Skip to content
O nas
Instagram Twitter Youtube
Instagram Twitter Youtube
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

Home › Pojazdy › Osobowe › Mercedes › VISION EQXX: 1000 km i 8,7 kWh/100 km

VISION EQXX: 1000 km i 8,7 kWh/100 km

VISION EQXX: 1000 km i 8,7 kWh/100 km

  • 08/08/2022
Przeczytasz w 4 min
  • 08/08/2022
Przeczytasz w 4 min

Koncepcyjny model marki Mercedes-Benz wjechał na europejskie drogi. Podróżując z Sindelfingen przez Alpy Szwajcarskie i północne Włochy, do miejsca docelowego Cassis na Lazurowym Wybrzeżu, auto pokonało ponad 1000 km w codziennym ruchu na jednym ładowaniu akumulatora. Podróż jak zaznacza producent, odbywała się z normalnymi prędkościami drogowymi, w tym dłuższą jazdą po szybkim pasie z prędkością do 140 km/h na niemieckiej autostradzie. Stan naładowania akumulatora w dniu przyjazdu do Cassis wynosił około 15 procent, co pozwoliłoby na pokonanie dodatkowych około 140 kilometrów, Średnie zużycie na trasie wyniosło 8,7 kWh na 100 kilometrów. Auto waży zaledwie 1775 kg. Akumulator w EQXX jest podobny do zastosowanego w EQS, ma jednak o 50 procent mniejszą objętość i jest o 30 procent lżejszy.

Holiostyczne myślenie

W ten sposób VISION EQXX podniósł wydajność pojazdów elektrycznych na zupełnie nowy poziom – w rzeczywistych warunkach i na podstawie niezależnych dowodów. Przejazd dalekobieżny zakończył się szczelnym gniazdem ładowania i asystą niezależnego eksperta z jednostki certyfikującej TÜV Süd. To oficjalnie potwierdza skuteczność nowego podejścia rozwojowego Mercedes-Benz – myślenie holistyczne o wydajności od układu napędowego po aerodynamikę i nie tylko, w najdrobniejszych szczegółach, a także o jeszcze ściślejszej współpracy interfunkcyjnej i z partnerami zewnętrznymi. Ten nowy projekt inżynierii motoryzacyjnej zapewnił nowy punkt odniesienia dla wydajności i zasięgu pojazdów elektrycznych, a technologia zastosowana w VISION EQXX zostanie zastosowana w nadchodzących seryjnych pojazdach Mercedesa.

– Zrobiliśmy to! Pokonanie ponad 1000 kilometrów z łatwością na jednym ładowaniu akumulatora i zużyciu zaledwie 8,7 kWh/100 km w rzeczywistych warunkach drogowych. VISION EQXX to najbardziej wydajny Mercedes, jaki kiedykolwiek zbudowano. Stojący za nim program technologiczny stanowi kamień milowy w rozwoju pojazdów elektrycznych. Stanowi on podstawę naszego strategicznego celu, jakim jest „lidera w branży elektrycznej – powiedział Ola Källenius, prezes zarządu Mercedes-Benz Group AG.

Najdłuższa podróż

VISION EQXX to produkt holistycznego podejścia z innowacjami we wszystkich obszarach technicznych, które mają wpływ na zużycie energii.

– Podczas naszej udanej podróży na południe Francji pokazaliśmy, że nową walutą jest wydajność. Ten sukces wyraźnie przemawia również za naszym nowym wspólnym procesem rozwoju, w którym wykorzystano wiele doświadczeń zespołu Mercedes-AMG F1 i jego najnowocześniejszą wiedzę na temat elektrycznych układów napędowych. VISION EQXX jest wynikiem wszechstronnego programu, który zapewnia plan przyszłości inżynierii motoryzacyjnej. Wiele innowacyjnych rozwiązań jest już wdrażanych do produkcji, niektóre z nich w ramach nowej generacji architektury modułowej dla kompaktowych i średniej wielkości pojazdów Mercedes-Benz. A podróż trwa. Dzięki VISION EQXX będziemy testować granice tego, co jest możliwe – powiedział Markus Schäfer, Członek Zarządu Mercedes-Benz Group AG, Dyrektor ds. Technologii odpowiedzialny za rozwój i zakupy.

Przez cztery państwa

Aby pokazać, co jest elektrycznie „wykonalne”, pojazd badawczy odbył jednodniową podróż drogową przez kilka granic europejskich: od Niemiec do Szwajcarii, dalej do Włoch, przez Mediolan i wreszcie do miejsca przeznaczenia, portowego miasta Cassis niedaleko Marsylii na Południe Francji.

Lekki akumulator

Duża część niskiej wagi jest również zasługą dedykowanego elektrycznego podwozia z lekką ramą pomocniczą F1 i aluminiowymi tarczami hamulcowymi. Kolejnym jest bateria. Przy 100 kWh, zasobnik energii opracowany specjalnie dla VISION EQXX ma prawie taką samą ilość energii jak akumulator EQS, który już jest globalnym punktem odniesienia wśród samochodów elektrycznych dostępnych obecnie na rynku. Ma jednak o 50 procent mniejszą objętość i jest o 30 procent lżejszy. W rezultacie kompaktowy akumulator o wymiarach zaledwie 200 x 126 x 11 cm jest również stosunkowo lekki przy wadze 495 kilogramów i mieści się w kompaktowym samochodzie. Napęd elektryczny został opracowany we współpracy z ekspertami z zespołu Mercedes-AMG Petronas F1 Team.

Solarny booster

VISION EQXX dostaje pożywną przekąskę energetyczną około południa w dolinie Padu w pobliżu Mediolanu – nie na stacji ładującej, ale za pośrednictwem stałego dachu słonecznego. 117 ogniw słonecznych zasila 12-woltową baterię, która zasila odbiorniki pomocnicze, takie jak system nawigacji. Wartość dodana jest mierzona przez obciążenie, które usuwa z akumulatora wysokonapięciowego, wyświetlane przez komputer pokładowy. Ogólnie rzecz biorąc, solarny booster zwiększa zasięg o ponad dwa procent – ​​co daje dobre 25 kilometrów na trasie przekraczającej 1000 kilometrów.

Innowacyjny eATS

Elektryczna jednostka napędowa w VISION EQXX – składająca się z silnika elektrycznego, przekładni i elektroniki mocy – została opracowana wspólnie ze specjalistami F1 z HPP i ma moc szczytową 180 kW. Dzięki momentowi obrotowemu dostępnemu od pierwszego obrotu silnika oraz bardzo niskim oporom aerodynamicznym i tocznym VISION EQXX, jego pełny potencjał jest ledwo wykorzystany podczas całej podróży. O wiele ważniejsze niż najwyższa wydajność są inne czynniki. Podobnie jak akumulator, jednostka napędowa elektryczna jest kompaktowa, lekka i bardzo wydajna. Jego średnia skuteczność w tej aplikacji wynosi 95%. Oznacza to, że 95% energii z akumulatora trafia na koła.

Źródło: na podstawie Mercedes-Benz

  • Tagi: Mercedes-Benz, VISION EQXX
REKLAMA

Więcej z kategorii

Mercedes, Technologia

Infrastruktura, Technologia

Green Cell

Ładowarki Habu SE na wyposażeniu samochodów elektrycznych KIA

29/11/2023
Technologia

Ennovation Technology

Od samochodu zwiadowczego, po kopalnianego łazika, czyli konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

29/11/2023
Baterie, Technologia

Toyota

„Battery 3R” – plan na pełen cykl życia baterii z aut elektrycznych  

27/11/2023
Baterie

Rynek bateryjny

Counterpoint: Chiny i Korea kontra Europa i USA

23/11/2023
Baterie, Technologia

Northvolt

Nowe baterie sodowo-jonowe zaspokoją potrzeby magazynowe

21/11/2023
Baterie, Technologia

LG Energy Solution

Koreański producent dostarczy baterie do nowych elektrycznych modeli Toyoty produkowanych w USA

16/11/2023
elektromobilni, Magazyn, Technologia

Technologia 

Postęp wydłuży zasięg, żywotność oraz obniży wagę baterii do samochodów elektrycznych   

10/11/2023
Osobowe, Technologia, Toyota, Wodór

Nowość od Toyoty

Crown z napędem wodorowym oraz nową hybrydą

10/11/2023
Infrastruktura, Technologia

Ładowarki Habu SE na wyposażeniu samochodów elektrycznych KIA

29/11/2023
Technologia

Od samochodu zwiadowczego, po kopalnianego łazika, czyli konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

29/11/2023
Baterie, Technologia

„Battery 3R” – plan na pełen cykl życia baterii z aut elektrycznych  

27/11/2023
Baterie

Counterpoint: Chiny i Korea kontra Europa i USA

23/11/2023
Baterie, Technologia

Nowe baterie sodowo-jonowe zaspokoją potrzeby magazynowe

21/11/2023
Baterie, Technologia

Koreański producent dostarczy baterie do nowych elektrycznych modeli Toyoty produkowanych w USA

16/11/2023

Wybór Redakcji

Infrastruktura, Technologia

Ładowarki Habu SE na wyposażeniu samochodów elektrycznych KIA

29/11/2023
Audi, Sport&Lifestyle

Ostatni test przed Dakarem

29/11/2023
Technologia

Od samochodu zwiadowczego, po kopalnianego łazika, czyli konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

29/11/2023
Infrastruktura, Mercedes-Benz

Pierwszy europejski Charging Hub koncernu ruszył w Mannheim

28/11/2023
Floty, Ochrona klimatu

Elektryczne Citroeny ochronią środowisko

28/11/2023
KIA, Osobowe

Kia EV9 w gronie siedmiu finalistów konkursu

28/11/2023
BYD, Osobowe

Sześć milionów elektrycznych aut trafiło do klientów

28/11/2023
Pojazdy, Transport ciężki

Do 2030 roku autobusy i ciężarówki elektryczne pochłoną połowę całkowitego zużycia energii elektrycznej w sektorze transportu

28/11/2023

Narzędzia
i kalkulatory

Katalog
samochodów
elektrycznych

Mapa stacji
ładowania

Kalkulator
kosztów
ładowania

(stacje)

Porównywarka
taryfowa

(ładowanie
domowe)

Profiler
ładowarki
domowej

Kalkulator
dopłat dla osób
fizycznych

Kalkulator
dopłat dla
przedsiębiorców

Kalkulator
CO₂

Mapa zasięgu
samochodu
elektrycznego

Kalkulator
całkowitych
kosztów
posiadania

Porównywarka
EV

Ranking
EV

Kalkulator czasu
ładowania

Kalkulator
oszczędności
użytkowych

biuro@elektromobilni.pl
+48 507 686 158

Centrum Nowej Mobilności
Fabryczna 5A
00-446 Warszawa
www.pspa.com.pl

Instagram Twitter Youtube
  • Aktualności
  • Pojazdy
  • Infrastruktura
  • Rynek
  • Biznes
  • Technologia
  • Raporty
  • Infografiki
  • Wideo
  • Podcasty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • O nas
  • Biuro prasowe
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Klauzula informacyjna (RODO)
  • Źródła