Gdy w 2017 r. uruchomiliśmy „Barometr” po raz pierwszy, tylko 12% Polaków rozważało zakup samochodu elektrycznego. Od tego czasu wiele się zmieniło – polska elektromobilność z każdy rokiem coraz bardziej przyspiesza, a oferta rynkowa jest coraz lepiej dopasowana do oczekiwań potencjalnych nabywców. 5 lat po pierwszym wydaniu „Barometru Nowej Mobilności” zainteresowanie kupnem pojazdu z napędem elektrycznym deklaruje już 32,3% Polaków. Jednocześnie już co 5 ankietowany miał okazję jeździć samochodem zeroemisyjnym. W 2017 r. takie doświadczenie miał za sobą jedynie co 17 ankietowany.
Wyniki badania potwierdzają ponadto, że elektromobilność to przyszłość motoryzacji (80% respondentów jest zdania, że EV zastąpią pojazdy spalinowe). Dla coraz większego grona, samochód elektryczny staje się realną alternatywą i optymalnym wyborem. Obecni właściciele EV jasno deklarują, że są zadowoleni ze swoich pojazdów, a ich kolejne samochody również będą zeroemisyjne. Co istotne rośnie również świadomość ekologiczna Polaków – 90,6% Polaków wśród atutów pojazdów elektrycznych wymienia kwestie związane z ochroną klimatu i środowiska.
Elektryfikacja transportu wciąż wiąże się jednak z szeregiem wyzwań natury ekonomicznej, chociaż
i tu zauważamy pozytywny trend na drodze spełnienia oczekiwań polskich klientów. Ponadto – w odpowiedzi na potrzeby użytkowników EV – konieczne jest zdecydowane przyspieszenie rozbudowy infrastruktury ładowania. Jednocześnie nie możemy zapominać o edukacji, na którą należy położyć jeszcze większy nacisk niż dotychczas – gdybyśmy dziś przeprowadzili ogólnopolski test z elektromobilności, większość społeczeństwa by go nie zaliczyła.
W Barometrze Nowej Mobilności 2021/22 znajdziecie Państwo m.in. informacje o tym, jakimi obecnie pojazdami poruszają się Polacy, jak wygląda profil użytkownika EV w Polsce, jaki jest poziom wiedzy społeczeństwa na temat elektromobilności oraz jakie upodobania dotyczące infrastruktury ładowania przejawiają badani. Ponadto będą mogli Państwo zapoznać się z dokładnymi preferencjami zakupowymi Polaków w zakresie motoryzacji oraz ich podejściem do nowych form mobilności.