Start we wrześniu
Już od września Leapmotor International chce mocno wejść na rynek europejski, otwierając 200 punktów sprzedaży do końca roku. Oferta będzie skupiona na modelach T03 i C10. Model T03, z zasięgiem 265 km i eleganckim designem, ma być idealnym wyborem dla poszukujących miejskiego elektryka (segment A). Natomiast C10, z zasięgiem 420 km i luksusowym wyposażeniem, to auto, które zapewnia komfortowe podróże rodzinne. Spółka planuje wprowadzenie co najmniej jednego nowego modelu co roku przez trzy kolejne lata.
– Wykorzystując najnowocześniejszą technologię i produkty firmy Leapmotor, a także wsparcie Stellantis w takich obszarach, jak zagraniczne kanały dystrybucji oraz usługi i marketing, mamy nadzieję, że użytkownicy na całym świecie będą mogli mieć dostęp do naszych produktów – powiedział Jiangming Zhu, założyciel, prezes i dyrektor generalny Leapmotor.
Po wejściu na rynek europejski, LI planuje rozszerzyć swoją obecność na Indie, Bliski Wschód, Afrykę oraz Amerykę Południową.
Miliardy w chiński start-up
Przypomnijmy, że w październiku 2023 r., firmy ogłosiły, że Stellantis zainwestuje około 1,5 miliarda euro w nabycie około 21% udziałów w Leapmotor, firmie motoryzacyjnej zaliczanej do 3 najlepszych chińskich start-upów w 2023 roku zajmujących się pojazdami elektrycznymi. Umowa przewidywała również utworzenie spółki Leapmotor International posiadającej wyłączne prawa do eksportu i sprzedaży, a także produkcji produktów Leapmotor poza regionem Chin.
Elektryki konkurencyjne cenowo
– Wykorzystując naszą istniejącą globalną obecność, wkrótce będziemy w stanie zaoferować naszym klientom konkurencyjne cenowo i zaawansowane technologicznie samochody elektryczne. Pod kierownictwem Tianshu Xin, spółka Leapmotor International opracowała ambitną strategię handlową i przemysłową umożliwiającą szybką rozbudowę kanałów dystrybucji i wsparcie rozwoju Leapmotor, tworząc wartość dla obu zaangażowanych partnerów – powiedział dyrektor generalny Stellantis, Carlos Tavares.
Podbój Europy od września
Od września 2024 roku sprzedaż rozpocznie się najpierw w Europie (we Francji, Włoszech, Niemczech, Niderlandach, Hiszpanii, Portugalii, Belgii, Grecji, Rumunii). Do końca roku dostępnych będzie 200 punktów sprzedaży, w tym punkty Stellantis &You, a ich liczba do 2026 roku wzrośnie do 500. Pod koniec 2024 r. produkty Leapmotor zostaną wprowadzone również na rynki Bliskiego Wschodu i Afryki (Turcja, Izrael i francuskie kraje zamorskie), Indii, Azji i Pacyfiku (Australia, Nowa Zelandia, Tajlandia, Malezja i Indie) oraz Ameryki Południowej (Brazylia i Chile).