Rynek EV znacząco rośnie w Europie, a Polska podąża w kierunku elektryfikacji sektora transportowego. Według danych z końca października 2022 r., w Polsce były zarejestrowane łącznie 59 564 osobowe i użytkowe samochody z napędem elektrycznym. Równolegle do floty pojazdów z napędem elektrycznym, rozwija się również infrastruktura ładowania. Pod koniec października 2022 r. w Polsce funkcjonowało 2494 ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych (4821 punktów). 28% z nich stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC), a 72% – ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW. Ponadto oczekuje się, że flota EV będzie ośmiokrotnie większa w 2025 roku w porównaniu do 2022 roku. Te liczby są zachęcające i wskazują, że rynek EV w Polsce zaczyna nabierać rozpędu.
Edukacja obywateli i gotowość do zmian są kluczowe. Od 2017 roku podkreśla się korzyści i potencjał ekonomiczny rynku EV, a także wdrażanie europejskich regulacji i instrumentów finansowych, takich jak zachęty i dotacje do zakupu EV i infrastruktury ładowania. Ponadto cel włączenia każdej osoby w ten proces został postawiony przez ustawę o e-mobilności z 2018 r., wraz z jej aktualizacjami z 2021 r. dotyczącymi instalacji ładowarek w budynkach wielorodzinnych oraz wprowadzeniem wymogu zapewnienia infrastruktury energetycznej w budynkach o mocy przyłączeniowej dla stacji ładowania, To ważne ponieważ 70% Polaków mieszka właśnie w .budynkach wielorodzinnych
Istotne jest obserwowanie, co Polacy myślą o mobilności elektrycznej i w jakim kierunku może się ona rozwijać, by stać się częścią ich codzienności. Według raportu “Poland drives e-mobility” PSPA – Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych – Polacy są predysponowani do aktywnego uczestnictwa w dążeniu do bardziej zrównoważonej przyszłości, a świadczy o tym wzrost świadomości społecznej i ekologicznej, a także popularność e-mobilności. 32,3% Polaków deklaruje, że w najbliższym czasie planuje zakup EV, a 46,3% chciałoby ładować pojazd w miejscu zamieszkania.
Postawa Polaków idzie w parze z wizją Wallboxa. Wiemy, że 80% ładowania odbywa się w domu. Publiczna infrastruktura ładowania jest w fazie rozwoju, więc ładowanie w miejscu zamieszkania jest najbardziej naturalnym, szybkim i co ważne skutecznym rozwiązaniem dla adopcji EV.
Celem Wallbox jest stworzenie prostych i inteligentnych ładowarek, które są przystępne cenowo, co pozwoli w masowej skali przesiąść się kierowcom do pojazdów elektrycznych. W tym celu firma Wallbox stworzyła ładowarkę Commander2s, która posiada nowe funkcje i poszerza gamę możliwości produktów Commander, pozostając jednocześnie ładowarką bez kompromisu w zakresie funkcjonalności, która zawiera wszystko, co jest potrzebne do zbudowania niedrogiej, zaawansowanej sieci ładowania.
Dostępność jest jednym z kluczowych elementów Commander2s, najbardziej efektywnego kosztowo produktu zaprojektowanego tak, aby pasował do budynków wielorodzinnych. Oferuje użytkownikom ładowanie EV z mocą do 22kW (AC), która może być regulowana w zależności od potrzeb i zapotrzebowania. Commander2s, co jest kluczowe dla infrastruktury w budynkach wielorodzinnych, posiada wbudowany system dzielenia mocy, aby zrównoważyć moc pomiędzy wieloma ładowarkami w czasie korzystania przez wielu użytkowników oraz posiada wiele opcji łączności, takich jak Wi-Fi, Ethernet czy 4G.
Commander2s został opracowany zgodnie z krokami podjętymi w celu ułatwienia dostępu do infrastruktury ładowania w Polsce. W istocie, zmiana wprowadzona do ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych poprzez ustanowienie sposobu określania i ponoszenia kosztów instalacji przez użytkowników ładowarek, idzie w parze z przystępnością produktu, pokonując barierę związaną z kosztami wdrożenia.
Ponadto możliwość dostosowania produktu do różnego rodzaju budynków, takich jak spółdzielnie mieszkaniowe, wspólnoty mieszkaniowe, czy zasoby komunalne, pozwala na uwzględnienie wymagań i warunków instalacji domowej infrastruktury ładowania.
Dodatkowe funkcje obejmują myWallbox Business charging backend / oprogramowanie do zarządzania wieloma użytkownikami i różnymi opcjami płatności, a także posiada kabel do ładowania, umożliwiający natychmiastowe ładowanie i czytnik kart RFID. Dzięki myWallbox Business, jednostopniowej bezpłatnej platformie do zarządzania wieloma użytkownikami, ładowarkami i lokalizacjami, możliwe będzie uzyskanie aktualizacji i statystyk w czasie rzeczywistym, otwarcie sieci do użytku publicznego oraz wdrożenie opcji płatności, takich jak Pay-per-Charge lub Pay-per-Month.
Podobnie jak inne ładowarki Wallkbox, Commander2s jest kompatybilny ze wszystkimi rozwiązaniami Wallbox w zakresie zarządzania energią, w tym z Eco-Smart, który pozwala użytkownikom na ładowanie za pomocą energii słonecznej wyprodukowanej z domowej instalacji PV oraz Power Boost, która zapewnia użytkownikowi bezpieczne ładowanie z najwyższą możliwą prędkością bez konieczności modernizacji sieci, poprzez śledzenie zużycia energii w budynku w czasie rzeczywistym i odpowiednie dostosowanie mocy.
Produkty – ładowarki Wallbox, przystępne cenowo i wyposażone w najnowsze technologie są szansą na przyspieszenie transformacji napędowej w Polsce i tym samym na dotrzymanie kroku najbardziej zaawansowanym w tej dziedzinie krajom europejskim.