Przewoźnik z Aschaffenburga podpisał w lutym umowę na zakup łącznie dwunastu wodorowych Solarisów. Zamówione dziesięć autobusów Urbino 12 hydrogen oraz 2 modele w wersji 18-metrowej pojawią się na ulicach tego niemieckiego miasta w 2024 roku. Kontrakt dla Aschaffenburga to jednocześnie pierwsze zamówienie producenta na autobusy napędzane wodorem w wersji przegubowej.
Zamówione w Bolechowie pojazdy będą zasilane wodorem, magazynowanym w postaci gazowej, w zbiornikach umieszczonych na dachu w przedniej części pojazdu. Autobusy będą wykorzystywać zestaw ogniw paliwowych o mocy 70 kW w przypadku Urbino 12 hydrogen i 100 kW w modelach Urbino 18 hydrogen. W przypadku zwiększonego zapotrzebowania na energię elektryczną, w zależności od długości autobusu, ogniwo paliwowe będzie wspomagane przez jedną lub dwie baterie typu Solaris High Power, o pojemności 30 kWh każda.
Autobusy, które trafią do Aschaffenburga zostaną dodatkowo wyposażone w zaawansowane systemy, jak na przykład kamery zamiast lusterek, czy też MobileEye Shield +, dzięki któremu kierowca pojazdu otrzyma ostrzeżenie za każdym razem, gdy w zasięgu co najmniej 80 cm znajdzie się jakikolwiek obiekt. Bieżącą obsługę pojazdów będzie usprawniał eSConnect, autorski system monitoringu i zarządzania flotą, opracowany przez firmę Solaris.