Technologia ładowania

Porsche coraz bliżej indukcyjnego uzupełniania energii

Elektrycznego Cayenna będzie można zamówić z płytą indukcyjną z dostawą w przyszłym toku
Źródło zdjęcia: Porsche

– Porsche zapowiada wprowadzenie ładowania bezprzewodowego
– Firma będzie pierwszym producentem samochodów, który wprowadzi na rynek system ładowania o mocy 11 kW z jednoczęściową płytą bazową do pojazdów z napędem elektrycznym.
– One-Box z powodzeniem zastąpi na parkingu czy w garażu tradycyjnego wallboxa
– Sprzedaż indukcyjnej ładowarki ruszy w przyszłym roku
– Jeszcze w tym roku planowana jest światowa premiera elektrycznego modelu Cayenne

Porsche Cayenne z indukcją

Nowa, w pełni elektryczna generacja Cayenne będzie pierwszą serią modelową Porsche, którą będzie można zamówić z wyposażeniem samochodowym. Również w 2026 r. rozpocznie się sprzedaż płyty podłogowej w Porsche Centres oraz online w Porsche Shop. Prototyp innowacyjnej technologii ładowania zostanie pokazany na targach IAA Mobility w Monachium (8-14 września br.). Światowa premiera nowego Cayenne Electric planowana jest na koniec 2025 roku.

Łatwość obsługi, przydatność do codziennego użytku i infrastruktura ładowania są nadal decydującymi czynnikami, jeśli chodzi o akceptację mobilności elektrycznej. Ładowanie indukcyjne będzie wkrótce dostępne w produkcji seryjnej w Porsche. Ładowanie samochodu elektrycznego w domu jeszcze nigdy nie było tak proste i wygodne – powiedział dr Michael Steiner, wiceprezes i członek zarządu Porsche ds. badań i rozwoju.

Dzięki maksymalnej mocy ładowania do 11 kW producent samochodów sportowych osiągnął poziom przewodowego ładowania prądem przemiennym. Sprawność przesyłu energii z sieci energetycznej do akumulatora wynosi nawet 90 procent.

https://newsroom.porsche.com/en/2025/products/porsche-wireless-charging-inductive-charging-40421.html

Porsche ładuje się w domu

Około 75 procent wszystkich procesów ładowania w całkowicie elektrycznych Porsche odbywa się w domu. Tak wynika z analizy przeprowadzonej przez producenta samochodów sportowych. Potencjał ładowania indukcyjnego jest odpowiednio duży. Przyjazna dla użytkownika płyta podłogowa Porsche Wireless Charging (długość/szerokość/wysokość: 117/78/6 centymetrów) może być zainstalowana w garażu, wiacie garażowej lub na otwartym miejscu parkingowym i podłączona do sieci.

Auto się obniży

Aby móc ładować się bezdotykowo, w samochodzie wymagany jest również sprzęt. Nowy Cayenne Electric (moc ładowania DC do 400 kW – przyp. red.), będzie pierwszą serią modelową, która zostanie zamówiona z opcjonalną preinstalacją Porsche Wireless Charging i tabliczką rejestracyjną Porsche Wireless. Zabezpieczona przed odpryskami kamieni i wpływem warunków atmosferycznych jednostka odbiorcza znajduje się w podwoziu pojazdu między przednimi kołami.

Aby rozpocząć proces ładowania, Cayenne musi być zaparkowany tylko nad płytą podłogową. Bezdotykowy transfer energii między dwoma ładowarkami odbywa się na odległość kilku centymetrów. W tym celu Cayenne obniża się automatycznie. Płyta podstawy posiada czujnik ruchu i wykrywanie ciał obcych.

Proces ładowania jest automatycznie przerywany, jeśli żywa istota dostanie się między pojazd a płytę podłogową lub jeśli metalowy przedmiot leży na tej ostatniej i nagrzewa się.

Integracja z aplikacją

Porsche Wireless Charging jest zintegrowane z aplikacją My Porsche, dzięki czemu można śledzić procesy ładowania i uwierzytelniać kilka pojazdów. Specjalny widok w funkcji parkowania Surround View ułatwia ustawienie Cayenne w optymalnej pozycji ładowania. Gdy tylko zostanie osiągnięta pozycja parkowania nad płytą podłogową i zostanie uruchomiony hamulec postojowy, rozpoczyna się proces ładowania.

KNM 2025: Katowice tegoroczną stolicą elektromobilności. Nowości, trendy, wyzwania. Przyszłość jest bezemisyjna – zobacz! 

Płyta podłogowa, która waży ok. 50 kilogramów, jest standardowo wyposażona w moduł LTE i WLAN, dzięki czemu w przyszłości gwarantowane są również zdalne aktualizacje oprogramowania i wsparcie infrastruktury. Porsche Wireless Charging zostanie początkowo uruchomione w Europie w 2026 roku. W ślad za nimi pójdą inne rynki na całym świecie – zapowiada Porsche.

PM

REKLAMA