Home Pojazdy Osobowe Volkswagen Elektryczny Gen.Travel z pełną autonomią

Elektryczny Gen.Travel z pełną autonomią

Elektryczny Gen.Travel z pełną autonomią

Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Volkswagen, podczas Chantilly Arts & Elegance pod Paryżem zaprezentował Gen.Travel – innowacyjny model studyjny pojazdu, który zdefiniuje na nowo mobilność przyszłości na długich trasach. Przedstawiony samochód elektryczny to prototyp Innovation Experience Vehicle (IEV), który jest w stanie jeździć autonomicznie na poziomie 5 i pokazuje jak twierdzi producent kierunek, w którym mobilność będzie się rozwijać w najbliższej dekadzie.

Alternatywa dla lotów

Modułowa koncepcja wnętrza samochodu sprawia, że jest on elastyczną i ekologiczną alternatywą dla lotów na krótkich dystansach. Prototyp Gen.Travel powstał, by sprawdzić reakcje klientów na nowe koncepcje i funkcjonalności. Jeśli będą one pozytywne, poszczególne funkcje mogą później trafić do pojazdów produkowanych seryjnie. Tworząc prototyp, Volkswagen opracował pełne innowacji studium, które stanowi zupełnie nową kategorię pojazdów w portfolio premium pomiędzy sedanem a minivanem.

Dzięki strategii NEW AUTO Grupa Volkswagen definiuje mobilność dla przyszłych pokoleń – zrównoważoną i cyfrową. W grupowym dziale Volkswagen Innovation Research dalej rozwijamy tę ideę, pokazując, jak nasi klienci będą mogli doświadczać mobilności w przyszłości – na przykład jako usługi. Dzięki GEN.TRAVEL już dziś możemy doświadczyć tego, co będzie możliwe w najbliższej przyszłości dzięki innowacyjnej technologii. Podróż od drzwi do drzwi na nowym poziomie. Bez emisji i bez stresu – powiedział dr Nikolai Ardey, szef Volkswagen Group Innovation

Przemiana kierowcy w pasażera

Samochód jeździ autonomicznie, przemienia kierowcę z zrelaksowanego pasażera, który ma teraz czas na inne czynności: pracę, relaks, rozrywkę czy rodzinę.

GEN.TRAVEL pokazuje przedsmak tego, jak będzie wyglądać mobilność w przyszłości, jak będzie wyglądać jazda autonomiczna. Auto ma niezwykle wyrazisty design. W ten sposób, w dobie technicznej perfekcji i praktycznie nieograniczonych możliwości, ‘forma nie podąża za funkcją’, a staje się raczej ‘formą podążającą za wolnością. Samochody będą nie tylko lepsze, lecz także bardziej ekscytujące niż kiedykolwiek wcześniej – powiedział Klaus Zyciora, szef designu Grupy Volkswagen.

Do pracy i spania

Koncept ma modułową koncepcję wnętrza, dzięki czemu można je szybko dostosować do różnych potrzeb pasażerów. W zależności od konfiguracji, w pojeździe zmieści się do czterech osób. W przypadku podróży służbowych, można fotele ustawić naprzeciw siebie, ze stolikiem pośrodku. Odpowiednie oświetlenie wnętrza tworzy przyjemne środowisko pracy i pozwala uniknąć choroby lokomocyjnej. Konfiguracja w układzie nocnym umożliwia przekształcenie foteli w dwa łóżka, które można rozłożyć do pozycji całkowicie płaskiej.

Z większą produkcją melatoniny

Innowacyjny system przytrzymywania pasażerów w czasie jazdy zapewnia im maksymalne bezpieczeństwo nawet w pozycji leżącej. System oświetlenia wnętrza jest opracowany w taki sposób, by zwiększyć produkcję melatoniny, co pozwoli pasażerom zasnąć i obudzić się w naturalny sposób. W przypadku rodzinnych wycieczek, auto może być skonfigurowane tak, aby zabawiać dzieci za pomocą rozszerzonej rzeczywistości (AR). Wszystkie elementy interfejsu HMI (human-machine interface) są produkowane przy użyciu zrównoważonych materiałów, naturalnych lub pochodzących z recyklingu.

Technikalia w dolnej części

Futurystyczne kształty nadwozia prototypu można podzielić na dwie części – oszklona część łączy się płynnie z dolną partią, która kryje wszystkie technikalia. Dolna krawędź okien znajduje się bardzo nisko, dzięki czemu widoczność z kabiny jest bardzo dobra. Świetne wygłuszenie sprawia, że do pasażerów nie docierają niemal żadne odgłosy z zewnątrz. Unoszone do góry drzwi ułatwiają wsiadanie i wysiadanie.

By zmaksymalizować komfort jazdy, pojazd został wyposażony w aktywne zawieszenie eABC, które podczas jazdy analizuje ruchy pionowe i poprzeczne, pojawiające się podczas przyspieszania, hamowania czy pokonywania zakrętów. Na tej podstawie dopasowuje sposób pracy. Sztuczna inteligencja i w pełni autonomiczna jazda w konwojach są wykorzystywane do zwiększenia zasięgu przy dalekich podróżach.

Źródło: na podstawie Volkswagen

REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory