Tomasz Ogórek, Head of Zero Emission Vehicles w Daimler Truck Polska, był gościem studia elektromobilni.pl x EV Klub Polska x ORLEN podczas Kongresu Nowej Mobilności 2025.
Tomasz Ogórek zaznaczył, że pojazdy bateryjne najlepiej sprawdzają się w miastach, natomiast ciężarówki wodorowe będą mogły zastąpić silniki wysokoprężne w transporcie dalekobieżnym. Obecnie, ekologiczne pojazdy Daimler Truck to m.in. wersje wodorowe legitymujące się zasięgiem 1000 km i bateryjne jak np. eActros z zasięgiem 500 km. To z resztą auto, które dzierży tytuł International Truck of the Year 2025.
Podczas KNM 2025 przedstawiciel Daimler Truck Polska powiedział, że wyzwaniem pozostaje mała liczba rejestracji takich pojazdów w Polsce – zaledwie kilkadziesiąt rocznie. Równie istotna jest infrastruktura ładowania i tankowania wodorowego, która wciąż jest niewystarczająca.
Dotacje wprowadzone w tym roku mają szansę znacząco poprawić sytuację na rynku eHDV. Równolegle Daimler rozwija także usługi cyfrowe i telematyczne, maksymalizujące wykorzystanie pojazdów. Klienci chętnie korzystają z programu dopłat NFOŚiGW, a firma wspiera nabywców w procesie pozyskania środków.

