- Toyota bZ4X po trzech latach od debiutu doczekała się zmian
- Jest więcej mocy i dłuższy zasięg
- 343 KM w wersji AWD XMODE. To najmocniejszy model w swojej polskiej ofercie
- Ceny w przedsprzedaży? O 10 tys. zł niższe
Nowa Toyota z większym wyborem
Najważniejszą zmianą są dwa zupełnie nowe akumulatory litowo-jonowe o pojemności 57,7 kWh oraz 73,1 kWh brutto. Wraz z nimi pojawiły się trzy warianty mocy, odpowiednio: 167 KM i 224 KM oraz zupełnie nowe 343 KM w wersji AWD XMODE. Tę ostatnią Toyota określa jako najmocniejszy model w swojej polskiej ofercie.

Inżynierowie całkowicie przeprojektowali układ napędowy. Teraz generuje on większą moc, ma mniejsze straty energii, a nowe baterie są wydajniejsze zarówno latem, jak i zimą. Producent zapewnia też spokój ducha, oferując program Battery Care, który przewiduje zachowanie przynajmniej 70 proc. pojemności przez 10 lat lub milion kilometrów.
Tabela parametrów technicznych nowej Toyoty bZ4X
| Wersja napędu | Pojemność baterii | Moc maksymalna | Zużycie energii (WLTP) | Zasięg WLTP | Napęd |
| FWD | 57,7 kWh | 167 KM (123 kW) | 13,9 kWh/100 km | 444 km | Przedni |
| FWD | 73,1 kWh | 224 KM (165 kW) | 13,9–15,4 kWh/100 km (18–20”) | 569 / 511 km | Przedni |
| AWD XMODE | 73,1 kWh | 343 KM (252 kW) | 14,5–15,9 kWh/100 km (18–20”) | 516 / 468 km | 4×4 |
Najdłuższy zasięg, tj. 569 km uzyskano w wersji FWD z większą baterią i 18-calowymi felgami. Wariant AWD może teraz ciągnąć przyczepy o masie do 1500 kg, co czyni bZ4X jednym z nielicznych elektrycznych SUV-ów w tej klasie z realnymi możliwościami holowniczymi – chwali się producent w komunikacie prasowym.
Ładowanie szybsze w każdych warunkach
Toyota podkreśla, że duży nacisk położono na skrócenie czasu ładowania i jego stabilność w niskich temperaturach. Wprowadzono nowy system podgrzewania baterii oraz funkcję pre-kondycjonowania, która przygotowuje akumulator do szybkiego ładowania.

Według danych producenta, DC 150 kW ładuje od 10 do 80 proc. w około 28 minut, niezależnie od temperatury otoczenia (od -10 do +25°C), zaś AC 22 kW skraca ładowanie do około 2,2-3,5 godziny, w zależności od wersji. Standardem została pompa ciepła, co ma istotny wpływ na realny zasięg zimą.
Komfort, styl i cisza
Zmiany nie ominęły także designu i jakości podróżowania. Przód został przeprojektowany, podkreślając „hammerhead design”, który stał się znakiem nowych modeli Toyoty. Wnętrze otrzymało nową deskę rozdzielczą, niżej poprowadzoną konsolę środkową i duży, 14-calowy ekran multimediów dostępny we wszystkich wersjach.

Kabina jest lepiej wyciszona, bowiem zastosowano w niej nowe materiały wygłuszające, grubsze przeszklenia oraz dodatkowe izolatory przy silniku tylnej osi. Zawieszenie dostrojono tak, aby poprawić komfort na dłuższych trasach, zwłaszcza dla pasażerów siedzących z tyłu. W opcji można zamówić panoramiczny dach, 64-kolorowe oświetlenie nastrojowe oraz tapicerkę z materiałów pochodzących z recyklingu.
Gotowa na elektryczną codzienność
Nowa bZ4X jest wyposażona w najnowszy pakiet systemów bezpieczeństwa Toyota T-Mate i umożliwia aktualizacje OTA, a aplikacja MyToyota pozwala m.in. zdalnie sterować klimatyzacją, planować ładowanie i wysyłać cel podróży do samochodu.

Toyota przewiduje, że w wybranych krajach europejskich model pojawi się jeszcze w grudniu 2025, a pełna dostępność nastąpi na początku 2026 roku. Polska znalazła się w gronie rynków, na których przedsprzedaż ruszyła już teraz.
Ceny nowej Toyoty bZ4X w Polsce
Nowa Toyota bZ4X wchodzi do przedsprzedaży z wyraźnie atrakcyjniejszą ofertą cenową – wszystkie wersje potaniały o 10 000 zł, a ceny startują od 165 900 zł za odmianę Style z baterią 57,7 kWh i silnikiem 167 KM. Co ważne, każdy wariant – także najmocniejszy, 343-konny XMODE – kwalifikuje się do dopłat w programie „NaszEauto”, które mogą obniżyć koszt zakupu nawet o 40 tys. zł. Toyota przygotowała też korzystne propozycje finansowania, m.in. leasing KINTO One dla firm od 1090 zł netto miesięcznie.
Modernizacja przyniosła również bogatsze wyposażenie już w standardzie. W wersji Style kierowcy dostają m.in. 18-calowe felgi, światła Matrix LED, pompę ciepła, podgrzewane fotele i duży, 14-calowy ekran systemu Toyota Smart Connect.
Odmiana Executive dorzuca jeszcze 20-calowe felgi, wentylowane fotele, tapicerkę ze skóry syntetycznej, cyfrowe lusterko, pakiet zaawansowanych systemów bezpieczeństwa oraz szybszą ładowarkę pokładową AC 22 kW. Do tego Toyota oferuje pełen zestaw kabli do ładowania oraz możliwość podłączenia domowej stacji HomeCharge, dzięki czemu bZ4X jest od razu gotowa do codziennej, bezproblemowej eksploatacji.
OW
Fot. Toyota

