Volkswagen elektryfikuje ofertę
– Fabryka we Wrześni jest jednym z najnowocześniejszych zakładów w koncernie Volkswagen i jedyną lokalizacją, w której produkujemy model Crafter i MAN TGE. Dlatego rozszerzenie produkcji o kolejną generację naszego w pełni elektrycznego modelu Crafter jest kolejnym logicznym krokiem w elektryfikacji naszej oferty. Ta nowa generacja pojazdów elektrycznych jeszcze bardziej wzmocni naszą pozycję w segmencie samochodów dostawczych– powiedział Stefan Mecha, Prezes Zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze
Fabryka Volkswagena we Wrześni powstała w 2016 roku i jest jedną z najnowocześniejszych w Europie. W zakładzie produkowane są modele Caddy, Crafter oraz MAN TGE.

Hala budowy karoserii i magazyn baterii w planach
Obecnie spółka dysponuje już wszystkimi pozwoleniami niezbędnymi do rozpoczęcia inwestycji. Na listopad 2025 zaplanowane jest wmurowanie kamienia węgielnego. Początek zaawansowanych prac budowlanych planowany jest na pierwszy kwartał przyszłego roku, a zakończenie ma nastąpić w roku 2027.

Jak podkreśliła Stefanie Hegels Prezeska Volkswagen Poznań decyzja o rozbudowie zakładu we Wrześni ma strategiczne znaczenie dla całej spółki. To także kluczowy krok w kierunku elektromobilności w Volkswagen Poznań. – W ramach inwestycji powstanie nowoczesna hala budowy karoserii oraz magazyn baterii, dostosowane do wymogów produkcji nowej generacji elektrycznego Craftera. W ten sposób wzmacniamy naszą pozycję jako producenta nowoczesnych samochodów dostawczych oraz zwiększamy bezpieczeństwo zatrudnienia w przyszłości – dodała Hegels.
Branża automotive kluczowa dla gospodarki
– Branża motoryzacyjna ma kluczowe znaczenie dla gospodarki: odpowiada za 8 procent polskiego PKB, który w zeszłym roku wyniósł 3,641 biliona złotych, a bezpośrednio zatrudnionych w tym sektorze jest ponad 200.000 osób – powiedział Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. – Przyjmuje się również, że jedno miejsce pracy w automotive może generować nawet siedem kolejnych w sektorach powiązanych – u dostawców części, czy w logistyce – podkreślił Faryś.

