Porsche Cayenne z indukcją
Nowa, w pełni elektryczna generacja Cayenne będzie pierwszą serią modelową Porsche, którą będzie można zamówić z wyposażeniem samochodowym. Również w 2026 r. rozpocznie się sprzedaż płyty podłogowej w Porsche Centres oraz online w Porsche Shop. Prototyp innowacyjnej technologii ładowania zostanie pokazany na targach IAA Mobility w Monachium (8-14 września br.). Światowa premiera nowego Cayenne Electric planowana jest na koniec 2025 roku.
– Łatwość obsługi, przydatność do codziennego użytku i infrastruktura ładowania są nadal decydującymi czynnikami, jeśli chodzi o akceptację mobilności elektrycznej. Ładowanie indukcyjne będzie wkrótce dostępne w produkcji seryjnej w Porsche. Ładowanie samochodu elektrycznego w domu jeszcze nigdy nie było tak proste i wygodne – powiedział dr Michael Steiner, wiceprezes i członek zarządu Porsche ds. badań i rozwoju.

Dzięki maksymalnej mocy ładowania do 11 kW producent samochodów sportowych osiągnął poziom przewodowego ładowania prądem przemiennym. Sprawność przesyłu energii z sieci energetycznej do akumulatora wynosi nawet 90 procent.
Porsche ładuje się w domu
Około 75 procent wszystkich procesów ładowania w całkowicie elektrycznych Porsche odbywa się w domu. Tak wynika z analizy przeprowadzonej przez producenta samochodów sportowych. Potencjał ładowania indukcyjnego jest odpowiednio duży. Przyjazna dla użytkownika płyta podłogowa Porsche Wireless Charging (długość/szerokość/wysokość: 117/78/6 centymetrów) może być zainstalowana w garażu, wiacie garażowej lub na otwartym miejscu parkingowym i podłączona do sieci.

Auto się obniży
Aby móc ładować się bezdotykowo, w samochodzie wymagany jest również sprzęt. Nowy Cayenne Electric (moc ładowania DC do 400 kW – przyp. red.), będzie pierwszą serią modelową, która zostanie zamówiona z opcjonalną preinstalacją Porsche Wireless Charging i tabliczką rejestracyjną Porsche Wireless. Zabezpieczona przed odpryskami kamieni i wpływem warunków atmosferycznych jednostka odbiorcza znajduje się w podwoziu pojazdu między przednimi kołami.
Aby rozpocząć proces ładowania, Cayenne musi być zaparkowany tylko nad płytą podłogową. Bezdotykowy transfer energii między dwoma ładowarkami odbywa się na odległość kilku centymetrów. W tym celu Cayenne obniża się automatycznie. Płyta podstawy posiada czujnik ruchu i wykrywanie ciał obcych.
Proces ładowania jest automatycznie przerywany, jeśli żywa istota dostanie się między pojazd a płytę podłogową lub jeśli metalowy przedmiot leży na tej ostatniej i nagrzewa się.

Integracja z aplikacją
Porsche Wireless Charging jest zintegrowane z aplikacją My Porsche, dzięki czemu można śledzić procesy ładowania i uwierzytelniać kilka pojazdów. Specjalny widok w funkcji parkowania Surround View ułatwia ustawienie Cayenne w optymalnej pozycji ładowania. Gdy tylko zostanie osiągnięta pozycja parkowania nad płytą podłogową i zostanie uruchomiony hamulec postojowy, rozpoczyna się proces ładowania.
Płyta podłogowa, która waży ok. 50 kilogramów, jest standardowo wyposażona w moduł LTE i WLAN, dzięki czemu w przyszłości gwarantowane są również zdalne aktualizacje oprogramowania i wsparcie infrastruktury. Porsche Wireless Charging zostanie początkowo uruchomione w Europie w 2026 roku. W ślad za nimi pójdą inne rynki na całym świecie – zapowiada Porsche.
PM

