Toyota i Redwood inwestują w obieg zamknięty baterii

Toyota i Redwood inwestują w obieg zamknięty baterii

Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Japoński producent poinformował o podjęciu działań, których efektem ma być ograniczenie do zera do 2050 roku emisji gazów cieplarnianych i wpływu na środowisko swojej działalności. Amerykańskie przedstawicielstwo koncernu nawiązało współpracę z firmą Redwood Materials specjalizującą się w recyclingu baterii. Wraz z nowym partnerem Toyota zamierza stworzyć cały ekosystem obiegu zamkniętego baterii do zelektryfikowanych samochodów.

Magazyn lub ogniwa

Partnerzy będą odbierać baterie od użytkowników, testować i wykorzystywać je na dwa sposoby. Jeśli to możliwe, bateria zostanie zregenerowana i wykorzystana ponownie, na przykład jako stacjonarny magazyn energii, a jeśli regeneracja nie będzie możliwa, Redwood Materials odzyska z nich surowce i przekaże do produkcji nowych ogniw.

Początkowo Toyota i Redwood Materials skupią się na zebraniu i ponownym wykorzystaniu lub recyclingu zużytych baterii z hybryd Toyoty. Kolejnym krokiem będzie współpraca przy monitorowaniu kondycji baterii w samochodach będących w użyciu i zarządzaniu danymi, a także przy dostarczaniu na rynek odzyskanych surowców i produkcji baterii z recyclingu.

Bardzo nas cieszy perspektywa współpracy z Redwood Materials w budowie systemu wykorzystania zużytych baterii z naszych samochodów. Wpisuje się ona w plan Toyoty, by stworzyć zrównoważony ekosystem zarządzania bateriami w obiegu zamkniętym. Zależy nam, żeby nasze baterie i surowce, z których są zrobione, służyły lepiej i dłużej. W ten sposób przybliżamy się także do realizacji celu neutralności klimatycznej i zrównoważonego rozwoju – powiedział Christopher Yang, wiceprezydent ds. rozwoju biznesu w Toyota North America

Akumulatorowy odzysk

Redwood Materials w swojej działalności biznesowej zajmuje się obniżaniem kosztów produkcji i wpływu na środowisko baterii litowo-jonowych, wprowadzając na rynek materiały do produkcji katod i anod, odzyskane ze zużytych akumulatorów. Redwood odbiera rocznie ponad 6 GWh zużytych baterii do recyklingu, które są następnie rafinowane i przerabiane na materiały krytycznie ważne dla rozwoju elektromobilności. Firma planuje do 2025 roku zwiększyć produkcję w USA do 100 GWh rocznie, co wystarczy do wyprodukowania co roku ponad miliona pojazdów elektrycznych. Toyota i Redwood wspólnie poszukają najlepszych rozwiązań, by włączyć recykling akumulatorów do rozwoju elekromobilności, poczynając od Ameryki Północnej.

Toyota jest tym producentem, który utorował drogę dla czystego transportu, ponad 20 lat temu wprowadzając na rynek Priusa. Teraz nasz partner realizuje zobowiązanie, by jeszcze w tej dekadzie sprzedawać miliony zelektryfikowanych pojazdów rocznie, a jednocześnie zadbać, by w przyszłości ich produkcja odbywała się w obiegu zamkniętym. Realizacja wspólnej wizji Redwood i Toyoty, by zmniejszyć wpływ produkcji samochodów na środowisko przy jednoczesnym obniżeniu kosztów transportu, przyspieszy popularyzację pojazdów elektrycznych – powiedział JB Straubel, założyciel i dyrektor generalny Redwood Materials.

Bateryjne zabezpieczenie

Toyota kładzie duży nacisk na zwiększenie możliwości produkcji baterii do samochodów, budując nowe fabryki oraz rozbudowując istniejące. Niedawno ogłosiła inwestycję 1,29 mld USD w nową fabrykę akumulatorów Toyota Battery Manufacturing w Karolinie Północnej (TBMNC). Przewiduje się, że po uruchomieniu zakład TBMNC będzie produkować zestawy akumulatorów dla 1,2 miliona zelektryfikowanych pojazdów rocznie. Toyota planuje zainwestować 70 mln USD w rozwój zelektryfikowanych samochodów do 2030 roku i osiągnąć do tego czasu ich roczną globalną sprzedaż na poziomie ośmiu milionów pojazdów.

Źródło: na podstawie Toyota

Narzędzia
i kalkulatory