Home Technologia SUVy na celowniku włoskiego producenta

Pirelli stawia na elektromobilność i cyfryzację

SUVy na celowniku włoskiego producenta

Pirelli stawia na elektromobilność i cyfryzację

SUVy na celowniku włoskiego producenta

W dniach 8-10 grudnia br. w hotelu Crystal Mountain w Wiśle odbył się konwent Pirelli
Fot. Pirelli
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Pirelli – włoski producent opon z segmentu premium stawia na rozszerzenie oferty opon homologowanych oraz wzrost udziału w segmencie ≥ 18 cali. Wraz z rosnącym segmentem samochodów elektrycznych w Polsce, pojawia się coraz większe zapotrzebowanie na dedykowane opony zdolne poradzić sobie z wyższym momentem obrotowym i zwiększoną masą tych pojazdów. Oznaczenie ELECT™ na ścianie bocznej identyfikuje opony Pirelli opracowane specjalnie dla pojazdów elektrycznych i plug-in o wysokich osiągach, zgodnie ze strategią “Perfect Fit”. Obecnie Pirelli dysponuje 189 homologacjami ELECT™ i jest to najszersza oferta wśród opon skierowanych na pierwszy montaż.

Elektromobilność i cyfryzacja

– Znajdujemy się obecnie w historycznym momencie dla całego rynku motoryzacyjnego, w którym producenci samochodów obrali kierunek w stronę elektromobilności. Zgodnie z domeną i wartościami naszej marki, które mówią o znaczeniu drobnego elementu łączącego pojazd z nawierzchnią, jestem przekonany, że jego istota jest nieoceniona dla dalszego rozwoju rynku. Wysoka moc i moment obrotowy tracą znaczenie bez ich właściwej kontroli –  powiedział Marcin Wieteska, Country Manager, Pirelli w Polsce.

Produktowe nowości

W 2022 roku Pirelli zaprezentowało gamę nowych modeli opon z rodziny Scorpion, linii opon dedykowanych specjalnie dla pojazdów segmentu SUV. Obejmuje ona nowe bieżniki letnie, zimowe, jak i rosnący z roku na rok segment opon całorocznych. Jest to naturalna konsekwencja wprowadzania do produkcji nowych materiałów i technologii, a także troski o środowisko naturalne poprzez zmiany surowców w łańcuchu dostaw. Segment produktów skierowanych do samochodów typu SUV jest kluczowy dla dalszego rozwoju portfolio marki Pirelli i wyznacza obrany kierunek przez włoską markę, która planuje zwiększenie udziału w segmencie opon w rozmiarach większych lub równych 18 cali.

Oczywiście rozwój elektromobilności to jeden z kluczowych kierunków rozwoju branży, ale nie jedyny. Bardzo ważnym obszarem, w który Pirelli inwestuje znaczące środki w rozwój cyfryzacji opon. Opona, jest to jeden z najważniejszych elementów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo, który musi ściśle współpracować z innymi systemami bezpieczeństwa pojazdudodał Marcin Wieteska.

Technologia Pirelli Cyber Tyre reprezentuje przyszłość stojącą przed oponami, które zapewnią inteligentnym samochodom dodatkowy zmysł. Za ich pomocą samochody będą w stanie zidentyfikować i przewidywać potencjalne niebezpieczne sytuacje drogowe, takie jak utrata przyczepności czy zjawisko aquaplaningu. Sprawi to, że elektroniczne systemy wspomagające kierowcę, będą mogły interweniować z wyprzedzeniem. Pierwszym seryjnym zastosowaniem tego zaawansowanego rozwiązania jest McLaren Artura – hybrydowy supersamochód wyposażony w technologie zapewniające bezpieczeństwo i przyjemność z prowadzenia, w tym m.in. opony wyposażone w czujniki stale monitorujące i przesyłające dane w czasie rzeczywistym do komputera samochodu.

Rozwój oferty opon homologowanych

Pirelli kładzie duży nacisk na rozszerzanie portfolio produktów homologowanych według filozofii „Perfect Fit”, której nadrzędnym celem jest stworzenie idealnej synergii pomiędzy oponami i samochodem. Najnowsze osiągnięcia technologiczne pozwalają inżynierom firmy na tworzenie cyfrowych modeli opon, które mogą dokładnie skalibrować i przetestować przed zbudowaniem ich fizycznego prototypu. Taka metodologia jest szybsza, bardziej zrównoważona i znacznie wydajniejsza od tradycyjnego procesu produkcji. Zapewnia też Pirelli możliwość precyzyjnego zdefiniowania opon zgodnie z dokładną specyfikacją producenta pojazdu, a następnie przetestowania ich wirtualnie, oszczędzając zarówno czas, jak i surowce naturalne.

30 lat w Polsce

Oficjalne przedstawicielstwo Pirelli w Polsce zostało założone w 1992 r. Od tego momentu firma rozpoczęła budowanie zespołu nad Wisłą oraz sieci partnerów handlowych. W 1994 r. pojawiła się pierwsza reklama telewizyjna włoskiej marki opon, która podkreślała skuteczność opon zimowych w trudnych warunkach pogodowych. Stała praca nad wizerunkiem i budowanie świadomości wśród klientów pozwoliły Pirelli osiągnąć pozycję lidera w segmencie opon homologowanych o wysokich osiągach.

Źródło: Pirelli
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory