Trambusy Van Hoola pojeżdżą w Malmö

Trambusy Van Hoola pojeżdżą w Malmö

Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Van Hool zawarł umowę z Nobiną – największą firmą transportu pasażerskiego w Skandynawii. Na mocy umowy belgijski producent autobusów i ciężarówek dostarczy szwedzkiemu kontrahentowi 21 akumulatorowo-elektrycznych 24-metrowych tramwajów przegubowych modelu Exqui.City. Trambusy zaczną być użytkowane przez mieszkańców Malmö jeszcze w tym roku.

Trambusy wejdą na ulice Malmö w połowie 2022 r. Hybrydy typu plug -in będą ładowane w zajezdni Nobina w Malmö. Van Hool prowadzi ponad to zaawansowane rozmowy, których efektem ma być podpisanie dużej umowy z paryskim operatorem komunikacji miejskiej na dostawę dwuprzegubowych e-busów. Wśród dotychczasowych dostawców e-busów dla Nobiny są firmy BYD i Ebusco.

Oferta na miarę

To zamówienie potwierdza zaufanie, jakim Nobina darzy Van Hool. Jest to nowy i ważny punkt odniesienia dla Van Hool i stanowi niezaprzeczalny dowód siły technologicznej firmy. Van Hool jest w pełni zaangażowany w swoją gamę autobusów i autokarów o 100% zerowej emisji. Jesteśmy przekonani, że różne oferowane przez nas rozwiązania o zerowej emisji – akumulatory elektryczne, wózki i wodór – mogą, w zależności od lokalnego zastosowania, stanowić odpowiedź na inicjatywy środowiskowe i zrównoważone, które podejmują firmy transportu publicznego na całym świecie. Jako niezależny belgijski producent autobusów i autokarów, mający klientów na całym świecie, dostarczyliśmy aż 1200 pojazdów z napędem elektrycznym. Siła Van Hool polega na tym, że zdobyliśmy duże doświadczenie w różnego rodzaju skomplikowanych pojazdach zasilanych energią elektryczną, w tym pojazdach w 100% zasilanych bateryjnie, oraz związanej z nimi infrastruktury ładowania – powiedział Filip Van Hool, dyrektor generalny Van Hool.

Ekologiczne pojazdy

Ten typ pojazdu jest zbudowany na platformie o wielu mocach, gwarantujących zerową emisję dzięki ekologicznym systemom zasilania m.in. akumulatorowym lub napędzanych paliwem wodorowym (ten ostatni jeździ we francuskim Pau). Platforma ta sprawia, że Exqui.City, zarówno w wersji 18-, jak i 24-metrowej, jest całkowicie neutralny dla środowiska. W 17 miastach kursuje już ponad 300 trambusów, głównie w Europie, ale także na Martynice (francuski departament zamorski).

Czujemy dumę, że możemy kontynuować tę podróż razem ze Skånetrafiken i Van Hool, wprowadzając następną generację 24-metrowych, w pełni elektrycznych, bezemisyjnych autobusów tramwajowych – pierwszych tego rodzaju w krajach nordyckich. Dalszy rozwój nowoczesnego, bezpiecznego i zrównoważonego rozwiązania ruchu publicznego w Malmö –  dodał Jens Råsten, Fleet Manager w Nobina Group.

Źródło: na podstawie sustainable-bus.com, Van Hool

Narzędzia
i kalkulatory