
całkowitych
kosztów
posiadania

Porównywarka
EV

Ranking
EV

Kalkulator czasu
ładowania

Kalkulator
oszczędności
użytkowych

biuro@elektromobilni.pl
+48 507 686 158

Centrum Nowej Mobilności
Fabryczna 5A
00-446 Warszawa
www.pspa.com.pl

Instagram Twitter Youtube
  • Aktualności
  • Pojazdy
  • Infrastruktura
  • Rynek
  • Biznes
  • Technologia
  • Raporty
  • Infografiki
  • Wideo
  • Podcasty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • O nas
  • Biuro prasowe
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Klauzula informacyjna (RODO)
  • Źródła