Skip to content
O nas
Instagram Twitter Youtube
Instagram Twitter Youtube
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

Home › Pojazdy › Osobowe › Mercedes › Vision EQXX z rekordową wydajnością

Vision EQXX z rekordową wydajnością

Vision EQXX z rekordową wydajnością

  • 08/08/2022
Przeczytasz w 3 min
  • 08/08/2022
Przeczytasz w 3 min

Mercedes-Benz zaprezentował nowy elektryczny samochód koncepcyjny z Vision EQXX. Auto nie jest preludium do konkretnego modelu produkcyjnego. To raczej zapowiedź aut posiadających szereg technologii, które mają na celu uczynienie pojazdów produkcyjnych bardziej ekonomicznymi z zasięgiem sięgającym 1000 km.

Jak zapowiada producent „misją Vision EQXX jest stać się najwydajniejszym Mercedesem, jaki kiedykolwiek zbudowano”. Jeśli chodzi o zasięg, Vision EQXX ma „osiągnąć nowy poziom” z ponad 1000 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora. Nie ma to wynikać z zastosowania większej czy bardziej wydajnej baterii, ale z bardziej efektywnego wykorzystania energii. Co jednak istotne magiczne 1000 km nie zostało osiągnięte w wyniku testów, ale na podstawie wewnętrznych, cyfrowych symulacji.

Mniejsza waga materiałów

Założenia budowy auta nie są niczym nowym: sam układ napędowy ma stać się bardziej wydajny, lekkie materiały zmniejszają wagę, specjalne opony obniżają opory toczenia. W połączeniu z wyrafinowaną aerodynamiką – cW wynosi 0,17 – i zintegrowanymi ogniwami słonecznymi zużycie energii ma zostać zredukowane do poniżej 10 kWh/100 km.

Rekordowy współczynnik oporu

Jak zapowiada producent „Vision EQXX przekracza kolejny ważny próg wydajności– ze współczynnikiem oporu wynoszącym zaledwie 0,17. Ta rekordowa wartość ma szczególne znaczenie dla jazdy elektrycznej, a przede wszystkim dla zasięgu. Dzieje się tak, ponieważ dwie trzecie energii elektrycznej jest potrzebne tylko do przeciwstawienia się oporowi powietrza”.

Jeśli chodzi o sylwetkę pojazdu to widzimy „płyną bryłę zaprojektowaną z niezrównaną elegancją, począwszy od przodu, poprzez mocne, zarysowane boki, aż po niezwykle efektywną aerodynamikę krawędzi tylnego spojlera”.

Najważniejsza aerodynamika

Także wiele innych szczegółów pokazuje, że Vision EQXX został z iście niemiecką konsekwencją  zaprojektowany z myślą o aerodynamice. Przednia powierzchnia jest mniejsza niż w kompaktowym CLA, a zatem stawia minimalny opór. Węższy rozstaw kół tylnych umożliwia wydajniejszy przepływ powietrza. Przezroczyste osłony zewnętrzne na kołach zapobiegają praktycznie wszelkim zawirowaniom powietrza, a jednocześnie zapewniają „niesamowity widok na magnezowe obręcze w kolorze różowego złota”.

Luksus w wegańskim jedwabiu

Zgodnie ze światowymi trendami także Mercedes-Benz wytyczył nowe ścieżki przy projektowaniu wnętrza ze szczególnym uwzględnieniem dbałości o naturę. Model zawiera zaskakującą mieszankę zrównoważonych materiałów w swoim wnętrzu: od grzybów po bambus, kaktus i wegański jedwab. Pokazują one, że nadal możliwe jest osiągnięcie najwyższego luksusu w motoryzacji bez użycia produktów pochodzenia zwierzęcego. Wszystko to zaś „ przy jednoczesnym tworzeniu niepowtarzalnego poczucia komfortu premium”. Najważniejszy jednak w tym wszystkim jest efekt.

Mega wydajność

Producent chwali się też wydajnością auta zapowiadając , że Vision EQXX, ma wydajność energetyczną na poziomie 95%. Oznacza to, że 95% energii zmagazynowanej w akumulatorze dociera do kół. Dla porównania, pojazd ze sprawnym silnikiem spalinowym osiąga od około 30% do około 50%. Zespół inżynierów Mercedes-Benz współpracował  w tym zakresie ze specjalistami od wyścigów samochodowych z High Performance Powertrains (HPP) i Mercedes-Benz Grand Prix (MGP). Specjaliści mieli za zadanie opracować wysoce wydajny i kompaktowy elektryczny układ napędowy oraz lekką obudowę akumulatora. Pracowali m. in. nad zmniejszeniem tarcia mechanicznego do minimum, „aby moc docierała z jak najmniejszymi stratami”.

Nowe wymiary i osiągi baterii

W modeli znacznie poprawiono gęstość energii – do 200 Wh/kg. Dzięki temu akumulator auta może przechowywać 100 kWh, zajmując o 50% mniej miejsca i ważąc o 30% mniej niż akumulatory o porównywalnej pojemności. Zastosowano najnowocześniejsze anody krzemowe w połączeniu z ultralekkimi materiałami z Formuły 1. To zaś znacznie zwiększyło pojemność akumulatora.

Układ elektryczny, który zasila wiele jednostek pomocniczych w Vision EQXX, pobiera dodatkową energię z ogniw słonecznych na dachu. Zmniejsza to zapotrzebowanie na energię systemu wysokonapięciowego i ostatecznie prowadzi do większego zasięgu. W ciągu jednego dnia przy idealnych warunkach może to zapewnić nawet 25 kilometrów dodatkowego zasięgu na długich trasach.

Źródło: na podstawie mercedes-benz.com

  • Tagi: Mercedes-Benz, VISION EQXX
REKLAMA

Więcej z kategorii

Mercedes, Osobowe, Pojazdy

Dostawcze, Mercedes-Benz, Osobowe

Eksploatacja elektryka

Bateria nie lubi przeciążeń

11/12/2023
Audi, Osobowe, Pojazdy, Sport&Lifestyle

Electrikhana 2

Ostatnie wideo driftu z Kenem Blockiem elektrycznym Audi S1 Hoonitron

11/12/2023
Osobowe, Stellantis

Stellantis jak NIO

Pilotażowy program wymiany akumulatorów samochodów elektrycznych ruszy w przyszłym roku

08/12/2023
Jednoślady, Pojazdy

Lime

Elektryczne hulajnogi opuściły polskie miasta

07/12/2023
Autobusy, Floty, Solaris

Solaris

Elektryczne autobusy Urbino 18 zasilą warszawską flotę MZA

07/12/2023
KIA, Osobowe, Pojazdy

Kia EV9

Test na pięć gwiazdek w Euro NCAP

06/12/2023
Autobusy, Floty, MAN, Pojazdy

MAN

Pierwsze autobusy elektryczne Lion’s City E trafiły do Zamościa

06/12/2023
Izera, Osobowe

ElectroMobility Poland

Budowa fabryki samochodu elektrycznego Izera ma ruszyć w I kw. 2024 r.

06/12/2023
Dostawcze, Mercedes-Benz, Osobowe

Bateria nie lubi przeciążeń

11/12/2023
Audi, Osobowe, Pojazdy, Sport&Lifestyle

Ostatnie wideo driftu z Kenem Blockiem elektrycznym Audi S1 Hoonitron

11/12/2023
Osobowe, Stellantis

Pilotażowy program wymiany akumulatorów samochodów elektrycznych ruszy w przyszłym roku

08/12/2023
Jednoślady, Pojazdy

Elektryczne hulajnogi opuściły polskie miasta

07/12/2023
Autobusy, Floty, Solaris

Elektryczne autobusy Urbino 18 zasilą warszawską flotę MZA

07/12/2023
KIA, Osobowe, Pojazdy

Test na pięć gwiazdek w Euro NCAP

06/12/2023

Wybór Redakcji

Raporty, Rynek, Świat

Światowy rynek samochodów elektrycznych rośnie

11/12/2023
Dostawcze, Mercedes-Benz, Osobowe

Bateria nie lubi przeciążeń

11/12/2023
Osobowe, Stellantis

Pilotażowy program wymiany akumulatorów samochodów elektrycznych ruszy w przyszłym roku

08/12/2023
elektromobilni

Warszawska Strefa Czystego Transportu ruszy w od lipca 2024 r. W teorii.

08/12/2023
Ekoenergetyka, Infrastruktura, Producenci

AXON Easy osiągnęła standard Tesli

08/12/2023
Biznes, Finansowanie

Arval złożył wnioski o dofinansowanie ponad 2,5 tys. elektrycznych aut

07/12/2023
Jednoślady, Pojazdy

Elektryczne hulajnogi opuściły polskie miasta

07/12/2023
E.ON

Zarządcy nieruchomości ważnym ogniwem elektryfikacji transportu

07/12/2023

Narzędzia
i kalkulatory

Katalog
samochodów
elektrycznych

Mapa stacji
ładowania

Kalkulator
kosztów
ładowania

(stacje)

Porównywarka
taryfowa

(ładowanie
domowe)

Profiler
ładowarki
domowej

Kalkulator
dopłat dla osób
fizycznych

Kalkulator
dopłat dla
przedsiębiorców

Kalkulator
CO₂

Mapa zasięgu
samochodu
elektrycznego

Kalkulator
całkowitych
kosztów
posiadania

Porównywarka
EV

Ranking
EV

Kalkulator czasu
ładowania

Kalkulator
oszczędności
użytkowych

biuro@elektromobilni.pl
+48 507 686 158

Centrum Nowej Mobilności
Fabryczna 5A
00-446 Warszawa
www.pspa.com.pl

Instagram Twitter Youtube
  • Aktualności
  • Pojazdy
  • Infrastruktura
  • Rynek
  • Biznes
  • Technologia
  • Raporty
  • Infografiki
  • Wideo
  • Podcasty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • O nas
  • Biuro prasowe
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Klauzula informacyjna (RODO)
  • Źródła