IAA Mobility 2025

CUPRA: Elektryczny Raval zadebiutuje w przyszłym roku

Światowa premiera modelu Raval zaplanowana jest na początek 2026 roku
Źródło zdjęcia: Cupra

– Światowa premiera elektrycznego modelu Raval odbędzie się w Barcelonie w marcu 2026 r.
– Najmocniejsza wersja będzie dysponowała mocą 226 KM
– Hiszpańska marka zaprezentowała podczas IAA w Monachium model pokazowy Tindaya
– Producent z Grupy VW chce zaistnieć na Bliskim Wschodzie

CUPRA zaprezentowała zakamuflowaną wersję produkcyjną CUPRA Raval, swojego najnowszego elektrycznego samochodu miejskiego. Światowa premiera auta zaplanowana jest na początek 2026 roku.

Raval jest oparty na platformie MEB+ Grupy Volkswagen oraz wyposażona w napęd na przednie koła, Raval zapewnia dynamiczne i angażujące wrażenia z jazdy w pełni dostosowane do potrzeb kierowcy. Model mierzy zaledwie 4 metry długości, jest kompaktowy, ale został zaprojektowany z myślą o znacznie więcej niż tylko miejskim życiu.

KNM 2025: Katowice tegoroczną stolicą elektromobilności. Nowości, trendy, wyzwania. Przyszłość jest bezemisyjna – zobacz! 

Sportowe zawieszenie Raval obniżono o 15 mm w stosunku do platformy, zastosowano specjalnie dostrojone zawieszenie, progresywny układ kierowniczy zwiększający zwinność, a także tryb ESC Sport – wszystko to sprawia, że każdy wariant CUPRA Raval jest samochodem dla tych, którzy kochają dynamiczną jazdę.

Pierwszy z rodziny Brand Group Core

Najmocniejsza wersja CUPRA Raval VZ (166 kW) oferuje fotele kubełkowe CUPBucket, zawieszenie DCC Sport, tryb ESC OFF, 19-calowe koła z szerszymi oponami 235 mm i elektroniczny mechanizm różnicowy VAQ.

Model Raval będzie miała swoją światową premierę w Barcelonie w marcu 2026 r., a wkrótce potem trafi na rynek jako pierwszy model rodziny elektrycznych samochodów miejskich Brand Group Core – zapowiada producent.

Śmiała wizja, czyli Tindaya

Marka podczas monachijskich targów zaprezentowała też model pokazowy CUPRA Tindaya

Podczas gdy wielu odchodzi od koncentracji na doświadczeniach kierowcy, my koncetrujemy się na tym, co najważniejsze – wrażeń z prowadzenia. Naszym priorytetem zawsze będą emocje związane z jazdą – powiedział Markus Haupt, tymczasowy dyrektor generalny CUPRA.

Cel: Bliski Wschód

CUPRA na świecie posiada 12 placówek, ale analizuje nowe możliwości rozwoju.

– Badamy możliwość wejścia marki CUPRA na rynek Bliskiego Wschodu. To dla marki prawdziwa szansa ze względu na względną bliskość Europy i fakt, że to jeden z najszybciej rosnących rynków na świecie – powiedział Sven Schuwirth, wiceprezes ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażowej w CUPRA.

REKLAMA