• Home
  • Opinie
  • Pierwsze 10 tysięcy kilometrów Teslą Model Y Long Range

Artykuł opublikowany w:

Home Opinie Pierwsze 10 tysięcy kilometrów Teslą Model Y Long Range

To auto mnie urzekło

Pierwsze 10 tysięcy kilometrów Teslą Model Y Long Range

To auto mnie urzekło

Pierwsze 10 tysięcy kilometrów Teslą Model Y Long Range

Przeczytasz w 2 min

Tesla jest coraz popularniejsza w Europie. W Polsce wielu użytkowników wybiera ten model, ze względu na przestronność wnętrza, zasięg oraz optymalne zużycie energii. Marek Konopka z EV Klub Polska, specjalnie dla elektromobilni.pl, postanowił podsumować swoje doświadczenia po pierwszych 10 tysiącach kilometrów z Modelem Y. Jak ocenia swój pojazd?

Marek posiada Teslę Model Y (produkcja: Szanghaj; Chiny) od lutego 2022 roku i jest to jego pierwszy pojazd elektryczny. Wybór padł na odmianę Long Range z akumulatorem trakcyjnym 82 kWh (zasięg teoretyczny: 514 km). Tesla ładowana jest głównie w warunkach domowych przy wykorzystaniu dedykowanej ładowarki jednofazowej, dostarczonej przez producenta oraz z Wallboxa 11 kW.

Po pokonaniu 10 tysięcy kilometrów, Marek stwierdza, że jego średnie zużycie energii przy mieszanym stylu jazdy wynosi 19 kWh/100 km. Ostrożnie posługując się pedałem przyspieszania możliwe jest obniżenie zużycia nawet do 16 kWh/100 km. Zasięg w warunkach autostradowych wynosi około 300 km (max do 130 km/h). W cyklu mieszanym jest on większy i wynosi ok. 400 km.

PLUSY

  • Bardzo dobre osiągi
  • Wystarczająca pojemność baterii będąca kompromisem pomiędzy masą auta a jego zasięgiem
  • Zadawalająca prędkość ładowania na szybkich ładowarkach (DC)
  • Sztywne zawieszenie
  • Dobrze działający system rekuperacji
  • Wygodne zarządzanie autem z aplikacji – wiele przydatnych funkcji
  • Przestronne wnętrze
  • Dobrze spasowane elementy wnętrza
  • System audio oraz zestaw głośnomówiący działający na wysokim poziomie

MINUSY

  • Brak uchwytów w bagażniku do mocowania bagaży
  • Brak relingów
  • Duże zużycie prądu wykorzystywane (jako opcja) do zabezpieczenia akumulatora oraz wnętrza przed przegrzaniem podczas postoju w gorące dni (nawet 10% – 7kWh)
  • Maksymalna moc ładowania prądem zmienny ograniczona przez wewnętrzną ładowarkę do 11 kW 
  • Brak koła zapasowego i zestawu naprawczego w zestawie
  • Mała ilość schowków w kabinie (brak szuflad pod siedzeniami, schowków pod kierownicą)
  • Wbudowana nawigacja bez komunikatów w języku polski
  • Sporadyczne wieszanie się systemu przy uruchamianiu auta wymagające odczekania kilkudziesięciu sekund przez rozpoczęciem jazdy
  • Słupek A ogranicza widoczność
  • Słaba widoczność przez tylną szybę

Narzędzia
i kalkulatory