Koreański koncern wycofuje ponad 200 tys. aut. Powód? Utrata mocy

Problem

Według Narodowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA), tranzystory w jednostce kontrolnej ładowania mogą ulec uszkodzeniu i przestać ładować akumulator 12-woltowy, co może skutkować utratą mocy napędowej (problem dotyczy zintegrowanej jednostki kontrolnej ładowania (ICCU), która ładuje 12-woltowy akumulator pomocniczy pojazdu i zasila niskonapięciowe wyposażenie dodatkowe pojazdu).

Akcja serwisowa dotyczy prawie 63 tysięcy pojazdów KIA EV6, wyprodukowanych w latach 2022-2024 oraz ponad 145 tysięcy aut Hyundaia i Genesisa, w tym modeli Ioniq 5 (2022-2024), Ioniq 6 (2023-2025), GV60, GV70 oraz G80 (2023-2024). 

Objawy

Przy wykryciu usterki, pojazd wchodzi w tryb awaryjny, co prawda dysponując, chwilową pełną mocą napędową, ale stopniowo ją zmniejsza w miarę rozładowywania akumulatora. Systemy pojazdu, takie jak poduszki powietrzne, hamulce i wspomaganie kierownicy, pozostają aktywne. Jeśli jednak pojazd będzie prowadzony aż do całkowitego rozładowania akumulatora 12-woltowego, może całkowicie stracić moc napędową, co zwiększa ryzyko wypadku – czytamy w komunikacie NHTSA.

Koreański koncern wycofuje ponad 200 tys. aut. Powód? Utrata mocy - hyundai ioniq 5 n line model 0324 exterior 05
Hyundai Ioniq 5

Środki zapobiegawcze

Dealerzy samochodowi sprawdzą i w razie potrzeby wymienią jednostkę kontrolną oraz bezpiecznik, a także zaktualizują oprogramowanie. Właściciele pojazdów, które były już wycofywane w tym roku z powodu tego samego problemu, będą musieli ponownie odwiedzić swój serwis – donosi Associated Press.

Właściciele koreańskich marek na rynku amerykańskim zostaną powiadomieni listownie w grudniu i styczniu. Łącznie, Hyundai i Kia ogłosiły wycofanie ponad 208 tysięcy pojazdów elektrycznych z powodu problemu z utratą mocy.

OW

REKLAMA